Lagers vervangen,

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gekke_DJ
forum gebruiker

Lagers vervangen,

Bericht door Gekke_DJ »

Als ik een fabrieksbike neem, moet ik dan bijv om de 10 uur de lagers vervangen? want, ik ga misschien een fabrieks nemen, maar om om die iedere 10 draaiuren de lagers te vervangen lijkt me heel veel namelijk, ik zou graag hier wat informatie over willen hebben,

alvast bedankt.
fryslan boppe
forum gebruiker

Bericht door fryslan boppe »

Nee, dat hoefd niet
zijn wel mensen in de nk's die dit wel doen om te zorgen dat hun motor altijd optimaal loopt

Maar eigelijk is dit niet nodig
Met een polini/bzm blokje kan je eigelijk wel 1 seizoen mee rijden
Halverwege even zuigerveertje/zuiger vervangen en dan komt het wel goed.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/img33/1197198994-40.jpg[/img]
Gekke_DJ
forum gebruiker

Bericht door Gekke_DJ »

Ok, maar zuigerveren dat is het probleem zeker niet, maar ik bedoel, als ik wat uit elkaar sloop. komt het nooit meer in elkaar. of het doet het niet meer xD

Maar stel je voor, ik rijd zo een 40 a 50 uur met een blokje, en ik doe dan zuigerveren en shit, kunnen die lagers dan gewoon nog mee?
thomas1991
forum gebruiker

Bericht door thomas1991 »

Je kan je motor onderdelen niet aan uren vast leggen.

Je merkt het zelf wel als je motor minder gaat lopen, slechter op zelfs niet meer (vastloper) gewoon alles goed en netjes onderhouden dan kan je al een heel eind.

En vooral indoor kan je er met een blokje wel even tegen aan.
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
DMZohrab
Moderator
Moderator

Bericht door DMZohrab »

@ thomas

ik heb met mijn blata all aardig veel gereden. toen ik de bike kocht reed hij goed naarmate ik meer ging rijden begon hij uit te vallen en & niet goed te reageren op het gas,

toen heb ik aan de vader van joey gevraagd wat het zou kunnen zijn,
Toen heeft hij de bombine afgesteld, en met een staal borsteltje de bouchie netjes gemaakt, En sinsdien heb ik nooit last gehad van me bike is zelfs beter gaan lopen. Naa dat ik gaan rijden maak ik altijd me carb schoon,

en nu heb ik geen problemen met de bike, MAAR ik heb er all best wat mee gereden, Word het niet tijd dat ik de zuigerveren en lagers moet vervangen
ook all rijd de bike nog goed...??

GR,
thomas1991
forum gebruiker

blata-zohrab schreef:@ thomas

ik heb met mijn blata all aardig veel gereden. toen ik de bike kocht reed hij goed naarmate ik meer ging rijden begon hij uit te vallen en & niet goed te reageren op het gas,

toen heb ik aan de vader van joey gevraagd wat het zou kunnen zijn,
Toen heeft hij de bombine afgesteld, en met een staal borsteltje de bouchie netjes gemaakt, En sinsdien heb ik nooit last gehad van me bike is zelfs beter gaan lopen. Naa dat ik gaan rijden maak ik altijd me carb schoon,

en nu heb ik geen problemen met de bike, MAAR ik heb er all best wat mee gereden, Word het niet tijd dat ik de zuigerveren en lagers moet vervangen
ook all rijd de bike nog goed...??

GR,
Zoals je aangeeft heb je er al aardig wat mee gereden en de vorige eigenaar ook. Maar ik durf zeker te zeggen dat de bike bij joey in goede handen is geweest.

Je kan je blok eventueel gewoon even laten nakijken en laten reviseren. Dat zijn de kosten niet echt (ligt eraan ook waar je het laat doen) dat is altijd beter dan dat het kapot loopt.

Maarja het is gewoon moeilijk te zeggen, om voor iemand anders te zeggen waneer die moet reviseren.
Thomas - 75#
DMZohrab
Moderator
Moderator

Bericht door DMZohrab »

maar de bike loopt goed, maar toch staat hij op het punt en vastloper te kijgen..
:?

maa oke ik zelf wou me bike open maken en zelf kijken. Maa dat lijkt me niet een goed idee aangezien ik het nog nooit heb gedaan bij de blata, dus ik moet het gewoon laten doen door iemand met ervaring, en de kosten hangt af van wat er moet vervangen worden...??

en waar kan ik het het goedkoopst/betrouwbaar mogelijk laten doen...??

gr,
ruben4takt
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door ruben4takt »

Gekke_DJ schreef:Ok, maar zuigerveren dat is het probleem zeker niet, maar ik bedoel, als ik wat uit elkaar sloop. komt het nooit meer in elkaar. of het doet het niet meer xD

Maar stel je voor, ik rijd zo een 40 a 50 uur met een blokje, en ik doe dan zuigerveren en shit, kunnen die lagers dan gewoon nog mee?
40/50 uur is wel erg veel, dat haal je als hobbyrijder niet in een jaar.
Als het zo ver is dat het blok uit elkaar moet voor div onderdelen te vervangen, staat er altijd wel iemand klaar om je daarmee te helpen.

Groet,
Ruben.
thomas1991
forum gebruiker

blata-zohrab schreef:maar de bike loopt goed, maar toch staat hij op het punt en vastloper te kijgen..
:?

maa oke ik zelf wou me bike open maken en zelf kijken. Maa dat lijkt me niet een goed idee aangezien ik het nog nooit heb gedaan bij de blata, dus ik moet het gewoon laten doen door iemand met ervaring, en de kosten hangt af van wat er moet vervangen worden...??

en waar kan ik het het goedkoopst/betrouwbaar mogelijk laten doen...??

gr,
Kosten hangen ook af waar je het laat doen..

Bij de dealers zal je meer betalen.. als bij de hobbyisten. Dat is dus je eigen keuzen.
Thomas - 75#
maarten_92
forum gebruiker

Bericht door maarten_92 »

Zelf doen kan je ook, En kom je het goedkoopste uit:)
Eat my dust!!
[url=http://img22.imageshack.us/i/3maarten.jpg/][img]http://img22.imageshack.us/img22/6600/3maarten.jpg[/img][/url]
Kefien#17
forum gebruiker

Bericht door Kefien#17 »

Boeie aan de kosten? Als het maar goed gebeurd.
Minibike-Tuner
forum gebruiker

Bericht door Minibike-Tuner »

Het kan ook slim zijn om het blokje te reviseren ook al loopt hij goed :wink:
Heb zelf bijna 40uur gereden (in minder dan 1 jaar) en het blok liep
nog super, maar ik heb er toch voor gekozen het blokje te reviseren om alles goed te onderhouden.

Grtz. Daniel
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Slimme mensen houden gewoon rekening met de lagerspeling. Het is per blok ook verschillend.

Het hangt van veel factoren af he,

Wat voor lagers
Toeren die de motor draaid
Vermogen van de motor
Hoe er mee gereden wordt
Hoe de motor altijd warm gedraaid wordt
Ga zo maar door

Ik zie bij bert soms squish maten van 0.4 - 0.6 ofzo ? ( kan zijn dat ik het fout heb ) maar het is erg krap! Denk hier een hoge lagerspeling bij en je houd geen verbrandingsruimte over wat weer voor meer slijtage e.d. gaat zorgen.

Het is dus raadzaam om bij een leuk blokje ook rekening te houden met de lagerspeling ookal is deze minimaal. Hele revisieset ben je 100 euro verder ofzo mits je er niet een nieuwe zuiger in wil doen nja 150 euro dan ofzo. Over een seizoen, En het blokje loopt gelijk weer als een zonnetje.

Begin maar met sparen zou ik zeggen :wink:
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gekke_DJ
forum gebruiker

Bericht door Gekke_DJ »

Mja, ik ben aardig technisch hoor, maar als ik bijv het blok uit elkaar haal, dan heb ik de tijd ook niet om het in elkaar te zetten, en als ie in elkaar zit, doet ie t niet.

Maar, bijv 100 euro voor een volle revisie? dat vind ik nog meevallen hoor..
Maarja, ik weet iig genoeg
thomas1991
forum gebruiker

Gekke_DJ schreef:Mja, ik ben aardig technisch hoor, maar als ik bijv het blok uit elkaar haal, dan heb ik de tijd ook niet om het in elkaar te zetten, en als ie in elkaar zit, doet ie t niet.

Maar, bijv 100 euro voor een volle revisie? dat vind ik nog meevallen hoor..
Maarja, ik weet iig genoeg
En dan nog de uren erbij.. als je het bijv bij een dealer laat doen :wink:

Gewoon ff een mailtje naar bijv derouerace sturen. En je weet het :wink:
Thomas - 75#
Plaats reactie