Alu folie om uitlaat?

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Rossifumi
forum gebruiker

Alu folie om uitlaat?

Bericht door Rossifumi »

Beste heren,

de radiateur van mijn grc rr zit zo ongeveer tegen de uitlaat aan. Ik heb er eens op gelet en dat is eigelijk bij heel veel bikes het geval. Denken jullie niet dat de hitte van de uitlaat nadelig is tov de koeling van de radiateur?

En zo ja, je ziet wel eens racers met aluminium folie rond de uitlaat gewikkeld (glimmende kant naar binnen?). Zou dit wat uitmaken naar jullie mening?

Ben benieuwd,

mvg
lorenzo#42
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door lorenzo#42 »

bij mijn RR had ik geen aluminium folie bijde uitlaat en mijn bike werd niet warmer dan 60 (race radiator , race watermomp van grc)

of je moet je radiator meer naar voren doen (regelen met die zij plaatjes)
Klik op afbeelding hier onder !
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
steef1
forum gebruiker

Bericht door steef1 »

lorenzo#42 schreef:bij mijn RR had ik geen aluminium folie bijde uitlaat en mijn bike werd niet warmer dan 60 (race radiator , race watermomp van grc)

of je moet je radiator meer naar voren doen (regelen met die zij plaatjes)
Maar de uitlaat straalt zeker warmte uit naar de uitlaat!

Alu folie kan ja maar er is ook een soort wol dat je erom kan draaien (heb ik ook wel vaker gezien).

Maar zou het ook echt veel schelen dat weet ik niet?
YZ250F
#Jordy Rossi#
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door #Jordy Rossi# »

Bij mijn dm zat de uitlaat ook tegen de radiateur, Ik heb hier een tijd mee gereden en geen problemen gehad, Maar het gezicht wil ook wat,
toen had ik andere beugeltjes ervoor gemaakt.

succes,

Jordy
DSF-Patrick schreef:

Ik burn op mijn velg!
Rossifumi
forum gebruiker

Bericht door Rossifumi »

Het gezicht maakt me niet zoveel uit, meer of ik de temperatuur erdoor naar beneden krijg.

Ik ga het morgen maar es testen
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Re: Alu folie om uitlaat?

Bericht door Raytje192 »

Rossifumi schreef: En zo ja, je ziet wel eens racers met aluminium folie rond de uitlaat gewikkeld (glimmende kant naar binnen?). Zou dit wat uitmaken naar jullie mening?
Meeste racers doen dit om dat op deze manier de uitlaatgassen warmte beter behouden blijft waardoor de uitlaat beter werkt, en dus vermogen oplevert :wink: Maar misschien dat het ook wel helpt tegen je water tempratuur :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Raytje192 schreef:
Rossifumi schreef: En zo ja, je ziet wel eens racers met aluminium folie rond de uitlaat gewikkeld (glimmende kant naar binnen?). Zou dit wat uitmaken naar jullie mening?
Meeste racers doen dit om dat op deze manier de uitlaatgassen warmte beter behouden blijft waardoor de uitlaat beter werkt, en dus vermogen oplevert :wink: Maar misschien dat het ook wel helpt tegen je water tempratuur :)
Er zijn nog wel slimme mensen :P

Hogere temperatuur staat dacht ik weer in relatie met een hogere uitlaatgassnelheid. Dit kan soms dipjes verhelpen.

Of het werkt op jullie manier ? weet ik niet?

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Josephien
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Josephien »

Rossifumi schreef:Het gezicht maakt me niet zoveel uit, meer of ik de temperatuur erdoor naar beneden krijg.

Hoe hoog is de temperatuur van je bike gemiddelt?
killerbeast
forum gebruiker

Bericht door killerbeast »

Kijk trouwens uit met je radiateur naar voren te plaatsen.

Hij komt dichter op het wiel en verlies je dus ook koel oppervlakte.
Rossifumi
forum gebruiker

Bericht door Rossifumi »

Josephien schreef:
Rossifumi schreef:Het gezicht maakt me niet zoveel uit, meer of ik de temperatuur erdoor naar beneden krijg.

Hoe hoog is de temperatuur van je bike gemiddelt?
Ik heb nog geen temperatuurmetertje, die wou ik binnekort maar eens gaan aanschaffen.

M'n vraag was ook deels uit nieuwschierigheid gesteld :)
lorenzo#42
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door lorenzo#42 »

ik heb 2 moters 1 word 60°c(soms 64) en de andere word 57°c (soms 60)(indoor)
maar wat maakt het uit kort op de band toen ik die korter had gezet was er niks verandert :? (kwa tempratuur) maar hangt af ook hoe je koppeling staat als die veel slipt enzo..
Klik op afbeelding hier onder !
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
rkpdude
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Raytje192 schreef:
Tis nou niet zo dat die meteen vermogen oplevert, maar met het inwikkelen van de uitlaat kun je wel je vermogens band verplaatsen. Het inwikkelen van je pijp om de straling bij je radiateur weg te halen scheelt niks , of nagenoeg niks, dus bespaar je de moeite.
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

rkpdude schreef:
Raytje192 schreef:
Tis nou niet zo dat die meteen vermogen oplevert, maar met het inwikkelen van de uitlaat kun je wel je vermogens band verplaatsen. Het inwikkelen van je pijp om de straling bij je radiateur weg te halen scheelt niks , of nagenoeg niks, dus bespaar je de moeite.
Ja was misschien beetje verkeerd gesteld idd dat het zoiezo meer vermogen op levert maar je kan van wat ik er van begrepen heb idd dipjes ermee uit halen en je vermogen "verschuiven" komt zover ik het verhaal over uitlaten snap (kan je nooit snappen maar goed :wink:) inderdaad door wat LG zegt, als je een uitlaat berekent komt daar een uitlaatgas tempratuur bij kijken wanneer je die tempratuur niet haalt bijvoorbeeld als het heel koud is neemt je gas snelheid af en presteert je uitlaat minder dus wikkelen ze hem dan in om die tempratuur wel te halen :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Oi.,

Ook leuk als een pijp te lang is dan tapen ze hem ook wel is in om het verschil te compenseren van de gassen die heter zijn en zo sneller de lenkte afleggen. Mja ik heb er niet echt ervaring mee.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie