Afslaan bij vol gas geven! Luchtfilterprobleem?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
p_keemink
Afslaan bij vol gas geven! Luchtfilterprobleem?
Mijn minibike vertoont rare trekjes! Hij start prima alleen het probleem ontstaat tijdens het rijden/optrekken. Als de luchtfilter op bijna dicht staat (minimumstand) (dus weinig luchtdoorlating) heeft de bike geen power. Hij blijft wel lopen, maar komt geen haar vooruit als je gas geeft. Als de luchtfilter half open staat, kan je wel rijden, alleen in een slakkengang (+- 20 km/u) en als je dan het gas opentrekt slaat ie af! De luchtfilter helemaal open zetten, en je geeft (licht) gas gaat ie ook happeren en wil ie afslaan/slaat ie af!
Waar ligt dit aan??
Dank voor alle reacties!!
Waar ligt dit aan??
Dank voor alle reacties!!
-
p_keemink
Het is inderdaad een simpele minibike! Afgelopen vrijdag heb ik al de luchtfilter eraf gehaald, carburateur eraf (en uit elkaar gehaald) en beide grondig schoongemaakt.
Dus ik weet het ff ook niet meer. Ik kan op de carb het stationairniveau aanpassen en met een soort van schuifje de hoeveelheid lucht doorlaten.
Welk onderdeel is precies de spoeier? Is dat het gedeelte waar je de benzinetoevoer af kan sluiten of zit het bij de vlotter. In ieder geval beide schoongemaakt.
Wie ow wie heeft er een concreet antwoord?
(Dank voor degene die al zo snel geantwoord hebben!)
Dus ik weet het ff ook niet meer. Ik kan op de carb het stationairniveau aanpassen en met een soort van schuifje de hoeveelheid lucht doorlaten.
Welk onderdeel is precies de spoeier? Is dat het gedeelte waar je de benzinetoevoer af kan sluiten of zit het bij de vlotter. In ieder geval beide schoongemaakt.
Wie ow wie heeft er een concreet antwoord?
(Dank voor degene die al zo snel geantwoord hebben!)
-
p_keemink
Oke top, dat heb ik inderdaad nog niet gedaan! Een chineesie is dat een simpele minibike? Sorry heb er nog weinig verstand van! Mijne in ieder geval wel! En de stationairschroef? Ik had gelezen dat ie op 1,5 slag van maximaal ingesteld moet zijn. Klopt dat?
Ik kan geen foto posten van de bike!
Dat weet je misschien wat voor soort het is.....
Ik kan geen foto posten van de bike!
- Barry
- forum gebruiker
- Minibike:: Grc RRz 12
Chinees is om het zo te zeggen een van de slechtste die er is
Maar als je stationair schroef goed wil afstellen moet je het echt zelf doen als die loopt meeste hebben hem gewoon eerst helemaal ingedraait en dan 1.5 slagen open gedraait.
Het licht wel meestal aan je sproeier hoor heb vroeger ook een chineesje gehad en na het rijden altijd problemen gehad.
Gr barry
Maar als je stationair schroef goed wil afstellen moet je het echt zelf doen als die loopt meeste hebben hem gewoon eerst helemaal ingedraait en dan 1.5 slagen open gedraait.
Het licht wel meestal aan je sproeier hoor heb vroeger ook een chineesje gehad en na het rijden altijd problemen gehad.
Gr barry
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Bzm40cc 09
-
p_keemink
- Barry
- forum gebruiker
ja ik zal gwn ff je sproeiertje schoon maken, Haal ook ff je bougie eraf en kijk welke kleur die is ( de kant waarmee die je cilinderkop ingaat ) als die koffie bruin is dan krijgt die genoeg benzine. je kan hem dan ook wel ff op je cilinder leggen en dan ff trekken en kijken of die Goed vonkt ( wel de bougie dop erop doen en niet Vast pakken krijg je anders een schok )
gr barry
gr barry
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Bzm40cc 09
-
p_keemink
Je kan gewoon he vlotterbakje eraf halen. Dan even je sproeier uitdraaien, het goud kleurige schroefje.
Probeer er eerst is doorheen te kijken, als dat niet lukt. zit ie verstopt.
Blaas dan met je mond aan de kant waar je hem er uit gedraaid heb, Dus niet bij het schroefdraad.
Probeer er nog is door heen te kijken. en dan zou je een klein gaatje moetne zien.
En daar loopt al je benzine door.
Als je niet vol gas kan geven, dan zal je sproeier verstopt zitten.
Dat is meestal zo.. Dus gewoon dat checken, en even kijken of je bougie koffiekleurig is, dan heb je een goede bougie
Mvg, Djurres
Blaas dan met je mond aan de kant waar je hem er uit gedraaid heb, Dus niet bij het schroefdraad.
Probeer er nog is door heen te kijken. en dan zou je een klein gaatje moetne zien.
Dat is meestal zo.. Dus gewoon dat checken, en even kijken of je bougie koffiekleurig is, dan heb je een goede bougie
Mvg, Djurres
[url=http://www.minibike-forum.nl/search.php]Gebruik de zoek om wat te zoeken, Veel makkelijker dan gewoon een topic maken ;)[/url]
- Barry
- forum gebruiker
als die koffiebruin is heb je niet meteen goeie bougie hoor..Djurres schreef:Je kan gewoon he vlotterbakje eraf halen. Dan even je sproeier uitdraaien, het goud kleurige schroefje.
Mvg, Djurres
als die koffiebruin is krijgt je bike genoeg benzine
en anders moet je grotere sproeier nemen want het kan ook zijn dat je blok te weinig benzine krijgt. ( stap van 5 maten groter is wel normaal )
Gr Barry
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Bzm40cc 09
-
p_keemink