Een how-to om koeling probleem aan te pakken zal ik later schrijven, ik wacht nog op paar pakkingen om het af te maken.
Complete blok op de tafel:

Polini carbon membraanplaatjes zijn gemonteerd:

Vreemd genoeg hebben de chinezen gehoor aan koeling problemen gegeven denk ik, want onze blok had 5mm koel water poorten in plaats van 4mm, des ondanks hadden we toch koeling problemen, hier zie je een van de oorzaken, ze hebben naast de pakking ook vloeibaar pakking gebruikt, die zat klein beetje in de weg:

Ik heb de waterkoeling porten tot 6mm geboord in plaats van gebruikelijke 5,5mm ook van beide kanten zodat het beter flow heeft anders blijft er een stukje in de weg zitten aan de boven kant:

Onderblok helften heb ik ook aangepakt zodat de opening zelfde is als cilinder met een betere ronding, verschil van de openingen was bijna 10mm, hier een foto van voor en na de verandering:

Kop ook bewerkt zodat het beter uitkomt onder de aansluiting van de slang:

Slang aansluitingen ook naar 7,5mm geboord, zoals ik al had gezegd ik wacht op pakkingen, als ik zover ben kan ik een how-to schrijven, ik heb veel foto’s genomen en zal paar daarvan gebruiken.
Ik ben ook begonnen met opbouwen door Hank verstevigde frame, er waren paar tegenslagen, zoals rem schijven die niet los willen bij de oude velg, volgens mij hebben ze bij alle 2008 modellen te sterke lock-tite gebruikt waardoor het niet meer loslaat, zelfs heet stoken hielp niet. Ik heb de schroeven uit moeten boren:

Ik moet paar onderdelen bestellen omdat toch kleine verschillen zijn in het frame enz.