wat moet ik kiezen?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

BERT#31
forum gebruiker

Bericht door BERT#31 »

gijs hoeveel kost die lijst van jou aan veranderingen :oops:
Misschien kan die vand dat bedrag een nice fabrieks machientje kopen?

gr, bert
BERT#31
forum gebruiker

Bericht door BERT#31 »

Ja dat snap ik ook wel minibikeheerhugowaard.
Alleen ik ken mensen die ook veel aan een chinees hadden verandert en dat kost aardig wat geld en meestal krijg je het bijna niet trug als je hem verkoopt. En wat is dan de beste optie? Vul zelf maar in :wink:

Aan heerhugowaard: Ik heb zelf ook de chinees aangewezen, alleen niet om er vanalles aan te laten veranderen (lees eens terug) want van dat geld kan je beter sparen voor een... ( ik zal het niet meer zeggen :oops: )

gr.
wizzlawax
forum gebruiker

Bericht door wizzlawax »

hey zei eerder dat een fabrieksbike geen optie was vanwege het geld !! ps de site van therockit is http://www.xs4all.nl/~therocki/ zoals ik eerder in dit topic ook al heb gezegt:hier wat info over wat hey zegt en aangepast heeft aan zijn bike , en denk dat de meeste mensen met een 911 replica dat ook wel hebben gedaan. maar het belangrijkste is een uitlaat en een goede koppeling daar kom je de 1ste paar maanden wel mee door en daarna zal je blokje toch echt uitelkaar moeten voor lagers enzo enzo :

Ketting :Zorg dat je ketting niet te los komt te staan, check regelmatig de spanning! en smeer ketting regelmatig. speling van maximaal 1cm van boven naar beneden.
Smering: Inrijden nieuwe minibike, of nieuwe cilinder altijd met 1/25 mix daarna is 1/35 meestal voldoende. neem wel altijd de beste kwaliteit olie. (b.v. Shell advance racing X)
Bouten/schroeven bij de chinese minibikes zitten de meeste bouten en schroeven vast met lijm/hars! TIP--> stook onderdeel heet nu krijg je de schroeven en (inbus) bouten wel los. vervang boutjes en gebruik Loctite 243 als het niet mag lostrillen, deze is nog wel los te draaien indien nodig.
Lagers Chinese lagers zijn niet echt van goede kwaliteit! vervang wiel lagers met SKF lagers (ca 4euro per stuk) evt. ook bloklagers.
Luchtfilter Standaard luchtfilter heeft maar een dun laagje (droog) filter, vervang dit met een iets dikker filter ingevet met luchtfilterolie. (vooral als je vaak buiten rijd!)
Remhendels De meeste chinese remhendels buigen mee als je remt! vervang deze voor b.v. een paar Shimano hendels, evt. andere (kleur) buiten kabels en RVS binnen kabels.
Uitlaat Heb een Technigas GP1 (79 euro) op de standaard uitlaatbocht van de 911 gemonteerd (Rizla+ bike) dit geeft zeker verschil, maar is niet te vergelijken met een Polini of Zocchi Race uitlaat (189 euro) , maar komt wel in de buurt qua vermogen met een Polini 6,2PK uitlaat (139 euro)
Sproeier De standaard sproeier maat van de 14mm carb op de 911 is 88 dit hebben de chinesen alleen vergeten te vermelden op de sproeier! met een snel luchtfilter kan er 94 in. BING sproeiers passen!
eilite wrs:

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24962
poeria
forum gebruiker

//

Bericht door poeria »

ik zelf heb een b1 rep. ik heb hem al een tijdje ja en tot nu geen problemen gehad hoor ik zelf vind polini rep wel goed maar b1 heeft meer power
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
Kefien#17
forum gebruiker

Bericht door Kefien#17 »

Ja dat wel,Maar ik durf je met zekerheid te zeggen,Dat een polini replica blokje er erg netjes uit ziet,In vergelijking met Blata Replica :wink:
poeria
forum gebruiker

//

Bericht door poeria »

ja daar heb je gelijk in kevin racing maar als je de koelproblemen heb verholpen dan niet meer maar even niet oftoppic :P
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
gijs
forum gebruiker

hi

Bericht door gijs »

hi nadeel van b1 rep is ook de water pomp, bij mijn b1 moest toen hele blok uit elkaar omdat waterven kapot was, zit bij 911 aan de buitenkant gewoon los! en als je een 911 goed tuned dan rij je de b1,grc,en 4takts,stamas er ook uit! ging ze op francochamps op het rechte stuk voorbij! dus power is er ook zeker wel uit te halen!
groet g
hou niet van mensen die niet omkijken!
NK 2009 1e geworden..... grc-mix
BK 2008 2e geworden..... polini rep 911
Hengelo Biker
forum gebruiker

Bericht door Hengelo Biker »

Kan iemand merk en misschien type van uitlaat geven die ik er dan op zou kunnen zetten.

Groeten Mark
[size=75]hang[/size] [size=75]over[/size] [size=75]the[/size] [size=75]wall[/size] [size=75]like[/size] [size=75]a[/size] [size=150] [color=red]V.I.P[/color] [/size]
gijs
forum gebruiker

hi

Bericht door gijs »

hi k heb een b1 uitlaat omgelast/passend gemaakt!
geeft meer pk dan een 10pk polini uitlaat, hebben het gemeten op de testbank!
groet g
Hengelo Biker
forum gebruiker

[size=75]hang[/size] [size=75]over[/size] [size=75]the[/size] [size=75]wall[/size] [size=75]like[/size] [size=75]a[/size] [size=150] [color=red]V.I.P[/color] [/size]
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

nee dat is niks
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Hengelo Biker
forum gebruiker

oh oke, maar is er geen andere uitlaat die beetje rond die prijs zit.
Want zo'n Blata b1 uitlaat kosten rond de 169 euro, beetje veel vond ik.

Groeten
Minibike-Tuner
forum gebruiker

Bericht door Minibike-Tuner »

Hengelo Biker schreef:oh oke, maar is er geen andere uitlaat die beetje rond die prijs zit.
Want zo'n Blata b1 uitlaat kosten rond de 169 euro, beetje veel vond ik.

Groeten
Nee, die goedkopere uitlaten zijn bij bijna allemaal voor 49cc luchtkoelers :wink:
Goede Uitlaten voor Blata of Polini rep zijn altijd wel rond die prijs.
Maar je hebt dan wel een goede pijp :wink:

Greetz. Minibike-Tuner
BERT#31
forum gebruiker

Bericht door BERT#31 »

of bel deroue effe op die had dacht ik gister nog wel wat pijpjes liggen?
tweedehands dan he. Ik kan me ook vergissen maar je moet maar effe bellen naar hem. www.derouerace.nl staat het nummer.

gr. bert
gijs
forum gebruiker

hi

Bericht door gijs »

hi dat zou k niet doen, het bochtje is net te kort/krap!
vriend van mij heeft er ook zo een, heeft ze hele zit 3cm omhoog moeten plaatsen, waardoor ze hele zit houding op een verkeerde manier is veranderd!
zou k eerder voor een replica zocchi gaan, als die past!
groet g
Plaats reactie