extreem ratelen van crossbike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

extreemlolo

extreem ratelen van crossbike

Bericht door extreemlolo »

Hey jongens en meiden.

Ik heb een mini cross-bike van sendai,
Ik had al problemen van in het begin bij het starten, maar die heb ik kunnen oplossen door aan de stationair schroef te prutsen.

Nu heb ik een nieuw probleem, en de zoekoptie levert niet veel respons op.

Als hij draait, Ratelt hij enorm. eerst dacht ik dat er bepaalde onderdelen tegen elkaar schuurden, kletsten.Dus heb ik alle plaatsen waar ik dacht dat het geluid vandaan kon komen beplakt met tape.Maar nog bleef het geluid.Dus moest het wel van de motor zelf komen.

Als ik iets meer gas geef, stopt hij met ratelen, en als ik vertrek ratelt hij opnieuw enorm,tot ik aan een bepaalde snelheid zit.Dan draaid hij redelijk soepel en geeft hij een mooi geluid.Als ik dan meer of minder gas geef, begint hij weer enorm te ratelen.hij reageerd wel goed op gas geven en gas nemen dus het rijden zelf doet ie goed, maar ik durf niet meer omdat ik bang ben de motor in frieten te rijden.

Kheb al gekeken naar de bougie, en die geeft een witte aanslag en is droog, dus een te arm mengsel, maar daar ligt het niet aan denk ik.(waar is de gasschuif ergens? zit die boven de vlotterkamer?Kben een beetje nieuw in deze hobby)

olie heeft hij genoeg. kheb er zelf minder moeten indoen want het drupte langs de uitlaat naar buiten en gaf mooie rookwolken, dus het olie peil is nu in orde .(nu doe ik altijd ongeveer 1:35-1:40, vroeger was dat 1:20-1:25)

groeten, extreemlolo

Nieuweling.
Laatst gewijzigd door extreemlolo op za 19 jul 2008, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
extreemlolo

Heeft iemand tips? of is er iemand die weet wat de oorzaak kan zijn?
Blatarac3r
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Blatarac3r »

Komt de ketting niet gewoon tegen de ketting kast?? ;)
Sucks gas kicks ass
[img]http://img139.imageshack.us/img139/8832/bartminibikeonderschirfwn7.jpg[/img]

Mijn bike [url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21765[/url]
Danny
forum gebruiker

Bericht door Danny »

is het niet gewoon een tikkende lager?.
groetjes.
extreemlolo

Ik zal direct eens kijken naar die lager.

die keting tegen de kast is het niet. toch bedankt!
extreemlolo

van een kapote lager komt het ook niet.

ik hoor het uit de motorblok komen.

wat kan het dan wel zijn?

(ik heb ondertussen mijn gasnaald een tandje lager gezet want hij liep te arm, maar nu krijg ik men gasschuif er niet goed op. de gas blijft volledig openstaan en ik heb hem er op dezelfde manier weer opgestoken als ik hem er af haalde.Bij de zoekoptie heb ik al geprobeert, maar daar staat alleen wat ik al gedaan heb, en toch is het precies alsof mijn kabel te kort is, maar dat was hij daarvoor nog niet. kan er mij iemand hierover informeren?)
Richard
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard »

het kan ook een lager uit het blok zijn :wink: :roll:

Let op bij die gaskabel:
je hebt een pannetje in de linkerijkant van je carburateur zitten, die er voor zorgt dat je gasschruif geen rondjes draait. en in je gas schruif zit een gleuf waar je gaskabel langs moet glijden, die gleuf moet glijk op het zelfde punt/plaatsje zitten als dat pannetje.!!!

jij hebt dat waarschijnlijk niet goed zitten en daarom blijft hij de hele tijd op volgas staan.

succes
gr richard
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
extreemlolo

pfff, in de blok zelf. dat word weer een dag sleutelen. (
hehe bedankt richard, maar dat van de schuif had ik al gevonden met zoek, en dat is het niet.

hij past er volledig in en hij zit in het gleufje, en toch klopt er iets niet.

het kan toch zo dat de gaskapel op een gegeven moment door de veer moet gestoken worden om dan via dat "gleufje" op de schuif vastgemaakt te worden hé?
Richard
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard »

ik snap niet helemaal wat je bedoelt,...
maar nog even van die lager de kans is klein dat dat het is...aan gezien hij nog nieuw is... MAAR HET KAN ALTIJD

ik heb even in mijn eigen post gezocht om dat ik het ook al eerder had gezegt in een ander topic.. ;)

zo zit je gasschuif in elkaar: (van boven naar beneden.!)

je kabel
dan komt daar opgeschoven die dop ding
daarna je veer
dan moet je je gas naald in je schuif doen en daar op do'n dingetje(geen idee hoe je dat noemt)
dan moet die kabel door dat schuefje doen en alles goed inknijpen zodat het kabeltje onder in de gas naald zit(in zo'n gaatje ding)
dan moet je hem er goed indoen dat sleufje moet als het goed is naar rechts wijzen...

(correct me as i'm wrong)
extreemlolo schreef: het kan toch zo dat de gaskapel op een gegeven moment door de veer moet gestoken worden om dan via dat "gleufje" op de schuif vastgemaakt te worden hé?
nog even over dat, dat is de einige manier om hem vast te maken toch?

EN NOG EEN OPTIE!!!
het kan ook uit je over brening kast komen!!
even een foto als je niet weet wat ik bedoel: !! sorry lars (LGTweewielers) maar ik kon geen andere pic vinden...)
Afbeelding
dit ding zit aan de linker kant van je bike
daarin zit ook nog een ketting en kan ook nog wel eens ratelen dus : om er achter te komen of dat hem is:
haal die extra overbrening kast eraf. en dan de bike starten en GEEN GAS GEVEN (want dan kun je ook een nieuwe koppeling kopen)
als hij dan nog rateld komt het echt uit je blok ander moet je even een nieuwe over brengingskast kopen ALS JE VAN DAT GERATEL AF WILT!!!
het kan dan geen kwaad!!!

gr richard
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

richard schreef:*blabla heel verhaal*
leg mij eens uit waarom je dan een nieuwe koppeling kan gaan kopen :?:
extreemlolo

omdat er kans is dat je tandwielen er van kapot kunnen gaan?

Maar bedankt. zal ik eens doen, daar eens kijken. ik heb daar al eens gekeken, maar dat was omdat er veel vet doorsijpelde langs onderen.
doe ik hem open, zit die hele kast vol met een zwarte drets vet. mijn ketting moest er door ploeteren. heb ik dat eventjes een beetje opgekuist, zodat men ketting niet begraven werd, maar er toch nog een mooie hoeveelheid aanwezig is.(kwil niet dat hij vastloopt )

maar ik zal het proberen.

ahja, de gas werkt weer. er zat een knoop :?: :!: in men gasdraad bij de gashendel. Daardoor kwam hij tekort.

nu zit ik enkel met het probleem van dat ratelen.
stafke007
forum gebruiker

Bericht door stafke007 »

kleine_duivel schreef:
extreemlolo schreef:omdat er kans is dat je tandwielen er van kapot kunnen gaan?
#-o #-o #-o wat een niveau hier , jezus christus
[img]http://i298.photobucket.com/albums/mm280/1987stafke1987/b.jpg[/img]
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
extreemlolo

was als mop bedoeld (haha).

maar over die kapotte lager. als het dat is, is dat dan erg? of kan ik er nog mee doorrijden?
Patrick
Site Admin
Site Admin

Bericht door Patrick »

lager vervangen lijkt mij. speling op je lager is natuurlijk nooit goed.
Richard
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard »

kleine_duivel schreef:
omdat hij dan uitrekt zegmaar en dan misschien per ongeluk te ver bijv. en dan komt hij tegen de zijkant aan en die is niet zo mooi rond als de koppelings kom... :roll: beetje vierkant en dan is de kans er dat je koppeling naar de kl*te gaat :roll:
dus that's the reason of hoe je dat ook schrijft.

gr richard
Plaats reactie