Blata 14R Terugslag uit carb en inhouden warm

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Biker14

Blata 14R Terugslag uit carb en inhouden warm

Bericht door Biker14 »

Hallo,

Ik heb al het forum afgeschuimd maar kan niet direct een oplossing vinden.

mijn kameraad heeft een Blata 14R, volledig origineel. Verleden week zijn we wezen rijden en is toen stilgevallen vlak achter een bocht . De persoon direct achter hem is toen net tegen zijn bike aangereden (niet hard). Daarna begon het probleem:

Het blok start goed (koud) en loopt dan een minuutje prima, maar dan begint hij flink te stotteren bij vol gas en stationair loopt hij dan niet eens meer. We hebben het luchtfilter eraf gehaald en er is duidelijk flinke terugslag uit de carb. Hij loopt te rijk vanwege door de terugslag want als we het luchtfilter eraf laten loopt hij redelijk, maar wat veroozaakt deze terugslag?

We hebben de zuigerveer vervangen en de membraampjes, beide hadden geen effect. De houder voor de membraampjes zag er goed uit (geen scheuren of lekken). Afstelling carb is ook goed.

Binnenkort willen we het blokje openhalen omdat we het niet meer weten. Heeft iemand enig idee wat die terugslag zou kunnen veroorzaken? (scheur in het blok ergens, defect in de carb ofzo?)

Vast bedankt voor jullie suggesties!
killerbeast
forum gebruiker

Bericht door killerbeast »

Ik zou de carb helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.

andere bougie proberen.
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

controleer eerst je inlaat rubber maar even heel goed.[deel waar je carburateur in word gemonteerd en waarmee ook je membraan op je carter zit.]
myron
forum gebruiker

Bericht door myron »

je filter kan ook verstopt zitten had precies het zelfde probleem had de filter met remreiniger in gespoten en toen met de compressor uit gespoten en toen de die het weer goed
Biker14

Bericht door Biker14 »

Hoi,

ik heb alle tips geprobeerd en Myron had het goed! :wink:

Ik heb het filter van mijn bike erop gezet en toen deed hij het weer prima. Van de week effe schoonmaken dan kunnen we weer samen de baan op.

In elk geval allemaal heel erg bedankt! :D

Er mag een slotje op.
Gesloten