ik heb een probleem . net zat ik mijn pocketbike te testen voor volgende week naar hasselt te gaan rijden, maar opeens begint hij zon tractor geluidje te maken nja moeilijk te beschrijven het geluid , maar toen viel hij stil
ik terug aangetrokken direct erna
en toen deed hem da tractorgeluidje weer en opeens ne poef en viel stil . nu dacht ik nja nog maar eens aantrekken maar ik krijg hem nu helemaal niet meer aan de gang wat kan het probleem zijn ?????? ik denk vastgelopen
ik zou zo en zo al die cillinder en kop er af hallen ook als is het om even na tekijken kijken of als nog goed is en nog nog alles goed zit
mischien is er wel een zuiger veer geknapt of heb je je zuigerveer er verkeerd op gezet
maar veel suces er mee en hoop voor je dat het mee valt
gr joeri
klik hier en beschouw me minibike http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21007
hoe bedoel je een ringetje ik denk het niet neej alleen bout op moer moet ik anders zon ringetje erop zetten heb er nog wel liggen en ik weet denk ik welk je voor hebt zeg denk eh want snap niet goed welk je bedoeld
ik heb bij een blata elite R (ex bike van lennart) een keer meegemaakt dat er een keerring uit was gesprongen bij de vliegwielzijde,
die vloog uit mekaar, en kwam toen tussen het vliegwiel te zitten.
daardoor wou het hele zaakje ook niet lekker bewegen
kleine_duivel schreef:ik heb bij een blata elite R (ex bike van lennart) een keer meegemaakt dat er een keerring uit was gesprongen bij de vliegwielzijde,
Dat maakt toch geen tractor geluid joggie......
Inderdaad, een losse koppeling maakt bij stationair toerental zo`n klapperend geluid ! Dit komt, omdat de koppeling dan van links naar rechts over je krukas slaat.
Hierdoor heb ik eens mijn hele blok de dag voor de wedstrijd uit elkaar gehad.................................. dacht ook dat de krukaslagers kapot waren.
Pak anders een moer, met een groter oppervlakte wat tegen je koppeling aan drukt ! Dit zorgt dat de kracht op de moer wat beter verdeeld wordt, EN je koppeling vaster zit.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
kleine_duivel schreef:ik heb bij een blata elite R (ex bike van lennart) een keer meegemaakt dat er een keerring uit was gesprongen bij de vliegwielzijde,
Dat maakt toch geen tractor geluid joggie......
Inderdaad, een losse koppeling maakt bij stationair toerental zo`n klapperend geluid ! Dit komt, omdat de koppeling dan van links naar rechts over je krukas slaat.
Hierdoor heb ik eens mijn hele blok de dag voor de wedstrijd uit elkaar gehad.................................. dacht ook dat de krukaslagers kapot waren.
Pak anders een moer, met een groter oppervlakte wat tegen je koppeling aan drukt ! Dit zorgt dat de kracht op de moer wat beter verdeeld wordt, EN je koppeling vaster zit.
Ja wel
Maakte die weg ik reed pits in ging zo lopen tractor/4 takt bam vloog uit kon niet meer aan trekken
Was kering
ja jongens het is nog niet opgelost ik heb mijn koppeling dus vastgezet met zon ringetje . en nu trok ik hem weer in gang na een tijdje begon hij weer zon tractor geluidje te maken nu weer opengedraaid en het was de koppeling niet en mijn krukaslagers zitten nog lekker vast wat kan het nog meer zijn niet veel meer wel ?????? en effe mss domme vraag maar je keerring is toch dat halve maantje waarop je je vliegwiel monteerd zoja dat was bij mij ook geknapt heb nu een ander opgezet maar hij maakt nog zon geluid
maarten mannaerts schreef:ja jongens het is nog niet opgelost ik heb mijn koppeling dus vastgezet met zon ringetje . en nu trok ik hem weer in gang na een tijdje begon hij weer zon tractor geluidje te maken nu weer opengedraaid en het was de koppeling niet en mijn krukaslagers zitten nog lekker vast wat kan het nog meer zijn niet veel meer wel ?????? en effe mss domme vraag maar je keerring is toch dat halve maantje waarop je je vliegwiel monteerd zoja dat was bij mij ook geknapt heb nu een ander opgezet maar hij maakt nog zon geluid
een keerring zitten in je carter om je krukas heen, het zorgt er voor dat het benzine/olie mensel niet de carters uit kan
Dit is het blokje van mijn 49cc, je ziet die zwarte ring om de krukas heen (met kleine cijfertjes en lettertjes) dat is een keerring