blata reservoir heeft geen extra overloopBlackWolf schreef:Over de kappen kan ik geen credit nemen, kappen en verstevigde frame komen uit de bike van Kasper, die hebben we overgenomen
Robin, we gaan inderdaad kijken of mijn zoon prettig vind om te rijden met kappen, als de koel problemen blijven na zo veel aanpassingen en ventilator dan weet ik het ook niet meer, maar eerst gaan we zonder kappen testen om te zien of iets lekt enz.
Ik had gelijk een vraagje Robin, heeft een Blata waterreservoir extra overloop aansluiting? Voor zover ik kon zien op de exploded drawings er is geen, maar ik wou het aan jou ook vragen omdat je een B1 hebt. Huidige reservoir heeft het wel omdat de radiator zelf ontluchtend is, maar ik had een Blata reservoir besteld.
[AC Chinees & Blata Rep]UPD:B1 rep ventilator pag12
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
wes_blata
- forum gebruiker
http://www.freewebs.com/wes4/index.htm
-
BlackWolf
Bedankt voor je antwoord Wes, ik heb het reservoir vandaag ontvangen en inderdaad er zit geen extra aansluiting op maar dat is op te lossen.wes_blata schreef:
blata reservoir heeft geen extra overloop
Ik heb vandaag dus de Blata onderdelen ontvangen, benzine tank ziet er veel sterker dan de replica versie, op het eerste oog zie je geen verschil tussen de waterreservoirs tot je aan de binnenkant van de afsluitdop kijkt, die is bij Blata versie van beter materiaal gemaakt. Trekstarters zien er zelfde uit en kwalitatief zie je bijna geen verschil aan de buiten kant maar ik denk dat Blata veel betere terugwind veer gebruikt heeft.
Vandaag was dus aflever dag, ik kreeg 3 dozen binnen, ventilator en het accupack met joekel van een lader is ook afgeleverd. Accupack is aan het laden, als het vol is ga ik een test doen om te kijken hoe lang duurt voordat accupack leeg is.
Hier paar foto’s van de ventilator zodat jullie kunnen zien hoe groot het is naast de radiator.

- Minibike_J
- forum gebruiker
- Contacteer:
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
- stafke007
- forum gebruiker
die kappen komen mij bekend voor
karsten van op het forum vroeger had net dezelfde of zijn het deze?
die had op zijn b1 volledig laten tunen en opbouwen door hank
50 cc bzm blok eronder
Greetzzz
karsten van op het forum vroeger had net dezelfde of zijn het deze?
die had op zijn b1 volledig laten tunen en opbouwen door hank
50 cc bzm blok eronder
Greetzzz
[img]http://i298.photobucket.com/albums/mm280/1987stafke1987/b.jpg[/img]
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
-
BlackWolf
Ik heb inderdaad qua uiterlijk en meer onderdelen van Karsten overgenomen, behalve het voorvork.
Even test opstelling gemaakt om te kijken hoe lang het accupack uit houdt, het begon met 13,63Volt en op de foto hieronder is het anderhalve uur verder, ik heb de foto zonder flits moeten nemen om te laten zien dat de ventilator draait.

Even test opstelling gemaakt om te kijken hoe lang het accupack uit houdt, het begon met 13,63Volt en op de foto hieronder is het anderhalve uur verder, ik heb de foto zonder flits moeten nemen om te laten zien dat de ventilator draait.

-
BlackWolf
Ja wel hoor, dat ga ik ook maken zie foto’s hier op vorige pagina.
Echter, de switch die ik gebruik gaat bij 77°C schakelen en gaat bij 62°C uit. Dit was de laagste waarde wat kon vinden, je kunt het niet zelf instellen dus. Alles is mogelijk, dus ook zelf instelbare switch maar dat vind ik weer te veel op een kleine bike, switch wat ik heb is meer dan zat en kost weinig.
Echter, de switch die ik gebruik gaat bij 77°C schakelen en gaat bij 62°C uit. Dit was de laagste waarde wat kon vinden, je kunt het niet zelf instellen dus. Alles is mogelijk, dus ook zelf instelbare switch maar dat vind ik weer te veel op een kleine bike, switch wat ik heb is meer dan zat en kost weinig.
- Phantom-Kenny
- forum gebruiker
-
BlackWolf
Bedankt
Bedoeling is dat mijn zoon met standaard blok blijft rijden, dus er wordt niet zo veel aan motor zelf gedaan, maar er komt wel een originele Dell’orto 17,5mm PHVA in en later eens betere koppelinghuis en koppeling. Met andere woorden het wordt geen bike met veel pk’s met andere blok.
Ik wacht op antwoord van Aad om de bocht van de ABT uitlaat te laten aanpassen, we hebben al heen en weer gemaild en nu nog afspraak maken dan moet het goed komen. Als het te lang duurt, hebben we nog imitatie Zochi die we op kunnen zetten.
Gisteren heeft het accupack iets meer dan 6 uur vol gehouden tot 11volt maar ventilator blijft draaien tot 9volt, als accupack vaker gebruikt word op een goede manier dan zal 8uur geen probleem zijn, het lijkt me sterk dat de bike zo lang achterelkaar rijdt bovendien wordt de ventilator met een temperatuur switch geregeld dus daardoor zal het nog langer meegaan.
Bedoeling is dat mijn zoon met standaard blok blijft rijden, dus er wordt niet zo veel aan motor zelf gedaan, maar er komt wel een originele Dell’orto 17,5mm PHVA in en later eens betere koppelinghuis en koppeling. Met andere woorden het wordt geen bike met veel pk’s met andere blok.
Ik wacht op antwoord van Aad om de bocht van de ABT uitlaat te laten aanpassen, we hebben al heen en weer gemaild en nu nog afspraak maken dan moet het goed komen. Als het te lang duurt, hebben we nog imitatie Zochi die we op kunnen zetten.
Gisteren heeft het accupack iets meer dan 6 uur vol gehouden tot 11volt maar ventilator blijft draaien tot 9volt, als accupack vaker gebruikt word op een goede manier dan zal 8uur geen probleem zijn, het lijkt me sterk dat de bike zo lang achterelkaar rijdt bovendien wordt de ventilator met een temperatuur switch geregeld dus daardoor zal het nog langer meegaan.
-
kleine_duivel
- spammer
- fryslan boppe
- forum gebruiker
-
Patrick__DM
- forum gebruiker
- Contacteer:
http://link.marktplaats.nl/185026547Patrick__DM schreef:lykt zo denk ik ,want ik zie deze bike niet op marktplaats staan
Kijk maar is goed dan