Tips om een Chinese minibike te verstevigen?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

BlackWolf

Bericht door BlackWolf »

Gisteren (woensdag) hebben we de bike ontvangen.

En ik begrijp nu waarom mensen hier “Chinese” bikes niets vinden, daaaaayuuuum wat is dit ding slecht afgemonteerd zeg.

Ik heb meer dan helft van de bouten en moeren vervangen en alles nagelopen. Er zat al een knik in de benzine slang, die heb ik ook maar vervangen. Er zat een contact sleutel op de bike met nadruk op “ZAT” want die is weer tussenuit, dat ding hadden ze zo slecht gesoldeerd dat er een van de draden al gebroken was. Er zat ook een beschadiging aan de kap maar dat is niet zo erg. Achterwiel was scheef opgezet, het was minimaal maar om de ketting en tandwielen te besparen heb ik die ook goed afgesteld.

Voor de rest ziet het allemaal wel geinig uit, ik heb de kettingkast verwijderd omdat het lelijk en onding is, blauw geanodiseerde aluminium voetstepjes hebben een veer zoals gewoonlijk alleen ze zijn rond aan het eind en je kunt ze met geen mogelijkheid naar beneden klappen als je gaat rijden dus ik heb de veren uitgehaald, het gaat nog wel dicht als ze de grond raken. En zo een zijstandaard past niet bij een mini bike maar die blijft nog even tot we middenbokken hebben.

Toen even naar buiten om te testen, en ja hoor er zat een knoop in de trekstarter koord ergens in het midden, het ging heel zwaar en je kon het tot helft maar trekken, alles aan de trekstarter is aluminium, behalve het vliegwiel waar het touw op zit, om de knoop uit te halen moest het plastic vliegwiel eraf en ja hoor, jullie raden het al denk ik, want de veer van de trekstarter sprong eruit, dus de veer weer terug gezet met beetje worstelen. Ik heb gelijk een andere trekstart kast besteld van aluminium.

Toen maar starten, dat ging ook niet echt spoel, bougie gecontroleerd en je kon een olifant tussen de elektrode stoppen die dus even op het oog smaller gezet om even snel te testen (later met voelermaat op 0,7mm gezet) Na paar keer trekken sloeg de motor aan maar viel na 20 seconden weer uit, bougie weer gecontroleerd en deze keer had ik zelf iets fout gedaan, namelijk teveel olie in de benzine bougie werd zwart en nat. Als ik de bougie schoon maak en weer start ging het ook even goed maar bougie werd weer zwart en nat, ik heb het paar keer schoon gemaakt en gestart om zeker te weten dat het niet door de brandstof komt die al vanaf fabriek in zit. Ik kon niet verder gaan omdat het begon te regenen. Toen de regen ophield moest ik naar mijn werk (storing dienst). Ik kwam net terug en ik dacht ik deel mijn ervaring met jullie.

Morgen even de benzine laten uit lopen en weer met nieuw mengsel proberen. Dit keer met 1:25 verhouding :P tot we inrijden. Ik was te enthousiast met de olie geloof ik.

Nog even een vraagje, bestaan ook halve kuipen voor deze bikes? Want huidige kappen lijkt me niet handig als je gaat sleutelen aan het bike en aangezien hoe het bike in elkaar zit moet je vaak sleutelen.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

heey ,

Haha ja en jij doet er tenminste wat aan maar 90% van de vragen die we hier krijgen zijn van mensen die hem niet zoals jou even netjes nakijken. Ja dan wil hij wel kapot gaan :roll:

Uhmm onder de 1:25 smeren is veeeeel teveel. tussen de 25 en 30 zou ik gaan zitten.

Doe er gelijk een ngk in die is minder storings gevoelig en de andere zal nu wel vetgeslagen zijn :lol:

Voorkuipje kan je gewoon in 2 delen als je hem eerst demonteerd en dan het onderdeel eraf schroeft. kijk mijn foto maar die heeft ook een halfkuipje! Staat ook vele malen beter

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
mini-crosser-dennnis

Bericht door mini-crosser-dennnis »

ik ree eerst ook op 1:25 maar doe ik nooit meer :P ik zou lekker 1:30 gaan rijden . En vind je zoontje het wat ??
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

het hoge olie gehalte is alleen om de motor in te rijden he !

Later gewoon 1:40 smeren

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
ricardo92

Bericht door ricardo92 »

als je brommer mix haal bij bp is het tog wel goed?
mini-crosser-dennnis

Bericht door mini-crosser-dennnis »

dat is 1:50 daar zit te weinig vet in
Cedrino030
forum gebruiker

Bericht door Cedrino030 »

mini-crosser-dennnis schreef:dat is 1:50 daar zit te weinig vet in
Vet? Ik meng m'n benzine met 2T olie hoor..

Ik zou gewoon inrijden met 1:30 en daarna gewoon altijd 1:40 gaan rijden.
Klik op het plaatje voor m'n mini!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23867][img]http://img16.imageshack.us/img16/720/minibikeenpitbikebewege.gif[/img][/url]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/8279/pscs3userbardq7.jpg[/img]
BlackWolf

Bericht door BlackWolf »

Ik meng zelf met Castrol Power RS, ik had gisteren de flacon gebruikt die met de bike kwam, die zit nu in de prullenbak.

Ik heb nu met een maatbekertje gemengd (1:30). Ik heb gelijk de benzine vervangen wat in de tank zat. Had nog steeds problemen met starten, NGK bougies zijn nog niet binnen dus ik heb een Champion J8 en nog wat bougie gehaald, die werd ook nat en zwart, toen maar de carburateur vlotter tank losgehaald en alle benzine die nog in zit uitgehaald, gelijk gecontroleerd of de benzine toevoer goed was. Hierna na paar keer starten en bougie schoon maken ging de motor eindelijk lopen zonder dat het uitvalt.

Als de motor warm wordt en ik doe choke weer op normaal stand dan valt ie weer uit, toen een middenweg op de choke gevonden zodat het blijft lopen, eindelijk kon mij zoon paar rondjes rijden en hij vindt het geweldig natuurlijk, het terrein wat we mochten gebruiken is te klein dus hij heeft een beetje rond gereden en toen werd het al laat. Helaas is er weinig hier in Haarlem om goed te kunnen rijden en bovendien was het te dicht bij paar huizen we wilden niet te veel lawaai maken.

Ik heb nog ergens een Gianelli uitlaat liggen met carbon demper, ik ga eens proberen om de demper over te zetten op de minibike om het geluid te beperken.
Vandaag kreeg ik het carbon membraan, die ga ik morgen of zaterdag monteren en gelijk alles goed afstellen zodat het ook goed loopt met open choke.

Lg tweewielers, ik had gisteren nacht inderdaad de onderste kuip eraf gehaald nadat ik hier gepost had, het is nu stukken makkelijker om te sleutelen, bedankt voor de tip.
BlackWolf

Bericht door BlackWolf »

Zo gezegd zo gedaan, ik heb de Gianelli scooter uitlaat onder de stof vandaan gehaald.

Demper van de minibike eraf gezaagd, er zat helemaal geen dempingwol in de demper van de minibike en stukje waar dempingwol moet zitten is ongeveer 10cm, erg klein dus een beetje wol zal niet helpen om meer te dempen.

Carbon einddemper van de Gianelli uitlaag afgezaagd en op de uitlaat van de minibike gelast, het is een beetje langer geworden, maar het is niet zo storend, gelijk alles weer zwart mat gespoten. Het was een beetje laat geworden dus uitlaat zit nog niet onder de bike. Ik ben benieuwd hoe de geluid wordt, ik hoop in iedere geval veel minder.

Ik heb paar foto’s gemaakt van de demper, vreemd om een demper die duurder dan hele minibike op zo een stukje uitlaat te zien :roll: :lol:

Afbeelding

Afbeelding
*minibiker*
forum gebruiker

Bericht door *minibiker* »

mooi uitlaatje hoor ;) maar hoe heb je hem vastgemaakt ?

MVG Dennis
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Even een tip.

Maak een topic aan in het paddoc :wink:

Dan hou je hem ook als topic, leuk om later weer is terug te lezen.

Nice demper btw.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
BlackWolf

Bericht door BlackWolf »

*minibiker* schreef:mooi uitlaatje hoor ;) maar hoe heb je hem vastgemaakt ?
Bedankt, gewoon gelast met een las apparaat, het is de standaard uitlaat met een andere demper, bevestiging punten zijn nog steeds zelfde voor op de bike ;)
Lg tweewielers schreef:Even een tip.

Maak een topic aan in het paddoc :wink:

Dan hou je hem ook als topic, leuk om later weer is terug te lezen.
Daar begint het op te lijken inderdaad, ik dacht om niet te doen omdat het een chinees is, we gaan ook niet zo veel doen, zoals ik al had gezegd dat “dacht” ik ;)
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

haha hobbyen he je wilt altijd meer hahaha

Chinees is ook leuk hoor als je het maar goed aanpakt. Maar maak ff een paddoc aan want dit is tegen de regels O:)

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
robin_blata_b1_racer
forum gebruiker

Bericht door robin_blata_b1_racer »

zo mooi gedaan man!
indrd maak even bij chinese paddock even een topic aan waar je de bike ken showen.
[img]http://img396.imageshack.us/img396/4803/robinblatab1onderschriflv1.jpg[/img]
me blata! staat nu ook tekoop! http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=22332&postdays=0&postorder=asc&start=0

poeldijk: 1.10.024
BlackWolf

Bericht door BlackWolf »

Bedankt Robin :)
Lg tweewielers schreef:haha hobbyen he je wilt altijd meer hahaha

Chinees is ook leuk hoor als je het maar goed aanpakt. Maar maak ff een paddoc aan want dit is tegen de regels O:)

Gr,
Je hebt helemaal gelijk, hier is de nieuwe topic. :D
Plaats reactie