Starten met mini bikes?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- fryslan boppe
- forum gebruiker
Laatst gewijzigd door wainey op wo 21 jan 2009, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
http://communities.zeelandnet.nl/data/wpracing/index.php
Belgisch kampioen promo+ 2008
Roosendaal 40 open 35.01
Roosendaal 36.02 promo+
Belgisch kampioen promo+ 2008
Roosendaal 40 open 35.01
Roosendaal 36.02 promo+
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Re: //
BEMOEI je niet met wedstrijd verband zaken,. blijf aub in het chinese gedeelte van het forum met je spam. We zijn serieus bezig hier!poeria schreef:hij zegt toch dat hij beginner is en ervaring wil hebben, en wie zegt dat je met alle chineesen problemen krijgt heb me chinees al best lang en heb tot nu toe geen problemen gehad![]()
Gr,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
ik lees hier en daar dat men met een chinees niet echt wedstrijden "mag" rijden of indoor mag trainen.
Ik ga geen geld uitgeven om met een minibike op men oprit te rijden.
Wel wil ik een kwalitatieve instapbike voor een beginner die in een eventuele sporadische race ten minste aan de finish raak ( met of zonder mij...).
Instapbike betekend een beperkt budget en liefst lage onderhoudswerkzaamheden. Echt iets wat je gewoon kan starten zonder elke keer een half uur te moeten sleutelen na 2 rondjes gereden te hebben.
Ik ga niet meedingen voor een kampioenschap, dat is de bedoeling niet. Maar de bike moet zoals ik zei wel voldoen aan de race regels en minimale noodzaak.
Een van de volgende dagen eens een zaak bezoeken, denk dat dat verhelderend zal zijn en dat voorkomt ook dat er onderhuidse spanningen veranderen in onbegrijpelijke discussies....
Ik ga geen geld uitgeven om met een minibike op men oprit te rijden.
Wel wil ik een kwalitatieve instapbike voor een beginner die in een eventuele sporadische race ten minste aan de finish raak ( met of zonder mij...).
Instapbike betekend een beperkt budget en liefst lage onderhoudswerkzaamheden. Echt iets wat je gewoon kan starten zonder elke keer een half uur te moeten sleutelen na 2 rondjes gereden te hebben.
Ik ga niet meedingen voor een kampioenschap, dat is de bedoeling niet. Maar de bike moet zoals ik zei wel voldoen aan de race regels en minimale noodzaak.
Een van de volgende dagen eens een zaak bezoeken, denk dat dat verhelderend zal zijn en dat voorkomt ook dat er onderhuidse spanningen veranderen in onbegrijpelijke discussies....
- üntiej#21
- forum gebruiker
- Contacteer:
Dan zou ik zeggen:
het forum afzoeken naar een mooie gebruikte GRC, Pasini, DM o.i.d.
In ieder geval een fabrieksbike.
Dan kun je gewoon lekker rondrijden, mits je 'gezond onderhoud pleegt'.
het forum afzoeken naar een mooie gebruikte GRC, Pasini, DM o.i.d.
In ieder geval een fabrieksbike.
Dan kun je gewoon lekker rondrijden, mits je 'gezond onderhoud pleegt'.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
en ga je dan best voor een zo standaard mogelijke bike? ik weet van men raceverleden dat tuning persoonlijk is, en soms ook voor de ene goed is en voor de andere niet (rijstijl etc..).
Ik zie niet direct standaard bikes te koop staan
bij de meeste is de lijst van aanpassingen langer dan de bike....
Is een merk als BLata bv een goed merk? zijn er in race uitvoeringen ook "premium" merken ? ik denk dan aan de vernoemde GRC, pasini, etc..
Ik vrees wel dat zo een vraag wta discussies creerd, maar ik ben echt wel nieuw in dit wereldje, en op het eerste zich is elke bike hetzelfde... Neem daarnog bij dat de meeste verkopers slechts 1 merk verkopen en dan snap je dat elke verkoper zijn merk het beste zal vinden....
Ik zie niet direct standaard bikes te koop staan
Is een merk als BLata bv een goed merk? zijn er in race uitvoeringen ook "premium" merken ? ik denk dan aan de vernoemde GRC, pasini, etc..
Ik vrees wel dat zo een vraag wta discussies creerd, maar ik ben echt wel nieuw in dit wereldje, en op het eerste zich is elke bike hetzelfde... Neem daarnog bij dat de meeste verkopers slechts 1 merk verkopen en dan snap je dat elke verkoper zijn merk het beste zal vinden....
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Alles is goed, heel simpel
Zolang het maar fabrieks is.
Test wat bikes als je hiervoor de mogelijkheid kan krijgen.
Ik vind grc fijn rijden en blata niet! Maar miss moet je aan blata wennen. Dat kan ook nog.
Persoonlijk zou ik gaan voor een grc, dsf, pasini, dm of zo iets.
Groeten,
Test wat bikes als je hiervoor de mogelijkheid kan krijgen.
Ik vind grc fijn rijden en blata niet! Maar miss moet je aan blata wennen. Dat kan ook nog.
Persoonlijk zou ik gaan voor een grc, dsf, pasini, dm of zo iets.
Groeten,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
Bekijk ook de website
van grc en pasini heb ik info, maar over dsf is het net zeer zwijgzaam. Iemand een link ? ook over DM is het net zeer stil....
Als alles goed gaat kijk ik morgen eens bij een GRC verdeler. Ga er zeker enkele verschillende bezoeken alvorens ik men oordeel ga maken.
Ik zou ook eens graag enkele rijders ontmoeten. Zijn er eventueel mensen die in hasselt gaan "trainen" ? dat is voor mij (ben van leuven) echt niet ver. kan ik ineens wat extra info verzamelen van rijders...
Als alles goed gaat kijk ik morgen eens bij een GRC verdeler. Ga er zeker enkele verschillende bezoeken alvorens ik men oordeel ga maken.
Ik zou ook eens graag enkele rijders ontmoeten. Zijn er eventueel mensen die in hasselt gaan "trainen" ? dat is voor mij (ben van leuven) echt niet ver. kan ik ineens wat extra info verzamelen van rijders...
- BERT#31
- forum gebruiker
de dsf site is: www.dsfracing.com ( moet nog worden opgebouwd)
Ja een leuke fabrieks mini voor een goede prijs is een blata.
Wil je wat meer uitgeven zul je snel tegen pasini dm grc of dsf aanlopen.
Ik vond persoonlijk grc helemaal niet fijn rijden.
Zo heeft iedereen zijn ding. Eigenlijk zou je voor een aankoop op een machientje moeten rijden van een ander. Alleen als beginner zal dit wat moeilijker zijn. Iedereen zijn mening is namelijk anders!
@Tborre: Pb me maar als je wat zou willen weten!
gr.
Ja een leuke fabrieks mini voor een goede prijs is een blata.
Wil je wat meer uitgeven zul je snel tegen pasini dm grc of dsf aanlopen.
Zo heeft iedereen zijn ding. Eigenlijk zou je voor een aankoop op een machientje moeten rijden van een ander. Alleen als beginner zal dit wat moeilijker zijn. Iedereen zijn mening is namelijk anders!
@Tborre: Pb me maar als je wat zou willen weten!
gr.
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
+1, nu heb ik ook al een paar keer op een GRC gereden, maar ik kan ook steeds niet wennen aan het stuur gedrag van een RR.BERT#31 schreef:.
Zo heeft iedereen zijn ding.
gr.
Ga ik op me WRS zitten dan voel ik me eigen weer helemaal thuis en dan gaat het ook lekker vind ik persoonlijk.
Ja goed, om even terug te komen naar de topic starter, ik zou ook inderdaad een midi pakken om mee te beginnen, zo ben ik ook begonnen.
Ik heb laats mijn midi(blata b1, half replica, half fabrieks) ingeruild naar een mini( blata wrs).
Ik moet er nu toch ook op terug komen met mijn 1,82m dat ik nu toch ook weer naar een MIDI verlang (daarom staat mijn wrs te koop).
Maar qua onderhoud van een bike, dat ligt er maar puur aan hoe de vorige eigenaar er voor gezorgt heeft en welke techniek er voor gebruikt is om hem te onderhouden.
Sommige mensen die beunen een mini in elkaar en de meeste doen dat zorgzaam in elkaar zetten zoals de meeste fabrieks rijders hier.
Ja, goed uitkijken wat je koopt(qua onderhoud) als je wat particuliers koopt......je kan een hele goede bike treffen, maar ook een slechte....
Greetz BA
- BERT#31
- forum gebruiker
kijk eens op www.blata-import.nl
en dan naar een B1
klasse word de senioren B denk ik dan!
kosten beginnen bij de 2000 euro zo ong.
gr.
en dan naar een B1
klasse word de senioren B denk ik dan!
kosten beginnen bij de 2000 euro zo ong.
gr.