fryslan boppe schreef:Owja,
Ik zouw er echte fabrieks velgen in doen(grc/blata/polini/dm enz)
Deze breken(spreek uitervaring)
gr
Bull shit kwestie van de goeie adapter maken/gebruiken, rij zelf al jaren met een chinese velg
Ziet er goed uit, zie hem vast wel een keertje in het echt op de kartbaan ofzo straks
heb 74 cc gilardoni gehad
En togh brak 2 x de velg doormidden
M8 bouten met locktite en al trilde uit de velg als je maar 1 x gas gaf?
zal wel aan iets anders gelegen hebben dan je "vermogen" van je 74cc gilardoni.
@topicstarter
zorg gewoon dat je uitlijning van je tandwielen goed is en met de adapter die je gemaakt heb is het geen enkel probleem om heel lang plezier te hebben van je velgje.
We hebben vanavond de ontsteking proberen af te stellen, op de een of andere manier wil hij op de minibike niet vonken, hij vonkt wel op het bosmaaierblok wat we vanmiddag hebben gehaald omdat we de originele niet meer hadden. T zal wel een of ander lulligheidje weze maar we weten niet wat.
Hier een paar fotos.
De speling tussen de magneten in het vliegwiel en de bobine is ongeveer een tiende milimeter, en voor de zekerheid hebben we nog een massadraadje van de bobine naar de grondplaat gemaakt, omdat we dachten dat de bobine geen massa maakte maar zonder resultaat.
Ook hebben we van bougie, bougiekop en kabels gewisseld maar hij bleef het niet doen.
dus als iemand tips heeft, of ervaring hiermee heeft graag reactie
Groeten Jonathan
De misdaad is al georganiseerd,
nu de politie nog....
bougie tegen de cilinder houden???
hmm k had dit ook alleen was bij mij me bougie kapot, heb j hem wel op 0,35mm ong afgesteld?
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0
Op de foto houd ik de bougie tegen het carter, er zit toch geen verschil tussen carter en cilinder Ik heb meerdere bougies gebruikt en op het bosmaaierblok deed hij het ook gewoon.
nu de politie nog....
Als ik het goed begrijp doet deze ontsteking op de bosmaaier het wel?
Wat anders zou kunnen zijn is de draairichting. Dit lijkt mij 1 van de weinige dingen die het zou kunnen zijn. Ik weet niet of deze ontsteking geschikt is om zowel linksom als rechtsom te draaien. Je zou als dit het geval is de bobine om kunnen draaien.
hmm dat lijkt mij eerklijk gezegt niet omdat dan je blok tog anders draaid?
k hou altijd me bougie tegen me cilinder heb nooit echt getest of het et zelfde blijft
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0
Als ik het goed begrijp doet deze ontsteking op de bosmaaier het wel?
Wat anders zou kunnen zijn is de draairichting. Dit lijkt mij 1 van de weinige dingen die het zou kunnen zijn. Ik weet niet of deze ontsteking geschikt is om zowel linksom als rechtsom te draaien. Je zou als dit het geval is de bobine om kunnen draaien.
Groeten Hans
Hoi Hans,
In het begin toen stond de bobine nog andersom dan op de foto op de grondplaat, maar toen we met de boormachine aan het vliegwiel draaide, vonkte hij wel sterk alleen niet in de juiste draairichting van het wiel (een heel klein beetje in de juiste draairichting). Dus toen dachten we laten we de bobine omdraaien (zodat hij in de juiste draairichting wel sterk vonkt), nadat we de afstandsblokjes op de grondplaat veranderd hebben, hebben we de bobine omgedraaid en nu doet hij niks meer
misschien toch weer terug draaien
Groeten Jonathan
nu de politie nog....
is dit zoiets als een cineese ontsteking heb ik mee gereden op mijn puch
zit alleen de spoel niet onder maar boven en bij laag toeren dee hij ook niet vonken alleen met de boormach maar liep goed ga het er ooit weer opzetten
grt tonny
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen