Afslaan als het blok warm is?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Afslaan als het blok warm is?
Goedenavond heren,
Allereerst wil ik me even voorstellen want ik ben nieuwe op dit forum. Ik ben Kevin en kom uit de omgeving van amersfoort en ben sinds kort actief in het minibike wereldje, ik heb een simpele chinese bike gekocht van een collega van mij en hiermee wil ik binnenkort op daarvoor bestemde banen gaan rijden.
Echter heb ik een probleem; het is namelijk zo dat mijn minibike het perfect doet wanneer deze in koude toestand is maar naarmate deze warm word slaat ie constant af. Als het blok op temperatuur is loopt hij raar en wanneer ik weg wil rijden slaat ie direct af. Als ik halfgas heel voorzichtig wegrijdt, rijd ie een klein stukje maar uiteindelijk slaat ie toch ook weer af. Het gebeurt steeds op verschillende momenten en soms rijd ie wel weg en soms helemaal niet.
Ik heb een aantal dingen nagekeken maar de benzinetoevoer is in orde en me lucht-toevoer is ook niets mis mee. De bougie is mooi bruin van kleur en ik kan nergens lekjes vinden of iets dergelijks. Ik heb zitten denken dat ie doordat ie warm is misschien niet genoeg compressie maakt maar als ik me blok handmatig rondraai ( met me trekstart ) ondervindt ik toch wel degelijk druk en is er zeker sprake van compressie.
Ik zou zo snel geen oorzaak weten en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.
Allereerst wil ik me even voorstellen want ik ben nieuwe op dit forum. Ik ben Kevin en kom uit de omgeving van amersfoort en ben sinds kort actief in het minibike wereldje, ik heb een simpele chinese bike gekocht van een collega van mij en hiermee wil ik binnenkort op daarvoor bestemde banen gaan rijden.
Echter heb ik een probleem; het is namelijk zo dat mijn minibike het perfect doet wanneer deze in koude toestand is maar naarmate deze warm word slaat ie constant af. Als het blok op temperatuur is loopt hij raar en wanneer ik weg wil rijden slaat ie direct af. Als ik halfgas heel voorzichtig wegrijdt, rijd ie een klein stukje maar uiteindelijk slaat ie toch ook weer af. Het gebeurt steeds op verschillende momenten en soms rijd ie wel weg en soms helemaal niet.
Ik heb een aantal dingen nagekeken maar de benzinetoevoer is in orde en me lucht-toevoer is ook niets mis mee. De bougie is mooi bruin van kleur en ik kan nergens lekjes vinden of iets dergelijks. Ik heb zitten denken dat ie doordat ie warm is misschien niet genoeg compressie maakt maar als ik me blok handmatig rondraai ( met me trekstart ) ondervindt ik toch wel degelijk druk en is er zeker sprake van compressie.
Ik zou zo snel geen oorzaak weten en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Met vriendelijke groeten,
Kevin.
Oke dan lees ik daar binnenkort hopelijk wel wat over 
Maareh ik woon in Leusden
ben 17 jaar oud trouwens. Welke school ga je precies naar toe dan?? Ik heb 2 jaar terug op de amersfoortse berg gezeten.
Back on topic: ik ga zometeen me ontsteking even controleren, misschien dat daar toch iets afwijking in zit ik weet het niet. Ook al wijkt ie maar een heel klein beetje af alle kleine beetjes helpen niet waar
Kevin.
Maareh ik woon in Leusden
Back on topic: ik ga zometeen me ontsteking even controleren, misschien dat daar toch iets afwijking in zit ik weet het niet. Ook al wijkt ie maar een heel klein beetje af alle kleine beetjes helpen niet waar
Kevin.
Daarom. Ik zit op het Stromenland locatie Hogelandse weg Noord.mini-keff schreef:Oke dan lees ik daar binnenkort hopelijk wel wat over
Maareh ik woon in Leusdenben 17 jaar oud trouwens. Welke school ga je precies naar toe dan?? Ik heb 2 jaar terug op de amersfoortse berg gezeten.
Kevin.
Maar om verder op het topic door te lopen.
Wat voor geluid maakt ie als ie afslaat? Een inhoudend geluid?
Haal anders ook even het kabeltje van je killswitch los. Dat wil m ook nog wel is zijn.
standaart heeb een chinees geen killswitch

die heeft als het goed is alleen een uitknop (als je em nieuw heb gekocht of twede hands) kan natuurlijk wel maar die zit er standaart niet op dus waarschijn zit die er niet op
die heeft als het goed is alleen een uitknop (als je em nieuw heb gekocht of twede hands) kan natuurlijk wel maar die zit er standaart niet op dus waarschijn zit die er niet op
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Ok, maar het komt op hetzelfde neer, de uitknop kan namelijk ook connectie met het frame maken.Richard schreef:standaart heeb een chinees geen killswitch![]()
Klopt een kill switch heb ik niet nee
dus dat is weer een mogelijkheid afgeschreven haha
Over dat geluid, het is net alsof het blok zijn kracht verliest zeg maar, hij zakt terug in feite alsof ie brandstof te kort komt. Dat ie brandstof tekort kwam was in eerste instantie mijn gedachte, maar voorheen deed ie het wel gewoon goed dus het sproeiertje e.d. lijkt mij gewoon in orde. En koud doet ie het perfect dus dan lijkt mij brandstof niet het probleem?
Kevin.
Over dat geluid, het is net alsof het blok zijn kracht verliest zeg maar, hij zakt terug in feite alsof ie brandstof te kort komt. Dat ie brandstof tekort kwam was in eerste instantie mijn gedachte, maar voorheen deed ie het wel gewoon goed dus het sproeiertje e.d. lijkt mij gewoon in orde. En koud doet ie het perfect dus dan lijkt mij brandstof niet het probleem?
Kevin.
en waneer gebeurt dat na een tijd op volgas gereden te hebben?
zergmaar ong. na welke tijd, hoeveel min. ong. ?
maar zoals djurres( gekke_dj) zeg hij kan ook gewoon conecctie maken met het frame via afgesleten buitenkabel(omhulsel), maar dat heeft hier even niets mee te maken
zergmaar ong. na welke tijd, hoeveel min. ong. ?
maar zoals djurres( gekke_dj) zeg hij kan ook gewoon conecctie maken met het frame via afgesleten buitenkabel(omhulsel), maar dat heeft hier even niets mee te maken
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gebeurt simpelweg als mijn blok warm is, vaak is dat idd nadat ik een tijdje volgas gereden heb. Nadat ik vanuit volgas weer halfgas ga rijden dan valt ie uit, en dan kan ik hem zovaak als ik wil opnieuw starten maar dan valt ie uit zowel stationair als op toeren.
:s ik vind het raar en snap het niet :s
Kevin.
:s ik vind het raar en snap het niet :s
Kevin.
- Cedrino030
- forum gebruiker
?Richard schreef:dan komt het door de warmtje
dus wordt hij niet goed genoeg gekoelt.
dat hebben alle namaakt chineesjes altijd...
dan wordt de cilinder te warm en dan wil die niet meer...(goed)
Ik heb al een paar keer in huizen (binnen kartbaan) gereden met m'n 49cc ac en heb nog nooit problemen met hitte gehad, terwijl je op die baan toch na bijna elke bocht volgas weg kan trekken.
Ligt het niet gewoon aan je choke? Als de bike koud is rijdt ie op de choke nog wel goed, maar als ie na een tijdje warm is dan kan de choke eraf..
grtz,
Klik op het plaatje voor m'n mini!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23867][img]http://img16.imageshack.us/img16/720/minibikeenpitbikebewege.gif[/img][/url]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/8279/pscs3userbardq7.jpg[/img]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=23867][img]http://img16.imageshack.us/img16/720/minibikeenpitbikebewege.gif[/img][/url]
[img]http://img377.imageshack.us/img377/8279/pscs3userbardq7.jpg[/img]