1e NMC wedstrijd, Zwolle 5-4-2008

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

1e NMC wedstrijd, Zwolle 5-4-2008

Bericht door Lg tweewielers »

Hallo allenmaal,

Hier is het topic waar je een verhaaltje kan maken over je dag!

Het was s'ochtens regenachtig en de baan was een beetje half nat. Na de regenbanden te hebben gemonteerd konden we rijden. De eerste training heb ik uit kunnen rijden, wel met moeite omdat ik de baan erg glad vond, niet door de regen maar door troep van de bomen enzo.

De kwalificatie was ik uitgevallen :? oorzaak bleek een lekke koppaking te wezen. Na ik deze vervangen had werd het weer ook beter en zelfs kwam de zon nog door :!: Dus iedereen weer op de slicks.

Bij de eerste wedstrijd had ik een paar rondjes gereden alleen vond ik het vermogen van me bike sterk achteruit gaan. Na enige tijd was het ook zover, ja hoor hij kapte ermee. Helaas maar niks aan te doen, blokje was vastgelopen. Toen ben ik gaan inpakken en ben ik vertrokken want ik was erg moe.

Verder een leuke dag en ik wou Cees en Fransisca nog even bedanken voor de plek in de pits!

Tot de volgende keer.

Groeten,
Lars Greefhorst
Puch #54
Laatst gewijzigd door Lg tweewielers op zo 06 apr 2008, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

ik heb een rampdag achter de rug..

vrije training de blata gepakt, het ging zoals gewoonlijk erg slecht in de regen.

kwalificatie dacht ik een droog lijntje te zien,
dus ik er vol in....rest hoef ik niet in te vullen.

race 1 leek de lijn behoorlijk droog,

de dsf gepakt en daar de 1e race mee gereden.
maarja als je elke keer dat je gasgeeft doodleuk de andere kant op spint komt het niet goed he ?

paar 180 graden draaien gemaakt en tig keer gevallen...niet wat je noemt een succes.

2e race werd het nog leuker.
bike viel uit bij de start, die gelukkig weer aan kunnen krijgen.

zitten achteraf doodleuk 2 van de 3 achtertandwiel boutjes los en in je achterbrug te hakken.

ik had het niet gezien en moest rijden,
dit leverde natuurlijk irritatie op tijdens de race en ik was bang dat als ik hem echt tot het uiterste zou drijven ik misschien de finish niet zou halen (ik wist namelijk niet of het bijv . de rem was of toch iets in het blok...)

ben de 2e race nog 9e geworden...

ach volgende keer hopelijk minder tegenslag !
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Was een leuke, en best rare dag !

T begon sochtends met weinig hoop... natte baan, slecht weer... dus de regenbandjes eronder.

Voor t eerst sinds een half jaar weer in de regen rijden, en moet zeggen, de grip was heel aardig op het "vernieuwde" Zwolle.

De eerste kwalificatie verliep redelijk goed, en werd 4e.

De 2e kwalificatie werd t eigenlijk al te droog voor regenbanden en dan is het moeilijk in te schatten hoe hard je kan op regenbanden. Ook hier kwam een 4e plek uit, dus starten vanaf p4.

De 1e manche was de start goed, maar ik werd iets naar buiten gedrukt dus kon Ed Luiten binnendoor komen, waardoor ik 5e lag.
De hele wedstrijd achter Ed gereden, en kon er maar niet langskomen ondanks het vele geduw en geprik in de bochten. Danny vd Boogaart viel vanaf de 2e plek, en moests de wedstrijd staken. De wedstrijd werd geeindigt als 4e.

De 2e manche verliep een stuk beter. De start was super en kwam op de 2e plek terecht.
Een paar ronden laten viel de koploper Roel op het rechte stuk en moest ik van het gas af om hem te ontwijken. Hierdoor kon Danny mij passeren op het rechte stuk en ging het tussen hem en mij.
De hele manche achter hem gereden, maar niet de kans gekregen om te passeren. Ik eindigde daarom als 2e.

En dan nu: de uitslag, die het raarste was van de hele dag:

1e: Jeroen Wildeman: 33p
2e: Roel Loos: 33p
3e: Ed Luiten: 32p
4e: Danny vd Boogaart: 31p
5e: Henri Bosman: 29p
5e: Cees vd Wal: 24p

Conclusie: dit belooft wat voor het seizoen :wink:
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Remon
forum gebruiker

Bericht door Remon »

Zozo

Apart, 4e en 2e en dan 1e worden

netjes

Gr Remon
Jacob_72
forum gebruiker

Bericht door Jacob_72 »

Beetje een pech dag voor mij.

In de training 3e tijd, in de kwalificatie 8e tijd, dus dat was wel redelijk goed.
Maar toen begon het, de eertse race gevallen en een half gekneusde duim
De 2e race wou ik wel rijden, maar ik moest van de 23e plek starten en mijn duim deed ook nog steeds super zeer
Toch nog een 18e plek gehald, ik hoop dat het in stadskanaal wat beter gaat :cry:
BLATA POWER!!!
team bouwie racing
nieuwe gebruiker

Bericht door team bouwie racing »

yeee wel een leuke dag gehad zaterdag
ben 3de geworden en dat is wel leuk ik begon als 9de en zo naar de 2de plek wel geluk gehad hoor want de nummer 1 was gevallen #-o met eentje uit de open classen :twisted: dus ik greep mijn gans :lol: verder was mijn broer 1ste geworden oowja en ben nog gevallen ](*,) net in de laatste bbogt laatste ronden dus ik vond dat niet leuk :shock:

groete van micke :twisted:
Roberto#48
forum gebruiker

Bericht door Roberto#48 »

Training:
Ging best lekker want ik had nog maar 1 x in de regen gereden (ramsloh 2007) meer zwemmen dan rijden haha :lol:
Ik weet me tijd het niet meer even wachten todat het op mylaps staat. Duurt altijd zo lang. :(

Kwalificatie:
Ging al een stuk harder want de baan begon al mooi optedrogen. Ik was 3sec sneller dan de training ik had de 15de tijd.

Wedstrijd1:
De baan was al mooi droog slicks er onder gezet als 15de begonnen.
ik had de eerste bocht al paar ingehaalt maar later ook weer kwijt geraakt omdat ik halverwege de race moe begon te worden dit was me 2de x sinds oktober laaste race stadskanaal.
Er zat een groepje achter me van 4 of 5. Die zaten dicht op me. Ik heb hun de hele race achter me weten te houden met moeite ik was zo moe ik begon fouten te maken bochten langzamer te nemen. ik was uiteindlijk 14 geworden dnk ik.

Wedstrijd2:
Ik begon als 14de ik had goede start ik had paar ingehaald.
Ik reed achter paulo en kevin maar die kon ik 2 a 3 rondjes bij houden maar daarna niet meer. Later zat Rick achte me. Die kon ik even achter me houden todat ik een beetje wijd ging. later was dat ene groepje weer achter me die waren een stuk sneller maar ze konden me weer niet voor bij komen todat het opkomend rechte stuk maakte me motor ineens veel toeren ik gouw hand opsteken want hun zaten zo dicht op me
ik me snel klein maken en het ging maar net goed. dus helaas een DNF voor tandwiel was afgebroken jammer.

Volgende keer beter :D

Gr,

Roberto#84
Jantjuh #96
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Jantjuh #96 »

Het ging goed deze dag. Alleen jammer dat de baan in de trainingen nat was. Maar we hebben (gelukkig) wel een mooie dag gehad met het zonnetje.
De trainingen gingen redelijk. Alleen de 2e kwalificatie had ik wat motorproblemen waardoor ik geen goede startpositie had. Ik mocht uiteindelijk als 11e starten en mijn teamgenoot Hans Sterk mocht als 6e starten.

Bij de eerste race was de baan al goed droog. Ik zelf had een goede start en ging als 6e de eerste bocht in. Na inhaalwerk en een uitvaller ben ik deze race 2e geworden. Hans was net achter mij gefinishd als 3e.
De 2e race mocht ik als tweede starten. Alleen ik had nu geen goede start, want deze keer ging ik als 4e door de eerste bocht. Erik de Wit, Hans en Sjoerd vd Weide reden voor mij en tijdens de race viel Erik de Wit uit en kon ik Sjoerd vd Weide nog inhalen. Voor Hans de overwinning en voor mij weer de 2e plaats.

Dus een mooie daguitslag met een 1-2tje voor het JaGuTo Racing Team. Ook staan we er ook meteen goed voor in het kampioenschap.

1. Hans: 41 punten
2. Jan: 40 punten

Op naar Stadskanaal! 8)

Gr, Jantjuh #96
JaGuTo Racing Team
[url=http://members.home.nl/jantjuh96][b]www.JaGuToRacing.nl[/b][/url]
[size=75]NK Zelfbouw Lucht 2007: 2e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2008: 1e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2009: 7e plaats
NK Zelfbouw Lucht 2010: 2e plaats (tussenstand)[/size]
Patrick
Site Admin
Site Admin

Bericht door Patrick »

mijn 1e race, gekwalificeerd als 7e. Eerste race 8e geworden, werd er een beetje afgezet, maja thats racing:).

2e race 7e geworden.

best tevreden dus.
rkpdude
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Kan je er niet meer over vertellen patrick? beetje kort verhaaltje hoor, voor zoon eerste spannende wedstrijd.

Maar ik had een goede eerste race en een wat mindere 2de heat. De eerste training ging niet zo goed, had nieuwe schoenen en dat zat gewoon gewoon niet. Had gelukkig andere schoenen mee, en de kwali ging al een stuk beter, alleen ging ik na een rondje of 4 al onderuit, en me gashandvat stond vast in de volgas stand. Kreeg de bike gelukkig zonder veel problemen uit, maar kon niet verder meer rijden. Maar evengoed een 2de starttijd. De start van de eerste manche ging goed, kwam als 2de de eerste bocht door met danny voor me. Die ging voor me neus na een beetje aandringen van mijn kant onderuit (heb hem niet geraakt ofzo hoor :D ) Verder de race met ruime voorsprong uit kunnen rijden. Goed, 2de heat. vanaf pole starten en ook als eerste de bocht door. Ging eigenlijk gemakkelijk en bouwde me voorsprong uit. totdat ik op dat "vernieuwde" knaken asfalt onderuit ging. Zoals je bij jeroen zijn stukje heb kunnen lezen kwam danny daardoor naar de 1ste plek en jeroen op de 2de. Ik zat er op een klein afstandje weer achter. Maar door de val was mijn vizier erafgesprongen en kreeg een zwarte vlag. (beetje raar, want de race ervoor was er ook iemand zonder vizier en die kreeg niks). Dus ik staakte de race, maar gelukkig kwam erik de wit aangerend met mijn vizier, erop gezet en heb de race op een 8ste plek gefinisht. Daardoor toch nog een 2de dagoverwinning (eigenlijk een gedeelde eerste :D )

gr roel...........
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
deroue
forum sponsor
Contacteer:

Race Zwolle

Bericht door deroue »

hallo allemaal
met de vrije training ging het nog niet zo goed .
een beetje wennen met me dsf ( nog nooit mee in de regen gereden )
maar ik stond bij de eerste 5 , ( maar het is een vrije training )

kwalificatie ging het ook niet zo als verwacht en ik rijd nog in de laatst ronden nog naar de eerste plek maar ik rijd geen goeie kwalificatie
EN TOEN BEGON HET OP TE DROGEN GELUKKIG
en dus de eerste wedstrijd droog
en toen werd ik nog net eerste want Rens Veken ( DSF )
rijd achter me en ik was net iets eerder over de finish
ik was blij toen ik gewonnen had
en de tweede race KREEG IK MET STERK RIJDEND RICARDO VAN DUYN
te maken en ik kon er voorbij met behulp van een achter blijver welk aan
de kant ging maar Ricardo ging naar buiten en Kevin Trip ook
en toen viel Ricardo .
en toen kreeg ik met Bo te maken welk achter af jammer genoeg
zijn punten niet kreeg .
en ik won de wedstrijd weer dan kan je TEVREDEN terug kijken
naar de wedstrijden 2 overwinningen de eerste wedstrijd maximale punten .
en dat is goed maar GEEN SNELLE RONDEN TIJDEN VAN MEZELF .

VOLGENDE WEEK NAAR ASSEN

GOED GEREDEN RICARDO RENS DANGELO EN BO,groetjes van Scott deroue
GRC Minibike en Mini GP Import Nederland
BZM en D-race kleding import
ReWie
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door ReWie »

ik kreeg ook een zwartevlag toen ik zonder vizier ree
gr rewie
Laatst gewijzigd door ReWie op zo 06 apr 2008, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
GRCrr 50cc
www.rewieminibikeracing.come2me.nl
Patrick
Site Admin
Site Admin

Bericht door Patrick »

naja bij deze roel...

Dit is het eerste seizoen voor mij. Verwacht er totaal niets van, het is en blijft een leerjaar. Eenmaal kwart over 5 vertrokken te zijn en na enige tijd aangekomen te zijn de tent op gaan zetten. De tent die wij met ze alle gekocht hebben beviel me goed. Lekker ruim, en top dat we met ze alle de tent in 10 minuten tijd wel op hadden staan.. als het niet minder was.

1e kwali:

Regenbandjes gemonteerd en natuurlijk op spanning gebracht. Lekker spannend voor de kwali want ik had ook nog nooit in de regen gereden. Kwali ging wel oke ondanks wat vallen door te fanatiek. GEEN TIJD NEERGEZET dit omdat me translponder nummer verkeerd was ingevult...maja hopelijk is dit nu wel goed voor de volgende race.

2e kwali:

Het ging al wat beter, de baan werd al wat droger. Tot slot een 7e tijd kunnen neerzetten. Was erg tevreden, don een 4e tijd!! ook erg goed.

1e race:

De start was goed, kwam volgens mij als 5e/6e de bocht door. Eigelijk een vrij eenzame race gereden. Hans minnen was gevallen en kwam achter mij terecht. Na enkele rondes kwam hij voorbij mij, hij gaf een klein setje.. zonder dat hij er erg in had. Geen probleem en kan gebeuren.
Ben als 8e over de finish gekomen en was meer dan tevreden.

2e race:

Als 8e gestart en eigelijk wel weer een normale start. Ik heb ook nu weer de hele race in me 1tje gereden, best jammer maar heb toen lekker rustig aan gedaan. Was namelijk doodmoe en was wel blij dat ik een beetje rustig kon doorrijden. De groep voor mij was namelijk al lang uit het oog. De mannen/vrouwen achter mij kwamen ook niet dichterbij. Dus ben later als 7e over de finsh heen gegaan.

Puntjes heb ik in the pocket. Ik kan terug kijken op een geweldige race dag en ben echt een hele ervaring rijker nu. De volgende race probeer ik natuurlijk wel wat meer puntjes te pakken!

Op naar stadskanaal en hopelijk een plekje op te schuiven.

mzzl patrick

P.S. en roel tevreden? :P
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

Nou Nou ik had me Dagje ook wel gehad hoor:P kom net treug uit stadskanaal want we waren maar meteen doorgereden na de races..:P
Nja hier het verslag:
Vrijdag Avond kom ik dr aan beetje voetballen enzo.. daarna werdt het steeds wat drukker en gingen we gwn beetje rondlopen door de bossen enzo :wink: . Mja Daarna slapen dan maar :lol: . Volgende ochtend wordt ik wakker en zie ik toch dat het regend mja we hadden regenbandjes:P
In de Training op de regenbandjes zette ik een 2de tijd neer dus ik was aardig tevreden!
en in de kwalifcatie werdt ik ook 2de mja dat was wel jammer :P want ik stond nog tot de laatste ronde 1ste :P maar toen kwam snelle scott die nog ff in de laatste ronde de snelste tijd neerzette maargoed:P!

Race 1: De start ging beter dan anders moest starte van de 2de plek en begon als 3de door de bocht.. na wat enige tijd stondt ik 2 de maar strak achter me zat Rens velken:P en door een achterblijver moest ik remmen en zat hij er ineenkeer voor :cry: toen heb ik mijn race uitgereden op een 3de positie met nog aant einde een spannende strijd tussen mij en Bo. op naar race 2.

Race 2: Ik starte als 3de maar met een super start vondt ik zelf was ik als 1 ste door de bocht! Maar hij werdt afgevlagt omdat er iets fout ging in de race dus we moesten allemaal opnieuw starten!
Nou wij klaar staan ik voorem inknijpen volgas begint me achterwiel te spinnen lichten uit enremlos maak ik eerst een goeie whilie en beetje fout maar toch als 1 ste weer door de bocht heel de race zaten we goed met elkaar in een rijtje te rijden en ik had het zwaar om de bochten goed dicht te houden met scott achter me :P Maar het ging echt super goed vondt ik zelf. Totdat er naa de laatste 3 rondjes een achterblijver in mijn lijn ineens ging rijden en ik moest raar door de bocht met als gevolg dat ik een highsider kreeg :cry: Ik baalde er echt van want we moesten nog maar 3 rondes! Nou ik kon de race ook niet meer normaal uitrijden want mijn helevoorkant lag eraf ruitje ect. dus het ging gwn helemaal k*t! Maargoed voor de rest was het allemaal wel gezellig en Scott geveliciteerd met de 1 ste plaats en de rest natuurlijk ook!!

Groetjes van Ricardo :wink:
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
dm # 21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door dm # 21 »

training:
Ging best aardig op een natte baan, eerst even de baan verkennen en weer wennen aan het natte weer, maar ging best goed rond en de gladheid viel mee. Was hier 4e en best tevreden.

kwalificatie:
Nu moest ik even doorgassen want er zat maar een paar tiende tussen de kopgroep. Ging super goed en had ook de 1e tijd. De baan begon ook weer een beetje op te drogen.

1e race
Toch maar op slicks gestart. Had een lekkere start en ging ook als 1e weg. Na een paar ronden haalde jeffrey me in, toen ik hem weer terug wilde inhalen viel hij waardoor ik moest uitwijken en jeremy kon hier mooi gebruik van maken en ging er vandoor.
Ik ben toen als we geeindigd. Nog even naar de controle maar die was goed.

2e race
Van een 2e plek gestart. Weer goed weg maar Brain dook ineens binnendoor maar ik kon hem in dezelfde bocht weer terugpakken.. :D
Na een paar keer bijna vallen kwam Brain weer mooi voorbij (respect voor lef :p) volgende keer nog groter maken. Kon brain helaas niet meer terug pakken en werd 3e.
Volgende keer meer water :p dan kan ik die kleintjes voor blijven..

kan iemand de fotos van prijsuitreiking erop zetten.. lijkt me wel geinig geworden..

nu al zin in stadskanaal en Texas :p
[url=http://imageshack.us][img]http://img106.imageshack.us/img106/2183/ties234hn0.png[/img][/url]
Plaats reactie