0.6 lijkt er meer op.
pakkingen
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- killerbeast
- forum gebruiker
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Oke ff kort dan maar.timon schreef:Weet er iemand zo wat de fabriekanten opgeven?
En kan het kwaad als mijn wat aan de minne/dunne? kant is. Als de mijne voor geen meter bolt/loopt?? kan dat nooit goed zijn. Maar ik bedoel stel dat mijn squish vrij krap staat, maar wel lekker loopt. Is er dan kans dat mijn motor kapot gaat?
gegroet
Een fabrikant maakt een cilinder en heeft dan bepaalde timingen aangegeven. bijvoorbeeld uitlaat 180 graden inlaat 124 graden. De timing staat bij hun dus goed met een pakking van bijv 1 mm.
Dan gaat de fabrikant kijken hoe het cilinderkopje moet worden want het BDP punt is pas bepaald als de timing e.d. in de cilinder is ivm onderkant poorten en de zuiger in het ODP.
Dan gaan ze het kopje maken, met bijvoorbeeld de compressie verhouding 1:14. met een squish van 1mm.
Die dingen staan dus allenmaal vastgesteld van tevoren. Ga je een andere voetpakking monteren dat kan het zo wezen dat de squish kleiner of groter word. afhankelijk van de pakking die je monteerd. dus ook de compressie verhouding en gelijk je timing van het blok.
Daarom moet je wel weten wat je doet en eventueel aanpassingen maken wanneer je een voetpakking gaat vervangen door een andere maat.
Word de compressie verhouding/ squish te groot dan heb je kans dat de motor slecht gaat presteren icm het octaangehalte van de brandstof.
Ga je de compressie verhouding / squish verhogen dan heb je kans dat de motor teveel compressie krijg waardoor het mengsel uit zichzelf gaat ontbranden ook wel "detoneren" genoemd. Dit is schadelijk voor de motor en kan ernsige gevolgen hebben, dus wees gewaarschuwd !
Er zal gegarandeerd wat ontberken zoals de timing die veranderd en het effect daarvan maar het gaat nu even om het idee.
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]