Zwolle,minibiken hoe lang nog!!!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
racetiming
Zwolle,minibiken hoe lang nog!!!!
Mensen realiseer je wel dat op de manier hoe er nu met elkaar en met de officials alsmede de gastheer om gegaan word tijdens de wdstrijden dan kan het wel eens snel gebeurd zijn met het minibike kampioenschap.
Het bedreigen van klassevertegenwoordigers en elkaar is geenzins de bedoeling van wat een prettige sportieve racedag zou moeten zijn.
Het voortijdig opstappen van KNMV officials is een teken aan de wand,het geeft een beeld van hoe deze mensen zich voelen.
Het bedreigen van klassevertegenwoordigers en elkaar is geenzins de bedoeling van wat een prettige sportieve racedag zou moeten zijn.
Het voortijdig opstappen van KNMV officials is een teken aan de wand,het geeft een beeld van hoe deze mensen zich voelen.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Bij elke situatie die er keer op keer voorkomt, kan ik/je er zo een aantal aanwijzen die van mij op kunnen donderen.
Telkens weer met het wijze neusje voor aan, de grootste bek, niet luisteren, lekker je eigen gang gaan.
1 van de situaties die zich voordeed:
2 rijders strijden op de baan (Dat is motorracen, en leuk om te zien)
De voorste valt, die daarachter rijdt knalt er op.
Gevolg?: Beide coureurs gevallen, en een paar plekken verloren.
Conclusie?: Opstaan ! En verder gaan, en proberen je verloren tijd goed te maken.
Wat gebeurd er bij een aantal apekoppen die zich koning te rijk voelen ?:
Opstaan, motortje trappen, motortje gooien, dikke bek, middelvingers, en na de wedstrijd met je helm op, je MEDE-coureur opwachten om hem een trap of slag na te geven.
Waar ben je dan mee bezig ? Wegwezen, ga maar op badminton of schaken als je het strijdlustige karakter van de sport niet aan kan.
Betreffende de KNMV Officals. Respect dat ze het keer op keer weer proberen.
Wie o wie heeft het recht / macht om deze situaties stop te zetten ?
Telkens weer met het wijze neusje voor aan, de grootste bek, niet luisteren, lekker je eigen gang gaan.
Conclusie?: Opstaan ! En verder gaan, en proberen je verloren tijd goed te maken.
Opstaan, motortje trappen, motortje gooien, dikke bek, middelvingers, en na de wedstrijd met je helm op, je MEDE-coureur opwachten om hem een trap of slag na te geven.
Waar ben je dan mee bezig ? Wegwezen, ga maar op badminton of schaken als je het strijdlustige karakter van de sport niet aan kan.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
en nu ?????
Wie wil hier nog iets over zeggen geef dan je mening NIET VIA EEN PB TJE of zo iets maar kom er voor uit.
Het wordt tijd dat die gene zowel naast als op de baan gestraft worden maar dat had al veel eerder gebeurt moeten zijn.
en achteraf kun je goed praten, maar wie het vorige mailtje heeft gelezen moet toch weten hoe het er voor staat,
Het is een schande voor de mini bike sport wat er gisteren gebeurt is, en ik hoop dat de knmv nog iets voor ons blijft doen anders is het afgelopen.
Ik hoop dat dit voor een ieder duidelijk is.
henk wassink.
Het wordt tijd dat die gene zowel naast als op de baan gestraft worden maar dat had al veel eerder gebeurt moeten zijn.
en achteraf kun je goed praten, maar wie het vorige mailtje heeft gelezen moet toch weten hoe het er voor staat,
Het is een schande voor de mini bike sport wat er gisteren gebeurt is, en ik hoop dat de knmv nog iets voor ons blijft doen anders is het afgelopen.
Ik hoop dat dit voor een ieder duidelijk is.
henk wassink.
ik ben het hiet helemaal mee eens.Üntiej#21 schreef:Bij elke situatie die er keer op keer voorkomt, kan ik/je er zo een aantal aanwijzen die van mij op kunnen donderen.
Sommige mensen hebben blijkbaar nog nooit op school geleerd om tot 10 te tellen, echt zonde van je schoolgeld.
en het zijn altijd de zelfden die (ook al weten ze niet wat er gebeurd is) altijd vooraan staan bij opschuddingen en lopen te schelden en te wijzen.
het wordt tijd dat hier eens kortemetten mee wordt gemaakt.
maak de sport weer gezellig! wat op de baan gebeurd gebeurd op de baan en laat het daar. ben je het ergens niet mee eens ga dan naar de klassenvertegenwoordiger ipv. meteen iemand aan te vliegen.
ik hoop dat het volgend seizoen een stuk gezelliger gaat worden!
ik die 12 jaar dat wij al minibiken is het de laatste paar jaren flink achteruit gegaan qua gezelligheid en gemoedelijkheid en dat vind ik erg jammer.
VRIENDELIJKE groeten,
Ricardo Verheul #47
50cc open.
-
Jan Bootsman
- forum gebruiker
Helemaal mee eens.
Vechten doet men bij een vecht sport.
Er kan altijd wel iets gebeuren op een race baan , maar dat is racen , dan wordt het al racend uitgevochten , tijdens de race met rijders kunsten , en niet na de race met vecht kunsten.
Hopenlijk wordt de laatste wedsrtrijd op Stadskanaal voor ons toeschouwers en ouders een genot om naar te kijken en kunnen we volgend seizoen weer van alle wedstrijden genieten.
Grtzz Jan
Vechten doet men bij een vecht sport.
Er kan altijd wel iets gebeuren op een race baan , maar dat is racen , dan wordt het al racend uitgevochten , tijdens de race met rijders kunsten , en niet na de race met vecht kunsten.
Hopenlijk wordt de laatste wedsrtrijd op Stadskanaal voor ons toeschouwers en ouders een genot om naar te kijken en kunnen we volgend seizoen weer van alle wedstrijden genieten.
Grtzz Jan
-
racefanaat
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik wil als moeder wel reageren op de door u getrokken conclusie. Wat u nl. beschrijft gaat over mijn zoon. Als eerste uw conclusie: Opstaan! En verder gaan, en proberen je verloren tijd goed te maken.Üntiej#21 schreef: 1 van de situaties die zich voordeed:
* Nou Terrel kon niet verder rijden want zijn stuur was afgebroken,
voortandwiel afgebroken, remmen afgebroken, ketting kapot etc.
Ook heeft hij niet met zijn motor gegooid, maar deze netjes over het
hek getild waarna Nadieh de motor heeft aangepakt. Geen
middelvinger opgestoken, of een grote mond gegeven.
Dan raak jij mij als moeder als je mijn kind een APENKOP durft te
noemen!
Wel was hij boos en stond inderdaad Herman op te wachten. Maar niet
om hem te trappen of te slaan. Dit is misschien wel zo overgekomen
maar Terrel is hier absoluut niet het type voor. Hij heeft dan misschien
wel het één en ander hard op geroepen maar niet waargemaakt. Sorry
maar u heeft echt niet goed gekeken. Hij is wel op Herman afgestapt en
hem verteld wat hij hiervan vond en tja niet op een lieve toon. Wat ik
overigens niet goed keur.
Van deze uitspraken hier op het forum komt juist onnodig ruzie. Zoals jij mijn kind een apenkop durft te noemen. Er speelt vaak veel meer mee waar ik niet op in wil gaan omdat het alleen maar de boel opblaast. Maar kan hierover wel zeggen dat sommige ouders hun uitspraken niet hardop moeten roepen. Daar begint de ellende vaak mee.
Ben het wel met je eens dat het zo niet langer kan. Er zijn geen geld prijzen te winnen het kost alleen maar veel geld. Het enige wat je ermee kunt winnen is een beker zeg ik altijd maar? Het zou gewoon een gezellige race dag moeten zijn want er lopen ook nog eens veel jonge kinderen rond. Een echte oplossing heb ik ook niet voor dit probleem maar misschien dat er vaker dan 1 keer per jaar een leden vergadering zou moeten plaats vinden zodat ieder zijn probleem op tafel zou kunnen leggen.
groetjes Angelica
dit is inderdaad een zeer ernstige zaak we zij er voor de sport niet voor de trammelant dit moet serieus aangepakt worden als er een race incident is los het met elkaar op en niet op de vuist!!!!!!!!!!!!
wat de knmv betreft als het zo door gaat komen die niet meer en terecht en dan is het over!!!!!!!!!
dus denk ff na voor je wat doet!!!!
wat de knmv betreft als het zo door gaat komen die niet meer en terecht en dan is het over!!!!!!!!!
dus denk ff na voor je wat doet!!!!
- Dm-Ricardo
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik wil me er verder niet mee gaan bemoeien maar ik vindt t inderdaad een beetje raar dat dit nu half wordt uitgesproken op een minibike forum wat in geen enkele zin te maken heeft met de rap holland ik vindt dat dit beter opgelost kan worden met een leden vergadering want dan kan het nog is goed worden doorgenomen wat nou precies de regels zijnracefanaat schreef:Ik wil als moeder wel reageren op de door u getrokken conclusie. Wat u nl. beschrijft gaat over mijn zoon. Als eerste uw conclusie: Opstaan! En verder gaan, en proberen je verloren tijd goed te maken.Üntiej#21 schreef: 1 van de situaties die zich voordeed:
* Nou Terrel kon niet verder rijden want zijn stuur was afgebroken,
voortandwiel afgebroken, remmen afgebroken, ketting kapot etc.
Ook heeft hij niet met zijn motor gegooid, maar deze netjes over het
hek getild waarna Nadieh de motor heeft aangepakt. Geen
middelvinger opgestoken, of een grote mond gegeven.
Dan raak jij mij als moeder als je mijn kind een APENKOP durft te
noemen!
Wel was hij boos en stond inderdaad Herman op te wachten. Maar niet
om hem te trappen of te slaan. Dit is misschien wel zo overgekomen
maar Terrel is hier absoluut niet het type voor. Hij heeft dan misschien
wel het één en ander hard op geroepen maar niet waargemaakt. Sorry
maar u heeft echt niet goed gekeken. Hij is wel op Herman afgestapt en
hem verteld wat hij hiervan vond en tja niet op een lieve toon. Wat ik
overigens niet goed keur.
Van deze uitspraken hier op het forum komt juist onnodig ruzie. Zoals jij mijn kind een apenkop durft te noemen. Er speelt vaak veel meer mee waar ik niet op in wil gaan omdat het alleen maar de boel opblaast. Maar kan hierover wel zeggen dat sommige ouders hun uitspraken niet hardop moeten roepen. Daar begint de ellende vaak mee.
Ben het wel met je eens dat het zo niet langer kan. Er zijn geen geld prijzen te winnen het kost alleen maar veel geld. Het enige wat je ermee kunt winnen is een beker zeg ik altijd maar? Het zou gewoon een gezellige race dag moeten zijn want er lopen ook nog eens veel jonge kinderen rond. Een echte oplossing heb ik ook niet voor dit probleem maar misschien dat er vaker dan 1 keer per jaar een leden vergadering zou moeten plaats vinden zodat ieder zijn probleem op tafel zou kunnen leggen.
groetjes Angelica
Voor de rest vondt ik het erg jammer dat er zoveel ruzie was maar dat zal in stadskanaal zeker minder zijn hoop ik, Want ik denk dat veel mensen hier toch wel hebben van geleerd en ook hebben ingezien dat dit niet door de beugel kan
Groetjes Ricardo
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.
Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
- hansminnen
- forum gebruiker
- Contacteer:
hallo ik vind het niet normaal hoe ze met elkaar omgaan op de baan en buiten de baan
als we nog een paar wedstrijden verder zijn hebben we ook nog een boxwedstrijd op de race baan ik race voor mijn plezier en als ik aan het eind vande dag ook nog moet vechten dan kap ik er mee
en zo denk ik er over
als we nog een paar wedstrijden verder zijn hebben we ook nog een boxwedstrijd op de race baan ik race voor mijn plezier en als ik aan het eind vande dag ook nog moet vechten dan kap ik er mee
en zo denk ik er over
3de plaats 2009 zelfbouw puch lucht
http://WWW.HMRACING.Nl
bericht achterlaten voor hans minnen #22#
http://www.hmracing.nl/gastenboek/plaats.php
http://WWW.HMRACING.Nl
bericht achterlaten voor hans minnen #22#
http://www.hmracing.nl/gastenboek/plaats.php
- mark#41
- forum gebruiker
- Contacteer:
Nu weet ik voor 100% zeker dat de topic starter NIET op 1 specifiek incident doelt
Het gaat hier om de algehele sfeer en de omgangs vormen .
Zoals de heer Wassink al schrijft is het tijd om meningen te geven" en plein public " zoals de de duitsers zeggen [ kunnen ook de fransen zijn geweest].
Alleen op die manier zullen er diverse meningen openbaar worden en word er een basis voor een gezonde discussie gelegd.
Eerdere ledenvergaderingen en vergaderingen met een beperkte groep mensen hebben al diverse oplossingen geboden maar dezen verwateren zo verschrikkelijk snel.
Ab van Ginhoven heeft zich eerder sterk gemaakt om in bepaalde gevallen strafrechtelijke procedures te laten starten.volgens mij staat zoiets nog steeds omschreven in de statuten/regels van de club.
huishoudelijk reglement 5/17
De leden en de personen die aan hen worden toegerekend zijn gehouden aan zodanig
burgerlijk gedrag dat de mini-motorsport daar geen enkel nadeel van ondervindt. In
voorkomend geval geldt het BW (burgerlijk wetboek), met name indien de veiligheid of het
milieu in geding zijn, schade wordt berokkend aan eigendom derden, fysiek geweld wordt
gepleegd, of het belang van de vereniging of de reputatie van een of meer van haar leden
publiekelijk wordt geschaad, zullen deze personen daarop worden aangesproken.
Er is denk ik geen bestuur[ lees vrijwilligers] die erg lang dit werk nog willen doen.En gelijk hebben ze.
Zelfs zonder e.a. persoonlijk te hebben meegemaakt ken ik veel mensen in de minibike racelarij en als er bijv, door iemand van deze toegewijde leden iets word omschreven zoals bijv. het race incident uit de vorige postings dan zeg ik ja,zo hoort het, iemand valt, een mede coureur struikelt hierover en word de ongewilde dupe van het RACEACCIDENT en kan niet meer de race vervolgen,jammer voor hem ,zonde voor de racespanning ,maar dat kan gebeuren.Tuurlijk is het slachtoffer pissed,maar evenzogoed was het andersom geweest.
Sportiviteit blijft hierin een toverwoord,het zelfde geld voor technische malversaties,proberen kan,maar als de technische commisie je snapt.....jammer dan,sportief op pakken en verder gaan.En in het gemeen stoot een ezel zich nooit 2 keer aan ........
Al de regels zijn door de leden goedgekeurd en als zodanig aangenomen.
Als lid gaat u met deze regels akkoord en "onderwerpt "zich hier aan.
Bovendien geld voor alles het onderlinge respect voor elkaar .
De Knmv heeft natuurlijk belang bij een club als Rap maar er zijn voor deze mensen ook grenzen,dankzij de Knmv zijn er Nk minibike kampioenen,als een Knmv haar handen aftrekt van de rap devalueer je ook direct het kampioenschap,er zijn dan alleen club kampioenen.
Onenigheid met wedstrijdleiders of technische mensen van de Knmv kan altijd uitgesproken worden op een nette manier,geloof me ik kan het weten.
Zo ook de met de bestuurs leden van de Rap,ik heb respect voor het bestuur en mede door hun tomeloze inzet is er nog steeds een Rap.
Gelukkig sta ik niet in hun schoenen,ik had het bijltje al neer gelegd.
Over de volgorde van dit epistel mag gediscuseerd worden,over de inhoud is geen correspondentie mogelijk.
Het gaat hier om de algehele sfeer en de omgangs vormen .
Zoals de heer Wassink al schrijft is het tijd om meningen te geven" en plein public " zoals de de duitsers zeggen [ kunnen ook de fransen zijn geweest].
Alleen op die manier zullen er diverse meningen openbaar worden en word er een basis voor een gezonde discussie gelegd.
Eerdere ledenvergaderingen en vergaderingen met een beperkte groep mensen hebben al diverse oplossingen geboden maar dezen verwateren zo verschrikkelijk snel.
Ab van Ginhoven heeft zich eerder sterk gemaakt om in bepaalde gevallen strafrechtelijke procedures te laten starten.volgens mij staat zoiets nog steeds omschreven in de statuten/regels van de club.
huishoudelijk reglement 5/17
De leden en de personen die aan hen worden toegerekend zijn gehouden aan zodanig
burgerlijk gedrag dat de mini-motorsport daar geen enkel nadeel van ondervindt. In
voorkomend geval geldt het BW (burgerlijk wetboek), met name indien de veiligheid of het
milieu in geding zijn, schade wordt berokkend aan eigendom derden, fysiek geweld wordt
gepleegd, of het belang van de vereniging of de reputatie van een of meer van haar leden
publiekelijk wordt geschaad, zullen deze personen daarop worden aangesproken.
Er is denk ik geen bestuur[ lees vrijwilligers] die erg lang dit werk nog willen doen.En gelijk hebben ze.
Zelfs zonder e.a. persoonlijk te hebben meegemaakt ken ik veel mensen in de minibike racelarij en als er bijv, door iemand van deze toegewijde leden iets word omschreven zoals bijv. het race incident uit de vorige postings dan zeg ik ja,zo hoort het, iemand valt, een mede coureur struikelt hierover en word de ongewilde dupe van het RACEACCIDENT en kan niet meer de race vervolgen,jammer voor hem ,zonde voor de racespanning ,maar dat kan gebeuren.Tuurlijk is het slachtoffer pissed,maar evenzogoed was het andersom geweest.
Sportiviteit blijft hierin een toverwoord,het zelfde geld voor technische malversaties,proberen kan,maar als de technische commisie je snapt.....jammer dan,sportief op pakken en verder gaan.En in het gemeen stoot een ezel zich nooit 2 keer aan ........
Al de regels zijn door de leden goedgekeurd en als zodanig aangenomen.
Als lid gaat u met deze regels akkoord en "onderwerpt "zich hier aan.
Bovendien geld voor alles het onderlinge respect voor elkaar .
De Knmv heeft natuurlijk belang bij een club als Rap maar er zijn voor deze mensen ook grenzen,dankzij de Knmv zijn er Nk minibike kampioenen,als een Knmv haar handen aftrekt van de rap devalueer je ook direct het kampioenschap,er zijn dan alleen club kampioenen.
Onenigheid met wedstrijdleiders of technische mensen van de Knmv kan altijd uitgesproken worden op een nette manier,geloof me ik kan het weten.
Zo ook de met de bestuurs leden van de Rap,ik heb respect voor het bestuur en mede door hun tomeloze inzet is er nog steeds een Rap.
Gelukkig sta ik niet in hun schoenen,ik had het bijltje al neer gelegd.
Over de volgorde van dit epistel mag gediscuseerd worden,over de inhoud is geen correspondentie mogelijk.
Laatst gewijzigd door mark#41 op zo 21 sep 2008, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik doel absoluut niet op een persoonlijke aanval, ik geef alleen het principe aan waar het op neer komt.racefanaat schreef:Quote.Üntiej#21 schreef: Quote.
Dit soort situaties komen te vaak voor. Niet persoonlijk door uw zoon in kwestie, of wie dan ook, maar in het algemeen !
Niks tegen u, tegen uw zoon, maar iedereen is evengoed verantwoordelijk voor wat er gebeurd náást de baan. Er is ook een keer zijde, en dat is NA de wedstrijd even rustig te praten wat er is gebeurd en elkaar de hand schudden.
Geef me namelijk 1 goede reden om iemand op te wachten die door eigen schuld valt in een totaal onschuldige situatie ?!
Het voorbeeld van de middelvinger, motortje schoppen/slaan was een verbastering van wat er gebeurd in het algemeen op de baan, en heeft (zoals net gezegd) niks te maken met de situatie wat er toevallig zaterdag op de baan gebeurde.
T zijn allemaal voorbeelden, die voor zijn gekomen, en waar (denk ik) iedereen zich in herkent en wel met eigen ogen heeft kunnen zien.
Ik hoop dat mijn punt/mening gesnapt word... waar ik op doel, en welke gedachte erachter zit.
No hard feelings, en ik spreek niemand persoonlijk aan.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
zwolle
gisteren waren wij op hyves kregen wij een krabbel van iemand
die daar even vertelden dat aron aan de kant moest
ik heb even contact gezocht en hem even verteld dat hij gelijk moet komen en niet via de hyves
wij hebben geen blauwe vlag gezien en zolang hij er niet is hoeft hij niet aan de kant hij rijdt tenslotte ook voor zijn punten
en weet je wat ik dan zo jammer vindt,. die mensen intreseeren zich niet wat er allemaal bij de rap gebeurt als ze moeten vlaggen dan zijn ze er gewoon niet dan is het antwoord ik kom om te rijden en niet om te vlaggen. daarom zeg ik als er leden vergadering is kom dan allemaal eens kom je niet hou dan de rest van het seizoen je mond dicht !!!!!
ik hoop dat het nieuwe seizoen een stuk gezellige is wat angelica zeg is waar je verdient er geen geld mee het kost alleen maar geld (wat wij met liefde voor hem doe en zolang hij het nog leuk vind)
EN KOM EENS NAAR DE LEDENVERGADERING EN LAAT EENS WAT HOREN WAAR JE HET NIET MEE EENS BENT EN LATEN WE HET VOORAL GEZELLIG HOUDEN MET ELKAAR!!!!
die daar even vertelden dat aron aan de kant moest
ik heb even contact gezocht en hem even verteld dat hij gelijk moet komen en niet via de hyves
wij hebben geen blauwe vlag gezien en zolang hij er niet is hoeft hij niet aan de kant hij rijdt tenslotte ook voor zijn punten
en weet je wat ik dan zo jammer vindt,. die mensen intreseeren zich niet wat er allemaal bij de rap gebeurt als ze moeten vlaggen dan zijn ze er gewoon niet dan is het antwoord ik kom om te rijden en niet om te vlaggen. daarom zeg ik als er leden vergadering is kom dan allemaal eens kom je niet hou dan de rest van het seizoen je mond dicht !!!!!
ik hoop dat het nieuwe seizoen een stuk gezellige is wat angelica zeg is waar je verdient er geen geld mee het kost alleen maar geld (wat wij met liefde voor hem doe en zolang hij het nog leuk vind)
EN KOM EENS NAAR DE LEDENVERGADERING EN LAAT EENS WAT HOREN WAAR JE HET NIET MEE EENS BENT EN LATEN WE HET VOORAL GEZELLIG HOUDEN MET ELKAAR!!!!
Laatst gewijzigd door ANITA1967 op ma 22 sep 2008, 19:04, 3 keer totaal gewijzigd.
- mark#41
- forum gebruiker
- Contacteer:
De blauwe vlag....Tsjaaah.
De blauwe vlag is puur een teken voor een rijder dat de kopgroep of een snelle rijder in aantocht is,voor degene die een blauwe vlag krijgt getoond is dat geen enkele reden om direct en meteen ruimte te maken,sterker nog hij blijft gewoon zijn lijn volgen want onverwachte stuur correcties leveren alleen maar problemen op.
Zeker met minibike racen is zelfs voor de wedstrijd leider er na 3 ronden vaak geen touw meer aanvast te knopen wie gelapt word of is en derhalve moet het gebruik van de blauwe vlag tot een minimum beperkt worden.
Door de korte banen en volle rijders veld is minibikeracen moeilijk te vlaggen,het overzicht is er na enkele ronden niet meer,u als ouder begeleider weet precies waar hij of zij rijd er wie er aan de beurt is om gelapt te worden,dat weet de betreffende coureur ook,
Opdat moment komt de vaardigheid van een coureur om de hoek kijken,: Pak ik hem voor of na die bocht,binnen of buiten,met remmen of .......
Het inzicht is erg belangrijk ,beter in een bocht even inhouden dan in de volgende bocht er boven op zitten en geen kant meer uit kunnen.
Een coureur die hinder ondervind omdat naar zijn of haar inzien de blaauwe vlag niet goed is gebruikt is vaak zelf niet goed bezig want hij/zij heeft de komende situatie niet goed overzien.
De blauwe vlag op grote circuits, een absolute must,er is tijd om je lijn iets aan tepassen en ver van tevoren word de vlag al getoont.
De blauwe vlag bij minibike races, voor iedere klasse af schaffen,de coureurs weten meestal zelf wel na hoeveel ronden de mogelijkheid bestaat dat de kopgroep in aantocht is,ook horen ze die aankomen.
De kopgroep, zelf beter je situatie inschatten en strategie bedenken,racen doe je met met je klasse genoten en niet alleen,immers wat is een race als je ALLEEN aan de start staat????
De blauwe vlag is puur een teken voor een rijder dat de kopgroep of een snelle rijder in aantocht is,voor degene die een blauwe vlag krijgt getoond is dat geen enkele reden om direct en meteen ruimte te maken,sterker nog hij blijft gewoon zijn lijn volgen want onverwachte stuur correcties leveren alleen maar problemen op.
Zeker met minibike racen is zelfs voor de wedstrijd leider er na 3 ronden vaak geen touw meer aanvast te knopen wie gelapt word of is en derhalve moet het gebruik van de blauwe vlag tot een minimum beperkt worden.
Door de korte banen en volle rijders veld is minibikeracen moeilijk te vlaggen,het overzicht is er na enkele ronden niet meer,u als ouder begeleider weet precies waar hij of zij rijd er wie er aan de beurt is om gelapt te worden,dat weet de betreffende coureur ook,
Opdat moment komt de vaardigheid van een coureur om de hoek kijken,: Pak ik hem voor of na die bocht,binnen of buiten,met remmen of .......
Het inzicht is erg belangrijk ,beter in een bocht even inhouden dan in de volgende bocht er boven op zitten en geen kant meer uit kunnen.
Een coureur die hinder ondervind omdat naar zijn of haar inzien de blaauwe vlag niet goed is gebruikt is vaak zelf niet goed bezig want hij/zij heeft de komende situatie niet goed overzien.
De blauwe vlag op grote circuits, een absolute must,er is tijd om je lijn iets aan tepassen en ver van tevoren word de vlag al getoont.
De blauwe vlag bij minibike races, voor iedere klasse af schaffen,de coureurs weten meestal zelf wel na hoeveel ronden de mogelijkheid bestaat dat de kopgroep in aantocht is,ook horen ze die aankomen.
De kopgroep, zelf beter je situatie inschatten en strategie bedenken,racen doe je met met je klasse genoten en niet alleen,immers wat is een race als je ALLEEN aan de start staat????
- Gerard S
- forum gebruiker
- Contacteer:
Geheel mee eens......zie ook;mark#41 schreef:De blauwe vlag....Tsjaaah.
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 122#325122
Gr.
Gerard
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
Gerard
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl