Reverse bikes

Fabrieks bikes gerelateerde vragen - Factory bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

ruben4takt schreef:
ruud schreef:
Lg tweewielers schreef:Dat is wat anders, de potentie om vooraan te rijden zit er wel in alleen ligt dat aan de aandacht die ik er nu niet instop :P

Met een polini win je het gewoon niet,.
daarom rijden ze er mee voorin bij de kopgroep in italie :wink:
beetje teveel cometaar over 1 bike waar je geen ervaring mee hebt neem ik aan ?? en net wat kevin zegt je moet ermee Leren rijden!!
En Ruud kan het weten, want die heeft zooooo veel ervaring. ](*,)
HAHA wat grapppig :roll: wat probeer je nu weer met deze nutteloze reactie te bereiken :roll: :? reageer maar via pb anders vervuil je dit topic veder :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Stenley
forum gebruiker

Bericht door Stenley »

Er wordt door de heren polini-ervaringsdeskundigen meerdere malen aangegeven dat de motor veel koppel (onderin) heeft.

Dan zie ik enkele zelfverzekerde zelfbenoemde technici van dit forum alleen maar zeggen dat het troep is.
Maar het woord koppel moet toch een belletje doen rinkelen, misschien eens googlen op 'torque convertor' en op onderzoek uitgaan hoe de vertandingsbak van de reverse in elkaar zit?
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Op verzoek is het topic weer open,

Hou het op niveau dan kan er niks mis gaan mensen :wink:

@ stanley,

Leuk zon koppelomvormer in de autoindustrie bij automaten e.d. maar bij minibikes ga je toch echt wel een hoop roterende massa in de aandrijflijn plaatsen ga zo maar door. Je krijgt wel koppel maar levert op andere vlakken genoeg in. Het mooist is gewoon een bzm / polini e.c. blokje.

Ik zou de beredenatie van polini zelf wel is willen zien? Ze zullen vast hebben zitten rekenen dat wanneer het koppel hoger wordt dat het toerental lager kan zijn ( Vermogens formule technisch dan ) met een soortgelijk vermogen uit de motor.

Dus als iemand met info komt van polini zelf zou het helemaal mooi wezen.

Groeten,

Groeten,
Lars
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gerard S
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Gerard S »

Ook ik wil graag mijn ervaring over de Reverse even kwijt, ik heb polini gereden, ik heb reverse gereden, op dit moment volledig Bizete, maar ook de combinatie van beide merken heb ik getest.

Polini; Bij polini vindt ik dat deze zeer ver en mooi hoog in het toerengebied wil doorlopen, vooral erg prettig op langere banen.
Blijft ook door accelereren in hogere (14000+) toeren.

Reverse; Het rijden met een reverse blok vondt ik een ware belevenis, dit blok (mede door het kleine vliegwiel) reageerd zo direct en addequaat op het gas dat je hier enorm snel een hoek uit kan komen. Loopt erg hoog door in het toerental met trekkracht.

Bizeta; Zeer hoog koppel, komt goed de bocht uit, nadeel vindt ik dat zij niet zo mooi doorlopen als een polini cilinder. 13 a 14000 toeren wordt het snel minder.

Kortom, mijn mening, ik vondt de Reverse ervaring een waanzinnige ervaring, ik vindt het jammer dat de bikes zo duur zijn. Het is echt een bike die je moet leggen, je moet ze kunnen beheersen, maar ik zelf houd van dergelijke aggresieve reacties op het gas.

Let wel....dit is MIJN ervaring en MIJN mening...ieder ander zal het wellicht anders ervaren.....!

(Lars..bedankt voor het heropenen van dit topic)
Gr.

Gerard
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
Stenley
forum gebruiker

Bericht door Stenley »

Lg tweewielers schreef:
Leuk zon koppelomvormer in de autoindustrie bij automaten e.d. maar bij minibikes ga je toch echt wel een hoop roterende massa in de aandrijflijn plaatsen ga zo maar door. Je krijgt wel koppel maar levert op andere vlakken genoeg in.

Ik zou de beredenatie van polini zelf wel is willen zien? Ze zullen vast hebben zitten rekenen dat wanneer het koppel hoger wordt dat het toerental lager kan zijn ( Vermogens formule technisch dan ) met een soortgelijk vermogen uit de motor.
Is een minibike dan geen automaat?
En je hebt per definitie de verkeerde inslag met je vermogensformule, dit is in een iteratief ontwerpproces een gegeven (wet van behoud van...), aannemende dat wrijving NIET je "grootste" vijand is.
Verder zou ik de formule die je gebruikt niet te vaak toepassen, je gebruikt namelijk de verkeerde invoer voor je redenatie.

Met een SAE genomen vermogensafgifte kan je met je tandwielenkast het gewenste koppel beschikbaar stellen, misschien wel een slimme zet om dit bij een gierende 2-takt aan te passen.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Het is wel een automaat maar niet variabel. Dan lijkt het mij me niet logisch om meer onderdelen in de motor te zetten dan nodig is. En de grctjes enzo zijn echt erg snel waarom dan een ander concept. Ik zie er niemand mee vooraan rijden als ik de bikes ooit al wel zie rijden ?

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
lorenzo#42
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door lorenzo#42 »

in italie open A rijd ook een polini reverse (DENK IK) mee en die rijd ook veel voor aan kijk naar deze filpje -> Minimoto - 1° finale (Forlì) (7de clipje) of ook andere filmpjes http://www.obiettivomotori.it/VideoMoto ... aspx?sid=2 luister maar als ze zegge open A :lol:
hij is wel als eerste weg bij de start en forli is een baan waar je veel koppel nodig heb
ik kweet niet hoe zo een blok rijd en heb er nog nooit tegen gerden
heeft iemand misschien grafiek van zo een reverse ?
Laatst gewijzigd door lorenzo#42 op ma 29 dec 2008, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Klik op afbeelding hier onder !
[url=http://www.lorenzo42.tk][img]http://img502.imageshack.us/img502/1796/kopie2vanvoorbeeldzc4.png[/img][/url]
john racing
forum gebruiker

reverse

Bericht door john racing »

hallo ik wil ook nog wel wat zeggen over de polini gp3 reverse
een goede bike iets te klein vind ik
motor ook goed weinig problemen mee gehad kon er 2jaar goed mee
mee komen reed altijd een 6e plek er mee
het derde jaar werd het blok een beetje moe en kon niet meer mee komen met de bzm blokken
mede omdat ik niet goed aan onderdelen kon komen en de bzm blokken een zeer goed koppel hebben
heb het altijd jammer gevonden dat er niet meer rijders voor de polini
gekozen hebben
dit komt ook door de polini importeur die het een paar jaar op een laag pitje had staan
gr een oud polini strijder
TORNADO
forum gebruiker

Bericht door TORNADO »

Ik heb zelf ook een 2dehands GP3 reserve polini (bwjr2005) sinds een 3tal maanden, was zogoed als nieuw en door vorige eigenaar amper gebruikt. Ik merk op dat ik enorm veel vermogen verlies na een aantal minuten goed doorrijden (indoor, kort parkoer), niet tegenstaande op de de technische fiches 15 motorpk genoteerd staan. Als hij zo goed als koud staat trekt hij als een beest. Moet wel zeggen dat ik met originele carbu rijd (15mm). Zou er een opmerkelijk verschil zijn als ik vergroot naar 17.5 of 18mm? Misschien kan iemand met ervaring over deze bikes hierop antwoorden. De originele koppeling was opgerookt door de eerste eigenaar, deze heb ik intussen vervangen door een zochi-reverse koppeling. Ik heb de indruk dat ik deze ook niet optimaal aan de praat krijg, heb al gespeeld met verschillende veer-kleuren en de schoengewichten maar krijg niet echt beterschap, aftstand tussen de schoen en kom is ongeveer 1mm, dit zou moeten goed zijn. Ook reeds grotere achtertandwielen geplaatst, dit gaf al een veel betere reactie op dit korte circuit en een lagere koelwater-temperatuur (nu nog altijd 85°). Deze temp lijkt me ook nog steeds veel te hoog te zijn. Waterpomp-riem is nog OK en functioneert en het water-circuit is ontlucht. Om goed te zijn zou ik de bike eens moeten kunnen testen op een circuit met vele lange stukken want daar is de bike volgens mij ideaal voor gedesigned en zal de temp ongetwijfeld lager komen te liggen, of niet? Verder is de bike van kwalitatief goed materiaal vervaardigd en heeft hij in mijn ogen een goede baan-liggen. En inderdaad hij is vrij kort maar geeft voor mij niet echt problemen. Ook stel ik vast dat de transmissie-olie onderaan de motor aan het rubber lekt niet tegenstaand e ik deze gehele kap en rubber reeds vernieuwd heb en ik er maar een goei 6cc vul.
Al deze kleine problemen hebben er nu voor gezorgd dat de moed me een beetje in de schoenen gaan zitten is en ik de bike een beetje opzij laten staan heb wat natuurlijk doodzonde is. Daarom vind ik het prachtig dat dit topic opnieuw leven ingeblazen werd.
Mensen met ervaring over deze bikes en men problemen mogen me gerust helpen want ik weet niet meer goed wat gedaan... Alle hulp is welkom.
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hallo,

Plaats je vragen over de bike in het vraagbaak gedeelte van de fabrieks bikes niet hier!

Ontopic.

Succes,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
psipakje
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door psipakje »

denk dat kevin de jong ons nog het meest kan vertellen hierover, die heeft ze nog steeds en die lopen ook nog steeds als een speer.
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

er reed een gp4 reverse mee met het EK, (senior mini/midi (40cc open))
met een klein figuur erop.
'k had nog lang niet zo'n snel bzm blok als ik nu heb, en ik liep ondanks mijn grotere formaat (en vrijwel zeker ook gewicht) met gemak op hem in uit de bocht en op 't rechte stuk.

wie weet valt er meer te halen uit zo'n reverse ...maar veel heb ik er nog niet van gezien.
john-motorsport
forum gebruiker

Bericht door john-motorsport »

Voordelen van reverse motoren.

1 de waterpomp zit in het blok net zo als bij een blata
2 je kunt erg gemakkelijk bij de koppeling om af te stellen
3 door de vertanding in het blok tussen krukas en hulpas kan het voorsdte tandwiel veel groter uitgevoerd kan worden, daardoor heeft de ketting het een stuk makkelijker en breekt het voorste tandwiel niet;bij een "gewoon" 6 tands tandwiel is het asje erg dun en kan ook makelijker breken en het komt voor dat de schakels(buitenste deel) op het asje hangen waardoor het tandwiel niet lekker grijpt in de ketting(oplossing het asje een beetje afdraaien nadeel het asje wordt zwakker)

Volgens mij belangrijke voordelen.

Goet

john
Niet meer Pk's maar sneller!!!
Sean van Bergem Standaard 40 GRC mix 3e plaats 2011
Sean van Bergem Open 40 (15mm dellorto i.v.m. gewicht)DM telai FactoryR Kampioen 2012 in 7 wedstrijd dagen!!
thomas1991
forum gebruiker

Bericht door thomas1991 »

Wat is hiervan het voordeel dan? Ik vind een internet waterpomp in het blok eerder een nadeel. Als je bijv bij een blata een lekke of kapotte waterpomp hebt dan kan je gelijk het hele blok splitsen. Bij een externe waterpomp heb je daar geen last van. Want daar hoeft dan alleen de waterpomp uit elkaar.
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

thomas1991 schreef:

Wat is hiervan het voordeel dan? Ik vind een internet waterpomp in het blok eerder een nadeel. Als je bijv bij een blata een lekke of kapotte waterpomp hebt dan kan je gelijk het hele blok splitsen. Bij een externe waterpomp heb je daar geen last van. Want daar hoeft dan alleen de waterpomp uit elkaar.
idd lijkt me ook zeer lastig,en niet makkelijk bij bv wedstrijden..
Al met al vondt ik de gp 4 en gp3 erg mooi jammer dat er weinig mee gereden werdt :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Plaats reactie