veranderen (tunnen) k star?

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

veranderen (tunnen) k star?

Bericht door cracy frog »

heb vandaag een nieuwe k star 70cc 6poorter gekocht wat kun je daar aan veranderen tunnen en de zuiger :?: met 21mm delorto
grtj tonny
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
cracy frog

iemand een idee?????? ik weet bramen verwijderen bevels aanbrengen
inlaat verbreden voor 21mm carb

Afbeelding
jordy 15
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door jordy 15 »

Denk dat de meeste tuners hun info niet zomaar vrijgeven he :wink:
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af...

http://www.jlminibikeracing.nl
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

jordy 15 schreef:Denk dat de meeste tuners hun info niet zomaar vrijgeven he :wink:
Ach de simpele basic dingen worden wel gezecht en daar win je al genoeg mee.

Het probleem is de 2t kennis die de persoon al moet bezitten om zulke dingen uit te voeren. Het is beter om goed wat naslagwerk raad te plegen om zo eerst te begrijpen wat het inhoud om een cilinder aan te passen.

Wat wel handig is voor de zelfbouw tuner is om even een kijkje te nemen op de site van Jhon en Antonie www.zelfbouwbikes.nl daar vind je de tuning sectie waar al veel Basic tune werk beschreven staat. Dit zal gegarandeerd zorgen voor een leuk presterende motor!

Link : zelfbouwbikestuning

Maar zoals het geld voor elke motor, alle componenten moeten wel op elkander inspelen. Het moet dus niet zo wezen dat als je alles goed hebt kwa inlaat en motorblok dat je dan een slechte uitlaat hebt.

Dus goed kiezen wat je wil en veel plannen + rekenen kiezen wat je setup gaat worden. En dingen opzoeken op het internet !

Vragen ? stel ze maar.

Fijne kerstdagen HoHoooo hHoooooo

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Dre21

Bericht door Dre21 »

ik heb wel een leuk boek over tunen van graham-bel het is wel engels
moet je me maar ff pmmen of toevoegen op msn dre_de_boef@msn.com
antonie
forum gebruiker
Minibike:: zelfbouw
Contacteer:

Bericht door antonie »

@topicstarter

u heeft pb
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
cracy frog

bedankt voor de info heb ik vast iets aan antonie heb ook al een hoop info gevonden op de puch forum
ik heb met behulp van informatie van baspuchs faq, de informatie uit dit topic en nog wat gelezen enzo zo hier en daar, ben ik wat aan het denken gegaan dus en nu heb ik wat uitgerekend.
de uitlaat wordt 65% van de boring, dat wordt dus 28,5 mm.
de inlaat een timing van 153
graden enopmaat voor 19mm dellorto.
mijn werkelijke poortbreedtes en timingen van mijn kstar met een deckheight van 1,85 zijn:

uitlaatpoort breedte: 23,73 timing van 169graden
inlaatpoort breedte: 16,6 timing van 128graden

kheb wel wat uitgerekend maar weet niet of dat goede waardes zijn:

uitlaatpoort verbreden naar 28,5mm en timing van 174graden dus ik frees nog ongeveer 1mm weg.

inlaatpoort: de opp van de carburateur + 10% = (283.52/100).110=311,872

inlaatpoort wil ik dan verhogen naar 153graden

de originele inlaathoogte 9,92 (werkelijke maat)
de inlaathoogte bij een timing van 153 graden (volgens jaaps puch calculator) is 70,79.
dus er wordt 4,8mm weggefreesd.
dus wordt de poort 9,92 + 4,8= 14,72mm

en de oppervlakte moet 311,872 worden
dus 14,72x=311,872
x=(311,872/14,72)=21,19
dat is de werkelijke poortbreedte dan.
(origineel is hij 16,6) (werkelijke maat)

mijn vraag is zijn dit een beetje goede waardes, en mn squish, die is (natuurlijk) ook heel hoog, 2mm, is het verstandig om dit naar een waarde van ongeveer 0,7 te brengen, dat had ik ergens gelezen dat dat wel een redelijk goede algemene waarde was, om mee te beginnen (ik weet het kan altijd beter). ik hoop dat iemand dr een beetje wegwijs uit kan en mij kan helpen

p.s. ik heb een poortmap van de kstar maar kan deze op dit moment eve niet online plaatsen.

ik hoor het nog wel.

grt tonny

Afbeelding
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

cracy frog schreef:
mijn vraag is zijn dit een beetje goede waardes, en mn squish, die is (natuurlijk) ook heel hoog, 2mm, is het verstandig om dit naar een waarde van ongeveer 0,7 te brengen, dat had ik ergens gelezen dat dat wel een redelijk goede algemene waarde was, om mee te beginnen (ik weet het kan altijd beter). ik hoop dat iemand dr een beetje wegwijs uit kan en mij kan helpen
Alles uitrekenen heb ik nu geen tijd voor wat ik zo ff snel las zit je wel redelijk goed. Als je maar goed rekening houd met de werkelijke breedte en de breedte die je meet. Uitlaat 65% is wel in orde daar win je al wat mee. maar hou wel de juiste vorm in de gaten bijv een ovale poort! en niet dat je hem vierkant maakt ! dan kan het op den duur schadelijk wezen voor de zuigerveer. Timingen moet je zelf even goede voor kiezen met baspuch kan je alles wel basic uitrekenen zal wel uitlaat 174 - 176 graden wat je ook meld zie ik nu . lkan je ook goed nakijken in het tabel van zelfbouwbikes : ( algemeen internet tabel )

toerental Uitlaattiming spoel timing inlaat timing
7.000 170° 120° 150°
8.000 180° 124° 160°
9.000 190° 128° 170°
11.000 200° 132° 190°

Je squish : 0.7 is niet een algemeen getal, algemeen is een squish van zon 1 mm met 0.7 moet je ook de inhoud van je kop en kopvorm in de gaten gaan houden iig. met 1 mm kom je goed weg ! wel met euro 98 rijden straks anders loopt het niet goed afmet de motor en door de verhoogde compressie waardes.

Je bent iig wel goed bezig en zo crieer je een leuk setupje iig maar ga wel secuur tewerk anders is het zonde van al je tijd en moeite maar het is toch vaak wel vallen en opstaan !

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie