En ik begrijp nu waarom mensen hier “Chinese†bikes niets vinden, daaaaayuuuum wat is dit ding slecht afgemonteerd zeg.
Ik heb meer dan helft van de bouten en moeren vervangen en alles nagelopen. Er zat al een knik in de benzine slang, die heb ik ook maar vervangen. Er zat een contact sleutel op de bike met nadruk op “ZAT†want die is weer tussenuit, dat ding hadden ze zo slecht gesoldeerd dat er een van de draden al gebroken was. Er zat ook een beschadiging aan de kap maar dat is niet zo erg. Achterwiel was scheef opgezet, het was minimaal maar om de ketting en tandwielen te besparen heb ik die ook goed afgesteld.
Voor de rest ziet het allemaal wel geinig uit, ik heb de kettingkast verwijderd omdat het lelijk en onding is, blauw geanodiseerde aluminium voetstepjes hebben een veer zoals gewoonlijk alleen ze zijn rond aan het eind en je kunt ze met geen mogelijkheid naar beneden klappen als je gaat rijden dus ik heb de veren uitgehaald, het gaat nog wel dicht als ze de grond raken. En zo een zijstandaard past niet bij een mini bike maar die blijft nog even tot we middenbokken hebben.
Toen even naar buiten om te testen, en ja hoor er zat een knoop in de trekstarter koord ergens in het midden, het ging heel zwaar en je kon het tot helft maar trekken, alles aan de trekstarter is aluminium, behalve het vliegwiel waar het touw op zit, om de knoop uit te halen moest het plastic vliegwiel eraf en ja hoor, jullie raden het al denk ik, want de veer van de trekstarter sprong eruit, dus de veer weer terug gezet met beetje worstelen. Ik heb gelijk een andere trekstart kast besteld van aluminium.
Toen maar starten, dat ging ook niet echt spoel, bougie gecontroleerd en je kon een olifant tussen de elektrode stoppen die dus even op het oog smaller gezet om even snel te testen (later met voelermaat op 0,7mm gezet) Na paar keer trekken sloeg de motor aan maar viel na 20 seconden weer uit, bougie weer gecontroleerd en deze keer had ik zelf iets fout gedaan, namelijk teveel olie in de benzine bougie werd zwart en nat. Als ik de bougie schoon maak en weer start ging het ook even goed maar bougie werd weer zwart en nat, ik heb het paar keer schoon gemaakt en gestart om zeker te weten dat het niet door de brandstof komt die al vanaf fabriek in zit. Ik kon niet verder gaan omdat het begon te regenen. Toen de regen ophield moest ik naar mijn werk (storing dienst). Ik kwam net terug en ik dacht ik deel mijn ervaring met jullie.
Morgen even de benzine laten uit lopen en weer met nieuw mengsel proberen. Dit keer met 1:25 verhouding
Nog even een vraagje, bestaan ook halve kuipen voor deze bikes? Want huidige kappen lijkt me niet handig als je gaat sleutelen aan het bike en aangezien hoe het bike in elkaar zit moet je vaak sleutelen.