Blata WRS slaat over - Spruitstuk waarschijnlijk oorzaak
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
mardevi
Heb vanmiddag de keerringen nog eens goed bekeken en de keerring met de afwijkende vorm is aan de achterkant voor 1/3 gescheurd.
Of een scheur aan de achterzijde van een keerring erg veel uitmaakt durf ik niet te zeggen, maar als een mini problemen geeft zoals de onze en je komt dergelijke keerringen tegen lijkt het voor de hand liggend dat dit de oorzaak is.
Zag trouwens dat de zuiger de letter D bevat. Staat dit voor een bepaalde overmaat of zo?
Lagers zijn nog niet verleten, maar lopen niet geruisloos dus deze worden gelijktijdig vernieuwd. Ik heb geen zin om hem straks weer uit elkaar te moeten halen vanwege kapotte lagers. Voorste Lager van waterpomp had roestvorming, dus ook deze keerring heeft niet goed gewerkt.
Kortom komt neer op revisie van blok.
Weet ik in ieder geval zeker dat hij goed in elkaar zit.
Of een scheur aan de achterzijde van een keerring erg veel uitmaakt durf ik niet te zeggen, maar als een mini problemen geeft zoals de onze en je komt dergelijke keerringen tegen lijkt het voor de hand liggend dat dit de oorzaak is.
Zag trouwens dat de zuiger de letter D bevat. Staat dit voor een bepaalde overmaat of zo?
Lagers zijn nog niet verleten, maar lopen niet geruisloos dus deze worden gelijktijdig vernieuwd. Ik heb geen zin om hem straks weer uit elkaar te moeten halen vanwege kapotte lagers. Voorste Lager van waterpomp had roestvorming, dus ook deze keerring heeft niet goed gewerkt.
Kortom komt neer op revisie van blok.
Weet ik in ieder geval zeker dat hij goed in elkaar zit.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
heey ,
Ja was mijn idee in het begin al om alles open te halen en opnieuw te reviceren. Je weet maar nooit wie of hoe het gedaan is. Ik krijg op msn zat vragen van mensen die er geen verstand van hebben en toch hun blokje reviceren. Met veelal problemen als gevolg.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo nouw aankomt op de gasnaald, vind ik persoonlijk ook een beetje onmogelijk. Maar dat is mijn mening.
Wel veel elende om niks weer hahaha
Maar voor een euro of 70 - 100 heb je alles weer nieuw zuiger , lagers , keringen, pakkingen enz.
De maat A,B,C,D staat voor de boring die in de fabriek toegepast is. A is de eerste cilinderboor die slijten op den duur en dan nemen ze een nieuwe met een paar hondertste grotere diameter en dan wordt dat de B maat enz. In een versleten A cilinder zou je dan Bijv een B zuiger in kunnen doen als ik het goed heb. De codering komt overeen met de codering op de cilinder A - A
*Lg*
Ja was mijn idee in het begin al om alles open te halen en opnieuw te reviceren. Je weet maar nooit wie of hoe het gedaan is. Ik krijg op msn zat vragen van mensen die er geen verstand van hebben en toch hun blokje reviceren. Met veelal problemen als gevolg.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo nouw aankomt op de gasnaald, vind ik persoonlijk ook een beetje onmogelijk. Maar dat is mijn mening.
Maar voor een euro of 70 - 100 heb je alles weer nieuw zuiger , lagers , keringen, pakkingen enz.
De maat A,B,C,D staat voor de boring die in de fabriek toegepast is. A is de eerste cilinderboor die slijten op den duur en dan nemen ze een nieuwe met een paar hondertste grotere diameter en dan wordt dat de B maat enz. In een versleten A cilinder zou je dan Bijv een B zuiger in kunnen doen als ik het goed heb. De codering komt overeen met de codering op de cilinder A - A
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
-
mardevi
Goed de letter D staat dus voor de 4e overmaat wat ik al dacht, maar ik wist niet of de gebruikte lettercodering op de zuiger ook voor minibikes gold.Lg tweewielers schreef:heey ,
*Lg*
Reviseren stelt gelukkig niet veel voor in vergelijking met bijvoorbeeld een tweecilinder tweetakt waarvan er in het verleden wel eens een paar van gereviseerd heb.
De vorige was trouwens een b1 replica die ik zelf op gebouwd had met een BZM krukas erin. Ik vind de krukas trouwens wel heel apart.
Was voor mij nieuw dat je op de krukaswangen lassen tegenkomt.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Voor mij is het nieuw
ik heb het niet eerder gezien .. misschien zit het standaard in een wrs maar dat lijkt me HEEEL sterk!
Misschien is het een beun montagemal geweest voor het vervangen van het bigend ?
ik heb het niet eerder gezien .. misschien zit het standaard in een wrs maar dat lijkt me HEEEL sterk!
Misschien is het een beun montagemal geweest voor het vervangen van het bigend ?
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
-
mardevi
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
-
mardevi
Bike trilt niets meer als welke andere minibike dan ook.
Dit is zeker niet door een prutser gedaan, want je merkt er helemaal niets van. Het heeft ook zeker niets met de huidige problematiek te doen.
Als de boel niet goed uitgebalanceerd was, kon je lagers blijven steken wat dus zeker niet het geval is.
Bike heeft in het Belgisch kampioenschap meegereden en de modificatie zou te maken kunnen hebben met het verkleinen van de ruimte tussen krukwang en carter wat bij racers wel meer gedaan wordt.
Dit is zeker niet door een prutser gedaan, want je merkt er helemaal niets van. Het heeft ook zeker niets met de huidige problematiek te doen.
Als de boel niet goed uitgebalanceerd was, kon je lagers blijven steken wat dus zeker niet het geval is.
Bike heeft in het Belgisch kampioenschap meegereden en de modificatie zou te maken kunnen hebben met het verkleinen van de ruimte tussen krukwang en carter wat bij racers wel meer gedaan wordt.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Precies om een hogere carterdruk te crieren , maar dan moet je wel aan de voorwaarde voldoen om ook daadwerkelijk het carter ruim te verkleinen. Dat zie ik op de foto niet ...mardevi schreef:Bike trilt niets meer als welke andere minibike dan ook.
het is jouw feestje
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
-
mardevi
Ik zou geen andere verklaring kunnen verzinnen, maar heb een mail naar de vorige eigenaar gedaan omdat ik toch wel benieuwd ben waarom dit gedaan is.Lg tweewielers schreef:Precies om een hogere carterdruk te crieren , maar dan moet je wel aan de voorwaarde voldoen om ook daadwerkelijk het carter ruim te verkleinen. Dat zie ik op de foto niet ...mardevi schreef:Bike trilt niets meer als welke andere minibike dan ook.
het is jouw feestje :P
Zoals ik al aangaf zit het met de balans van de krukas wel goed want hij trilt niet merkbaar en wat de reden van dit moois ook mag zijn, het is volgens mij niet de oorzaak van het probleem.
het klaperen bij de bike komt hier ook voor met de blata elite,kijken goed naar de uit laat want voor de demper zit een leuke bocht en die gaat heel snel dicht zitten,dus als dat het is, goed de uitlaat schoon maken en demper voorzien van nieuwe wol,en die 19 gooi die er maar af en pak een 17mm of 14mm en veel beter
Delirium
Delirium
- coen
- forum gebruiker
- Minibike:: Blata WRS
Blata R
Blata JR
Zelfbouw 65cc Polini
Chinees 49cc 14mm sha (loopt al 10 jaar zonder problemen)
Mini crosser 49cc - Locatie: tilburg
is een kit krukas;) ik had ook een blata krukas gekocht voor in me b1 rep van GM phantom en die zag er het zelfde uit en die kwam uit een Blata b1 origami kit dus dit is wel een echte blata krukas. het lijkt of hij alleen stotterd in het midden gebied. dus ik denk dat aan de naald of aan je membramen ofmembraam huis ligt. ontstekking lijkt me stug want dan slaat hij op een andere manier over want hij mist gen ontstekking moment het lijk ermeer op dat hij op het ene moment meer mengsel binnenkrijgt dan op het andere moment. nou suc6 ermee.
BTW als je uitlaat wil schoonmaken hoef je hem niet doormidden te zagen hoor:P dan kan je gewoon een flexible boorstel waar ze ook kleine schoorsteen mee schoonmaken werkt perfect
BTW als je uitlaat wil schoonmaken hoef je hem niet doormidden te zagen hoor:P dan kan je gewoon een flexible boorstel waar ze ook kleine schoorsteen mee schoonmaken werkt perfect
Blata WRS + Kit
Blata JR
Zelfbouw 65cc polini
Chinees 49cc
Blata JR
Zelfbouw 65cc polini
Chinees 49cc
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
-
mardevi
Ik had Bert toen de problematiek begon al gebeld en hij adviseerde er een 14mm op te zetten.Lg tweewielers schreef:Of je belt een importeur ? bijv. bert deroue ?
Die hebben zoveel van die blatatjes in de handen gehad dan heb je direct andwoord ..
Groeten,
Die heeft inmiddels al een mogelijk aantal oorzaken aangegeven.
Omdat ik alles via Bert bestel is hij doorgaans mijn vraagbraak.
ps: ik had de foto's van de krukas ook al aan hem doorgestuurd en zijn antwoord was dat het zoals je inmiddels ook al weet een Blata krukas is behorend bij de Kit versie.
Dus al met al zijn we toch weer wat wijzer. Al vind ik de manier waarop de krukas opgevuld is wel erg goedkoop aandoen. Ik denk dat dit bij een Italiaan op een andere manier opgelost zou zijn.