Raytje192 schreef:
Is ie toch al vanaf want hij heb toch een membraan op zun carter...
Plus dat je die inlaat op de juiste wijze ook in de voordeel kan laten werken
+ Dat het pas maken van een water gekoelde cilinder niet mag in het NMC
hij bedoelt dat je het gat in de cilinder houd,
En ik zeg daarop dat dat gat op de juiste wijze bewerkt in je voordeel kan werken
Raytje192 schreef:Zoals bijvoorbeeld er een 3de spoeler van maken, waardoor je in eens keer 6 spoelpoorten in je puch blokje heb?
Je bedoeld zoiets Ray
Wilde eerst de inlaat dicht solderen, maar na een test op een oud cilindertje daar maar van af gezien.
380 graden is niet bevordelijk voor het nicasil
Toen maar weer het oude vertrouwde devcon gebruikt.
Inlaat kanaal dicht gemaakt.
Spoelers geboord en uit gefreest.
Gr Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
hey cees dit gaat de goede kant op
dit zal wel lekker gaan lopen als je ze onder de juiste graden erin heb gefreest.. maar daar zulje wel het verstand van hebben zo te zien!
ga zo door en je haald een goed vermogen!
groeten bob de boer!
Raytje192 schreef:Zoals bijvoorbeeld er een 3de spoeler van maken, waardoor je in eens keer 6 spoelpoorten in je puch blokje heb?
Je bedoeld zoiets Ray
Wilde eerst de inlaat dicht solderen, maar na een test op een oud cilindertje daar maar van af gezien.
380 graden is niet bevordelijk voor het nicasil
Toen maar weer het oude vertrouwde devcon gebruikt.
Inlaat kanaal dicht gemaakt.
Spoelers geboord en uit gefreest.
Gr Cees
Zoiets inderdaad Verschil met mijn is enkel dat ik de inlaat wel dicht heb gemaakt maar geen stuk "wand" van devcon als het ware heb, heb de boostpoorten gewoon door getrokken naar de inlaat en de inlaat tot op de diepte van die spoelpoort dicht gemaakt dus bij mij zie je gewoon een opening zitten waar de inlaat eerst zat zeg maar. Was bang dat dat kneedbaar alu in zou zakken/uitzetten en dan op de zuiger zou komen ...
achteraf had ik het inderdaad waarschijnlijk ook zo kunnen doen als jou want als ik nu zie hoe hard dat dat spul word Was de eerste keer dat ik daar mee werkte toen vandaar
Levert in ieder geval leuk vermogen op
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Raytje192 schreef:
Zoiets inderdaad Verschil met mijn is enkel dat ik de inlaat wel dicht heb gemaakt maar geen stuk "wand" van devcon als het ware heb, heb de boostpoorten gewoon door getrokken naar de inlaat en de inlaat tot op de diepte van die spoelpoort dicht gemaakt dus bij mij zie je gewoon een opening zitten waar de inlaat eerst zat zeg maar. Was bang dat dat kneedbaar alu in zou zakken/uitzetten en dan op de zuiger zou komen ...
achteraf had ik het inderdaad waarschijnlijk ook zo kunnen doen als jou want als ik nu zie hoe hard dat dat spul word Was de eerste keer dat ik daar mee werkte toen vandaar
Levert in ieder geval leuk vermogen op
Ja zoals jij het gedaan hebt, heb ik ook aan zitten denken.
Maar dat kan in weze altijd nog.
Heb het devcon aan de wand zijde wel een paar tiende terug geschuurd ivm uitzetten.
In de loop der tijd heb ik meerdere cilinders op deze manier gedaan.
En hoewel het devcon maar geschikt is tot 121 graden zijn ze allemaal nog heel, en is er nog niks uit gebrokkeld.
Hier trouwens nog wat foto's van de aangepaste spoelers.
Voor.
Na.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
Ja bij mij was dit de eerste cilinder die ik zelf goed onder handen genomen heb, en het voor het eerst dat ik met van dat kneedbare metaal werkte dus had er totaal geen ervaring mee, had toen de rest van de cilinder al geprepareerd (spoelers iets verlegt en gericht etc) en wou het niet riskeren vandaar dat ik daar maar voor gekozen heb
Ben benieuwd Cees alles ziet er perfect uit
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder