Slaat af

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Roland92
nieuwe gebruiker

Slaat af

Bericht door Roland92 »

Heeij ik heb een minibike staan en opzich start hij wel (meestal), als hij loopt trekt hij langzaam op.
Hij is op het moment heel traag, en na ongeveer 50 meter stopt hij er mee.
En hij verzuipt telkens, er zit een automatische choke op...

Wie helpt mij?!?!

Grr Roland
pasini-ernie
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

kleinere sproeier :idea:
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Roland92
nieuwe gebruiker

Bericht door Roland92 »

ernie schreef:kleinere sproeier :idea:
kan het niet iets anders zijn?
Want volgens mij is die choke ook niet helemaal goed, als ik nergens aan zit en hem gwn start dan geeft hij telkens of heel veel gas, of helemaal niet!!
Btw er zit zelfs benzine in de uitlaat!!

Grr
L3O
nieuwe gebruiker

Bericht door L3O »

Benzine in de uitlaat? Hmm, en een automatische shoke? Ik denk dat de choke niet helemaal klopt nee.
Roland92
nieuwe gebruiker

Bericht door Roland92 »

L3O schreef:Benzine in de uitlaat? Hmm, en een automatische shoke? Ik denk dat de choke niet helemaal klopt nee.
Daar zat ik zelf idd ook aan te denken, maar nou nog weten waar hij zit, want op de bouwtekeningen op dit forum staat alleen en code bij de onderdelen maar geen naam. Dus ik weet nog steeds niet wat nou die choke is.
Er zat eerst namelijk wel een handmatige choke op, maar de vorige eigenaar had hem naar een garage in Drachten gestuurd en die hebben de handmatige choke er af gehaald en een automatische erop gezet.
Dus de handmatige heb ik niet meer...
Maar ik wil wel graag er weer een handmatige op hebben, lijkt me een stuk beter!!
1to3
forum gebruiker

Bericht door 1to3 »

kweet niet of je een dellorto (imi ) er op hebt zitten , maar als dat het geval is kan je bij een scooterzaak wel een handmatige shoke kopen ;)
Roland92
nieuwe gebruiker

Bericht door Roland92 »

Ik heb het verzuipen nu verholpen, het was de flotter. Die sloot de benzine toevoer niet goed af, daardoor kon de benzine gewoon doorstromen in de hele motor en dus ook in de uitlaat.
Maar nog steeds wil hij niet altijd starten, en als hij start stopt hij na 50 meter.
Ook is de afstelling van de carburateur nog niet helemaal goed...
Wie helpt...?

Grr
Laatst gewijzigd door Roland92 op za 11 apr 2009, 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1to3
forum gebruiker

Bericht door 1to3 »

Roland92 schreef:Ik heb het verzuipen nu verholpen, het was de flotter. Die sloot de benzine toevoer niet goed af, daardoor kon de benzine gewoon doorstromen in de hele motor en dus ook in de uitlaat.
Maar nog steeds wil hij niet altijd starten, en als hij start stopt hij na 5 meter.
Wie helpt...?

Grr
sputtert en stottert hij , dan verzuipt i , dus zou betekenen kleinere sproeier .

valt i weg , dat zou kunnen duiden op een te kleine sproeier ..
Als je hier zekerheid van wil , moet je naar de bougie kleur kijken.

Wit : Staat i te arm ( neem een grotere sproeier )
koffie bruin- goed
zwart - te rijk ( neem een kleinere sproeier )
Roland92
nieuwe gebruiker

Bericht door Roland92 »

1to3 schreef:
Roland92 schreef:Ik heb het verzuipen nu verholpen, het was de flotter. Die sloot de benzine toevoer niet goed af, daardoor kon de benzine gewoon doorstromen in de hele motor en dus ook in de uitlaat.
Maar nog steeds wil hij niet altijd starten, en als hij start stopt hij na 5 meter.
Wie helpt...?

Grr
sputtert en stottert hij , dan verzuipt i , dus zou betekenen kleinere sproeier .

valt i weg , dat zou kunnen duiden op een te kleine sproeier ..
Als je hier zekerheid van wil , moet je naar de bougie kleur kijken.

Wit : Staat i te arm ( neem een grotere sproeier )
koffie bruin- goed
zwart - te rijk ( neem een kleinere sproeier )
Ik krijg hem nu 1 op de 100 keer aan en als ik hem aan krijg slaat hij of na 1 sec af, of na 50 meter.
Verder dan 50 meter ben ik er nog nooit mee gekomen, want bij te weinig gas slaat hij af...

(Bougie kleur zal ik ff checken)
Plaats reactie