Puch naven zonder spaken gebruiken ==> Uitleg gevraagd!!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Puch naven zonder spaken gebruiken ==> Uitleg gevraagd!!
Dag allemaal,
Ik ben nu van plan om Puch velgen te kopen, en daar spaken van weg te nemen, had hier gezien op het forum dat dat wel al is werd gedaan...
Nu heeft iemand me al Puch naven aangeboden met bijbehorende banden, maar ik had nog een paar vragen.
Hoeveel inch banden moet je precies op deze naven steken ? En dus met binnenband dan ?
Aangezien deze naven hier niet voor gemaakt zijn, veronderstel ik dat er nog een gat geboord moet worden voor tsjupap ? Gaat dit met de trommels ?
Remmen die trommelremmen niet vééél te hard op zo'n klein wiel diameter ?
En laatste vraag: Wat zijn zo'n naven met trommel en band ongeveer waard ?
Alvast bedankt,
mvg
Ik ben nu van plan om Puch velgen te kopen, en daar spaken van weg te nemen, had hier gezien op het forum dat dat wel al is werd gedaan...
Nu heeft iemand me al Puch naven aangeboden met bijbehorende banden, maar ik had nog een paar vragen.
Hoeveel inch banden moet je precies op deze naven steken ? En dus met binnenband dan ?
Aangezien deze naven hier niet voor gemaakt zijn, veronderstel ik dat er nog een gat geboord moet worden voor tsjupap ? Gaat dit met de trommels ?
Remmen die trommelremmen niet vééél te hard op zo'n klein wiel diameter ?
En laatste vraag: Wat zijn zo'n naven met trommel en band ongeveer waard ?
Alvast bedankt,
mvg
- *minibiker*
- forum gebruiker
- cracy frog
- reclame makende gebruiker
- Minibike:: zelfbouw/zpf replica
*minibiker* schreef:Die wielen zijn dus echt pruts werk . het is er niet voor gemaakt.
Het ziet er niet uit en is ook wel gevaarlijk . Ik heb ze ook en ik ree op redelijke snelheid en toen klapte de buiten band eraf .
je kan nog beter dan 6,5 inch china doen
Gr.
ben ik het helemaal mee eens
grt tonny
- *minibiker*
- forum gebruiker
- *minibiker*
- forum gebruiker
- John_W
- forum gebruiker
- Contacteer:
De puchnaven worden meestal voorzien met 4 inch Blata-bandjes. De trommels remmen best redelijk voor een funbike. Ben hier zelf ook zo mee begonnen, maar ga je serieus het circuit op dan beginnen ze al snel te gillen als ze warm worden.
Klapbanden heb ik met de Blatabandjes nog nooit gehad, maar mijn naven ligggen al een aantal jaren onder te stoffen in de schuur. De modernere 6,5 inch doen het gewoon beter.
Je moet voor de Puchnaven wel een tandwieladapter maken (zie foto)

En zo ziet het er uit op een minibike.

Ik zou je niet aanraden om steekwagenbandjes te gebruiken, deze zijn echt van verdachte kwaliteit.
Klapbanden heb ik met de Blatabandjes nog nooit gehad, maar mijn naven ligggen al een aantal jaren onder te stoffen in de schuur. De modernere 6,5 inch doen het gewoon beter.
Je moet voor de Puchnaven wel een tandwieladapter maken (zie foto)
En zo ziet het er uit op een minibike.
Ik zou je niet aanraden om steekwagenbandjes te gebruiken, deze zijn echt van verdachte kwaliteit.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
- Billy
- forum gebruiker
- Contacteer:
neem idd gewoon een setje china 6,5 inch velgen staat/rijd stukke beter en is nog veiliger ook
wat betreft die polini remme: rommel hou et maar bij china als je der maar 1 a 2 keer op gaat rijden
polini zooi kosten klauwen vol met geld (lees:30 euries 2 remblokjes) en die china doet et net zo goed in mijn ogen
sucses voor de rest
gr billy
edit:
wil je toch voor de naafjes gaan
boor aan de zijkant een gat in de naaf (niet aan de trommelkant) en steek daar je ventiel doorheen je kan evt ventielverlengers bebruiken als je niet helemaal uitkomt
heb bij me eigen mini toendertijd aan de achterkant gewoon het ventiel in de naaf uit laten komen en alles gewoon gemonteerd nadeel is wel dat als je em wilt oppompen dat je alles eraf mag halen
wat betreft die polini remme: rommel hou et maar bij china als je der maar 1 a 2 keer op gaat rijden
polini zooi kosten klauwen vol met geld (lees:30 euries 2 remblokjes) en die china doet et net zo goed in mijn ogen
sucses voor de rest
gr billy
edit:
wil je toch voor de naafjes gaan
boor aan de zijkant een gat in de naaf (niet aan de trommelkant) en steek daar je ventiel doorheen je kan evt ventielverlengers bebruiken als je niet helemaal uitkomt
heb bij me eigen mini toendertijd aan de achterkant gewoon het ventiel in de naaf uit laten komen en alles gewoon gemonteerd nadeel is wel dat als je em wilt oppompen dat je alles eraf mag halen
50CC malossi power.... 8) [size=150][color=violet]mooi ROZE is niet lelijk...[/color][/size]