minibike wil niet starten

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Skwiiizzzz
nieuwe gebruiker

minibike wil niet starten

Bericht door Skwiiizzzz »

Ik heb vandaag na een half jaar nog eens geprobeerd mijn minibike te starten, ik had hem toen opzij gezet omdat hij toen ook al niet meer wou starten en ik had er toen geen tijd meer voor om na te kijken waar het probleem zat.
Nu heb ik de carburator helemaal schoon gemaakt, tot het laatste vijsje uiteen, alles goed doorgeblazen en nog wilt hij niet starten. (en hij zit 99% zeker juist ineen) Wanneer ik het onderste bakje van de carburator eraf haal zit hier naft in. De bougie vonkt en wordt ook nat na enkele keren starten wat volgens mij toch betekent dat de benzine ook in de motor komt, dus daar ligt het probleem niet, ik heb trouwens ook al met een andere geprobeerd. De afstelling is wel wat te rijk maar dan zou hij alsnog moeten starten zoals voordien. Ik heb ook al ff gekeken of hij niet ergens valse lucht trekt.
Hij is nieuw aangekocht en niet zoveel mee gereden, misschien een paar uur.
Het is een watergekoelde trouwens, weet niet of dit van enig belang is.
mvg
Laatst gewijzigd door Skwiiizzzz op ma 04 mei 2009, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
haroldminibike
forum gebruiker
Contacteer:

antwoord

Bericht door haroldminibike »

trekt die zwaar aan ( trekstarter) want misschien is die dan verzopen in benzine
Skwiiizzzz
nieuwe gebruiker

nee, trekt relatief licht aan.
mvg
Huseyin01
forum gebruiker

Bericht door Huseyin01 »

hoor je poefpoef ? mischien moet je wat gas bij geven zij demet van het forum tegen mij ook helpte gelijk.

gr. huseyin
Skwiiizzzz
nieuwe gebruiker

nee, heb al op elke mogelijke manier geprobeerd, vol gas, half gas, geen gas, met gas spelen enzovoort.
De motor geeft ook niet echt de indruk dat ie gaat starten, lijkt wel alsof de bougie niet vonkt maar hij doet et wel. (getest)
Huseyin01
forum gebruiker

Bericht door Huseyin01 »

heb je je carb wel schoongemaakt? als je het schoonmaakt moet je die carb in een bak met wasbezine en water doen en dan de benzine kraan gaatje doorblazen en dan erop doen mischien dat t dan wel helpt

gr. huseyin
Skwiiizzzz
nieuwe gebruiker

ja hij is helemaal gekuist in de wasbak op het werk (werk namelijk als mechanicien) maar de motor krijgt naft, daar ben ik zo goed als zeker van, bougie is ook nat wanneer ik ze eruit draai. (na starten uiteraard)
L3O
nieuwe gebruiker

Bericht door L3O »

Als het n half jaar geleden is, zou je hem eens een paar keer moeten laten stuiteren op zn achterwiel, dit kan helpen, daarna zachtjes aan het touwtje trekken, ong. 2x, dan proberen, als dat ook niks doet zou ik idd een wat schoon gaan maken.
Barry
forum gebruiker
Minibike:: Grc RRz 12

Bericht door Barry »

stop er is en nieuwe bougie in, hij kan buiten de cilinder wel goed vonken maar onder druk misschien niet goed genoeg :wink:
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Skwiiizzzz
nieuwe gebruiker

Ik zal er eens een nieuwe gaan halen, heb al wel geprobeerd met een andere bougie van een vriend waarvan zijn blok was vastgelopen. (geen idee dus of die eigelijk ook wel goed was, maar daar ging ik wel vanuit)
Alvast bedankt en ik hou jullie nog wel op de hoogte of het me is gelukt of niet.
Djurres
forum gebruiker

Bericht door Djurres »

Heb je wel enige compressie? Andere bougie? Ontsteking wel goed afgesteld?
[url=http://www.minibike-forum.nl/search.php]Gebruik de zoek om wat te zoeken, Veel makkelijker dan gewoon een topic maken ;)[/url]
Plaats reactie