doet me denken uit een hoofdstuk van me natuurkunde boek
alleen loopt het motortje al?
en waar wil je precies zitten?, of bouw je een soort frame over het motorblok waar dus ook die chineze kap opkomt.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Chamber?Lg tweewielers schreef:kijk nog maar is naar de draaicircel .
Anders maakt het ene wiel een andere draaicircel dan het andere wiel. Wat weer tenkosten gaat van de wegligging in de bochten.
Heb je ook wel een beetje rekening gehouden met je camber en caster enz ? voordat je alles aflast

Dat ga ik eerst even aanpassen, dan testen of hij wel een beetje wil rijden en erna de chamber en caster aanpassen(heb ik ook wat tijd om hier wat meer informatie rond te vinden).Lg tweewielers schreef:Alleen een go kart heeft het zwaartepunt een meter lager liggen![]()
Zo maak je het Ackerman princiepe.
Ik zou een licht negatief Caster nemen. niet te groot want je banden zijn ook al rond in plaats van plat zoals bij een kart / auto.
Maar dan ben ik maar
Kijk is een beetje af bij echte quad'sje moet kijken bij iets dat dezelfde geometrie heeft. Geen chinese quads.

Dat ligt eraan wat je ermee gaat doen .. en of je een afgeveerd onderstel heb. Vergelijk maar een dune buggy met een F1 wagen.molekuul schreef:nog even over dat caster
het is toch (zeer met ronde banden) altijd goed dat de banden een beetje scheef op de grond staan (de bovenkant naar elkaar toe wijzend)
of heb ik het nou verkeerd