Gianelli demper op chinees.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
minibikefreek
forum gebruiker
Contacteer:

Gianelli demper op chinees.

Bericht door minibikefreek »

Hallo.
Ik heb 2 uitlaten, bijde chinees. Een oude, en een mooiere op de bike.
de oude wou ik graag opknappen en een scooter-einddemper van Gianelli op zetten. Is dit mogelijk? want die zit met bouten vast, maar mijn uitlaatdemper neit! maar als ik zo n demper kan kopen, is dat een stuk goedkoper voor mij dan doorsparen voor technigas!
Groeten van Freek de Jager :wink:
Greetz, Minibikefreek

Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
pietjuh
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pietjuh »

Ja, maar een technigas uitlaat is beter met prestaties. Een Gianelli demper niet.

Gr,
2e plaats NK Sen. Open 50 2011
2e Plaats NK Sen. Open 40 2010
2e plaats NK Sen. Open 40 2009
3e Plaats NK Sen. Open 40 2008

HK racekoppelingen!
1to3
forum gebruiker

Re: Gianelli demper op chinees.

Bericht door 1to3 »

minibikefreek schreef:Hallo.
de oude wou ik graag opknappen en een scooter-einddemper van Gianelli op zetten. Is dit mogelijk? want die zit met bouten vast, maar mijn uitlaatdemper neit! maar als ik zo n demper kan kopen, is dat een stuk goedkoper voor mij dan doorsparen voor technigas!
ik heb hier ook nog gianelli liggen , 3 bouten , alleen de uitlaat zelf ( technigas) heeft 2 bevestigings boutem, dus is gewoon iets simpels als gaatjes boren :lol:

over t algemeen werkt t wel scooter dempers , want ik rij prima met een yasuni R black edition dempertje :D
Ducati Supermono
forum gebruiker

Bericht door Ducati Supermono »

1to3 schreef:
ik heb hier ook nog gianelli liggen , 3 bouten , alleen de uitlaat zelf ( technigas) heeft 2 bevestigings boutem, dus is gewoon iets simpels als gaatjes boren :lol:

over t algemeen werkt t wel scooter dempers , want ik rij prima met een yasuni R black edition dempertje :D
Werkt het kwa geluid?
Blata b1 rep
>----------Project -----------<
1to3
forum gebruiker

Bericht door 1to3 »

Ducati Supermono schreef:
1to3 schreef:

Werkt het kwa geluid?

Heb niet vergeleken mety techni gas i.v.m. met onderdelen die kapot zijn , worde binnen 4 dagen gefixed , enm dan ff vergelijken , maar ik denk wel , want er zit volgensmij veel meer demper wol in ;)
Ducati Supermono
forum gebruiker

Bericht door Ducati Supermono »

1to3 schreef:
Ducati Supermono schreef:
1to3 schreef: ik heb hier ook nog gianelli liggen , 3 bouten , alleen de uitlaat zelf ( technigas) heeft 2 bevestigings boutem, dus is gewoon iets simpels als gaatjes boren :lol:

Werkt het kwa geluid?

Heb niet vergeleken mety techni gas i.v.m. met onderdelen die kapot zijn , worde binnen 4 dagen gefixed , enm dan ff vergelijken , maar ik denk wel , want er zit volgensmij veel meer demper wol in ;)
ok :wink:
Blata b1 rep
>----------Project -----------<
minibikefreek
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door minibikefreek »

en montage? is gewoon gaatjes in de plaat op de uitlaat boren, boutjes er door, en hij zit? want mijn huidige zit vast met een splitpen! :D en of de rest van de uitlaat technigas of chinees is maakt dat wat uit?
Groet!
Greetz, Minibikefreek

Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
mc yassin
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mc yassin »

hoor je dan ook gwn het scooter geluidje?
pietjuh
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pietjuh »

Neuh, gewoon een minibike..
2e plaats NK Sen. Open 50 2011
2e Plaats NK Sen. Open 40 2010
2e plaats NK Sen. Open 40 2009
3e Plaats NK Sen. Open 40 2008

HK racekoppelingen!
1to3
forum gebruiker

Bericht door 1to3 »

minibikefreek schreef:en montage? is gewoon gaatjes in de plaat op de uitlaat boren, boutjes er door, en hij zit? want mijn huidige zit vast met een splitpen! :D en of de rest van de uitlaat technigas of chinees is maakt dat wat uit?
Groet!
chinees standaard geeft natuurlijk minder vermogen dan de pijp van techni gas ;)
ferryn
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door ferryn »

minibikefreek schreef:en montage? is gewoon gaatjes in de plaat op de uitlaat boren, boutjes er door, en hij zit? want mijn huidige zit vast met een splitpen! :D en of de rest van de uitlaat technigas of chinees is maakt dat wat uit?
Groet!
Dat maakt zeker wat uit.

Vermogen win je met een goeie expansie+bocht.
Dit gedeelte kan je van een scooteruitlaat pakken ja.
Dan moet je je bocht omlassen zodat hij goed past.

Expansie zorgt voor genoeg tegendruk zodat de niet verbrande mengsel terug in de cilinder gaat, dus meer mengsel in de cilinder, en dus meer power, en een demper heeft qua power geen verschil.
Qua geluid lijkt me wel, omdat er meer gaatjes in de binnenste pijpje zit, en meer demperwol inpast, maar bij een chinees zijn de gaatjes te tellen en demperwol is niet te vinden, en dat levert dus flink veel herrie.
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.

[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
Plaats reactie