ontsteking van cinees op puch wel lopend fotos en filmpje

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

Bericht door cracy frog »

ik heb een 3mm dikke grondplaat gemaakt 11.09 rond pas er precies in de de gaten van de bevestiging van de org grondplaat over genomen en er een stelgleuf in gemaakt +-2cm lang toen geplaats om te kijken waar de (hoogte) van de bobine komt moet je ook de rotor erop zeten dan meet je de lengte van de busjes die ertussen komen die plek teken je af en boor je er gaatjes voor nu heb je de grondplaat en bobine bevestigd nu nog de rotor je haalt de bogie eruit en zet hem net iets voor het bdp dan zet je de rotor met de magneetjes tussen de bobine en draaid hem goed vast de grondplaat lichtjes vast zodat je hem nog kan draaien dan start je je bike hij zal wel lopen en dan verdraai je de grondplaat totdat hij goed reageert op het gas en klaar ben je maar ik heb gehoord dat je niet je jizeren puchkap kan plaatsen dat de vond anders daar in overslaat overegings nog niet geprobeerd dus je heb geen aanpassingen aan je blok
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
cracy frog

zoals jullie weten, was ik al lang bezig met de cineese ontsteking op mijn puch te bouwen.
nu zondag heb ik hem getest op de demo in old beth en hij werkte buiten verwachting goed goede gasreachtie (trekt nu erg hard op soms op het achterwiel,was wel wennen )en op top vermogen ook erg goed
allen de boormachine van john en antonie kon hem haast niet aan trekken, dus toen met de startmotor van wim(vond het ook mooi gemaakt) en dat werkt perfect
dus ook maar een startmotor aan schaffen

grt tonny

Afbeelding
John_W
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door John_W »

haha, boormachine kon het niet trekken :wink:

Nee lag helaas aan het aggregaat van chinese afkomst. Ruim 1000 watt boormachine op een 600 watt aggregaat is niet helemaal een uitkomst.

Maar neemt niet weg dat deze chinese ontsteking een resultaat geeft wat ver boven iedere verwachting uitstijgt.

Mischien een goeie tip voor mensen die niet al teveel willen uitgeven voor een contactpuntloze ontsteking.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
taz22
forum gebruiker

Bericht door taz22 »

ja heb het nu ook op m'n blokje zitten en ben er tot nu toe nog goed over te spreken (blokje heeft pas 1 keer gelopen en hangt nog niet onder een mini)

wel maak ik gebruik van een b1 replica vliegwiel/bobine/trekstarter. zal hier derek een toptic over maken.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
cracy frog

taz22 schreef:ja heb het nu ook op m'n blokje zitten en ben er tot nu toe nog goed over te spreken (blokje heeft pas 1 keer gelopen en hangt nog niet onder een mini)

wel maak ik gebruik van een b1 replica vliegwiel/bobine/trekstarter. zal hier derek een toptic over maken.

gr

maar dat is toch ook zo als bij een cineese?ontsteking

grt tonny :wink:

Afbeelding
taz22
forum gebruiker

Bericht door taz22 »

ja, gewoon 2 magneetjes, bobine met 2 opnemertjes, maar mijne is van een soort massief aluminium blok, misschien dat ik hem nog ga vervangen voor een lichtere/andere of dat ik hem zelf probeer lichter te maken, maar hij moet wel in balans blijven dan en dat maakt het lastiger.

gr
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heey,

Ik ken iemand die altijd aan het hobbyen is en altijd de leukste dingen maakt, alleen nooit rijd :x ( dus mark als je dit leest kom een keer met ons racen haha )

Hij help me ook altijd met mijn draaiwerk e.d. Maar hij had nu een polini ontsteking op zijn puchblok. Niet zon groot vliegwiel maar een super klein ding. Weegt maat een paar gram :lol:

Of het echt voordelig is om een zo licht mogelijke ontsteking te montere weet niemand, vele verzwaren hun ontsteking. Ik denk dat het alleen voordelig is ten opzicht van het orginele vliegwiel. Een ontsteking zonder variabele curve hou ook op bij een bepaald toerental. Had het laatst op zon ontsteking gelezen maar weet nu niet meer precies bij welke toeren hij ophield. meen 12.000 ?

Het enigste wat ik jammer vind van jullie ontstekingen is dat jullie hem erop maken en gewoon op de gok afstellen. Met een echt snel blok loopt het kapot.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
cracy frog

Lg tweewielers schreef:Heey,

Ik ken iemand die altijd aan het hobbyen is en altijd de leukste dingen maakt, alleen nooit rijd :x ( dus mark als je dit leest kom een keer met ons racen haha )

Hij help me ook altijd met mijn draaiwerk e.d. Maar hij had nu een polini ontsteking op zijn puchblok. Niet zon groot vliegwiel maar een super klein ding. Weegt maat een paar gram :lol:

Of het echt voordelig is om een zo licht mogelijke ontsteking te montere weet niemand, vele verzwaren hun ontsteking. Ik denk dat het alleen voordelig is ten opzicht van het orginele vliegwiel. Een ontsteking zonder variabele curve hou ook op bij een bepaald toerental. Had het laatst op zon ontsteking gelezen maar weet nu niet meer precies bij welke toeren hij ophield. meen 12.000 ?

Het enigste wat ik jammer vind van jullie ontstekingen is dat jullie hem erop maken en gewoon op de gok afstellen. Met een echt snel blok loopt het kapot.

Groeten,
heb je mischien gelijk in lars, maar voor de hobbie is dit een leuke ontsteking. heb er goed mee kunnen rijden heb ook steets de bougie nagekeken ,hij was mooi koffie bruin dus neem aan dat de ontsteking goed staat anders een keer met de scoop kijken.
en voordeel hij pakt beter bij hoog toeren aan ,en is vrij goed koop .heb alleen 2 dagen met een schuirpapier op een oude krukas zitten draaien zodat hij conies word op de puchkrukas en goed paste

Afbeelding
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

leg dat is uit :lol:

Heb je gewoon met schuurpapier je krukas afgedraaid / geschuurd, ben je lang bezig geweest :mrgreen:

Haal alles uit elkaar en maak overal hele mooie foto's van en dan kunnen we wel even een faqje maken :wink:

Als de bougie niet enorm wit wordt heb je hem redelijk goed staan ! Leuk om te horen dat hij koffie bruin is.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
cracy frog

Lg tweewielers schreef:leg dat is uit :lol:

Heb je gewoon met schuurpapier je krukas afgedraaid / geschuurd, ben je lang bezig geweest :mrgreen:

Haal alles uit elkaar en maak overal hele mooie foto's van en dan kunnen we wel even een faqje maken :wink:

Als de bougie niet enorm wit wordt heb je hem redelijk goed staan ! Leuk om te horen dat hij koffie bruin is.

Groeten,
ik heb linne schuurpapier op de krukas vastgemaakt en toen het vliegwiel
conies gemaakt zodat hij vergenoeg op de puchkrukas paste
zal er fotos van maken en instrukteis voor de faq

Afbeelding
taz22
forum gebruiker

Bericht door taz22 »

haha hoezo beun:)
ik heb gewoon een draaibank gebruikt :D
cracy frog

taz22 schreef:haha hoezo beun:)
ik heb gewoon een draaibank gebruikt :D
er zijn ook mensen die niet over die een draaibank beschikken.
en het toch maken , maar ik zal in mijn achter hooft houden dat jij dat wel hebt :P

Afbeelding
Plaats reactie