Molenaar NSF100 cup, van 2008 tot heden

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

Bertus schreef:Staan er ook ergens standen op internet? Volgens mij niet op de site van NSF ofwel..
ff zoeken Bertus 8) http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=413836
Bertus
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Bertus »

Danku danku :)
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

waar blijft de jeugd nu met al de mooie raceverhalen :?
de oudjes hebben een mooie dag gehad, en jullie????
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

We sijn na de Macdonalds gewees :wink:

dat was vet....
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

mark#41 schreef:We sijn na de Macdonalds gewees :wink:

dat was vet....
wij ook die in Hoogenveen was sekers vet :? nu nog aan de race
trouwens na meer dan 200bezoekers in 12uur :D is het aapje hem gepeerd. Wilde niet langer begluurd worden
DiStefano
forum gebruiker

Bericht door DiStefano »

De wedstrijd en gedeelde winst van Bo was voor mij een complete verrassing,zeker gezien dit een baan is waar hij niet gek op is en erg veel moeite had met bepaalde bochten. desondanks toch een super prestatie geleverd.
Was toch wel weer spannend wie op deze baan voorin gingen rijden, want in de voorjaarstraining reden er toch weer andere rijders vooraan dan in de 1e training in lelystad. Toch waren het weer de 3 van Brakel die de toon zetten, maar met serieuze opkomst van Mike en Johan.

Ook Camilo ging na een teleurstellende 1e race in Brakel zeer goed van start, met een hele mooie 6e tijd in de kwalificatie. Helaas bij de start elke keer teveel plaatsen inleveren, daar moet aan gewerkt worden.

Tot Arkel allemaal.
Laatst gewijzigd door DiStefano op di 12 mei 2009, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

ik denk dat het woord "handicap" in dit verhaal ook een beetje verkeerd gekozen is.
Als je allemaal op dezelfde motor rijd en je bent klein, licht en vooral ook nog erg gedreven dan heb je een voordeel.
Als je op hardlopen gaat en iedereen heeft dezelfde gymschoenen komt het ook aan op de loper.

Snap wel wat Henk met zijn verhaal wil vertellen, als je groot en zwaarder bent dan de rest moet je heel veel goed maken t.o.v die kleine apen.
Maar daar is het wel een standaard klasse voor.

Het kampioensschap/opleidingsjaar is nog lang niet "gestreden" , er kan nog genoeg gebeuren.

Laten we dit forum(topic) vooral gebruiken om te lachen, leuke dingen uit te wisselen en elkaar(de kinderen) te steunen.

Grt Dre
DiStefano
forum gebruiker

Bericht door DiStefano »

Helemaal met je eens Andre, wilde er ook geen negatieve draai aan geven want fun en een :lol: daar gaat het uiteindelijk om.

Maar moet het de laatste tijd vaak aan horen dat het aan het gewicht ligt, en/of dat zijn motor beter/harder loopt...dacht in deze standaard klasse er op zijn minst een beetje vanaf te zijn.

Verder heb ik alle respect naar alle rijders en achterban voor al hun prestaties, want je ziet een ieder steeds meer groeien race na race zelfs sessie na sessie, en de nieuwe 10% regel zal voor een aantal echt niet leuk zijn en heb daar ook begrip voor , maar komt wel ten goede van het niveau in deze klasse.

Tot Arkel ...nieuwe ronde nieuwe kansen :wink:
Steven
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

DiStefano schreef:Helemaal met je eens Andre, wilde er ook geen negatieve draai aan geven want fun en een :lol: daar gaat het uiteindelijk om.

Maar moet het de laatste tijd vaak aan horen dat het aan het gewicht ligt, en/of dat zijn motor beter/harder loopt...dacht in deze standaard klasse er op zijn minst een beetje vanaf te zijn.

Verder heb ik alle respect naar alle rijders en achterban voor al hun prestaties, want je ziet een ieder steeds meer groeien race na race zelfs sessie na sessie, en de nieuwe 10% regel zal voor een aantal echt niet leuk zijn en heb daar ook begrip voor , maar komt wel ten goede van het niveau in deze klasse.

Tot Arkel ...nieuwe ronde nieuwe kansen :wink:
dat zijn motor harder loopt klopt natuurlijk ook wel, of zou het aan zijn rechter handje liggen :?: :?: (gelukkig rijd hier iedereen 4T)
Vasco
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Vasco »

dat was vet....
Naar de McSmerig? Domdomdom, in Emmen is een Burger King...

Iwan
www.vascovandervalk.nl
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

Vasco schreef:
dat was vet....

Iwan
en daar kom je nu pas mee :?
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Vasco schreef:
dat was vet....

Iwan
Ik zie Iwan al zitten,laptop op schoot ,hamburger in de vingers,cola op ........ach nee hee over het toetsenbord :?
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

Vrijdag
Aankomend zien we Bo en Camilio en Robert allemaal al staan! en nog een paar van de Sobw. Later kwamen ook Mike en Terrel aan! We zijn met ze alle een beetje wezen pitbike'n en met de step wezen rondrijden! Daarna gingen rond 10 uur- half 11 de lichten uit en gingen we slapen voor de grote dag van morgen.

Training
De training van deze ochtend verliep veel minder als ik had verwacht, ik ging een keer onschuldig onderuit bij opkomend lange stuk met het omgooien van de motor en toen nog is vlak bij die bult waar alles mensen staan ik wist even niet meer wat ik er van moest denken en kon mezelf wel doodschieten :P Ik vond overigens de grip wel wat minder maar later zag ik mensen al aan de bandenspanning werken dus dat vond ik wel super dat ze dat deden.

kwalificatie:
Zenuachtig zeer zenuachtig !
Maarja alles verliep opzig boven mijn verwachtingen voor dat moment ik begon rustig en bouwde het heel langzaam op en zo kon ik toch een 8e tijd neerzetten, wat me toch wel een goed gevoel gaf voor de 1e race!

1e race:
vanaf 8e weg langetijd race gehad met de 6e en de 7e maar toen had ik ze toch allebij te pakkken en waren de andere 5 te verweg jammergenoeg.

2e race:
weer vanaf 8 weg omdat je altijd je kwalicatie positie aanhoud, nja weer alle 2 ingehaald maar nu had ik ze dus wat sneller ingehaalt en kwam ik al naar de kopgroep toegereden en toen kwam de rode vlag .. er was iemand onderuit gegaan en t leek ernstig op het begin maar er was niets aan de hand.

Herstart dus :
Moest vanaf de 6e plaats nu wel vertrekken maar verklootte mijn start enorm ! waardoor ik vanaf de 9e of 10e plaats treug moest komen naar voren, leuke strijd wel gehad ook met terrel laatste stukje had ik terrel nog net ff gepakt omdat ik iets slimmer afwas met de achterblijvers maar voor de rest vond ik het wel een leuke dag! Ben 7e geworden maar belangrijk vind ik ook dat ik veel vertrouwen heb treuggewonnen in de motor en me rondetijden vergeleken de kopgroep waren niet eens zo heel slecht want:

1 17 Bo Bendsneijder 51.246
2 18 Scott Deroue 51.392
3 25 Mike Brouwers 52.521
4 9 Roy van Sambeek 52.352
5 12 Marcel ter Braake 52.427
6 10 Johan Postma 10 52.772
7 4 Ricardo van Duijn 52.728

Overigens Bo,Scott,Mike alledrie weer gefeliciteerd met het behalven van het podium en de rest natuurlijk ook! Ik vond het een leuk weekend!

Ik kijk uit naar Arkel hopelijk is het een beetje een circuit wat mij ligt en ga ik proberen te strijden voor een top 5 plaats!

Groetjes Ricardo #4!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dm-Ricardo op vr 15 mei 2009, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

leuk stukje Ricardo =D>

"Als er 1 schaap over de brug is volgen er meer" dus wie volgt heren/dames

Wie heeft er mooie foto's (laten maken), plaats ze dan ook hier. :lol:
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Ricardo =D>

Zo en dan werd het tijd om vast wat orieenterend werk te doen,dinsdagavond vaste race avond in Staphorst,in mijn onwetendheid denk ik dat de Sobw wedstrijd op het zelfde circuit als de minibike word gereden...........bijna goed.

Maar evengoed treffen we ruim 30 enthousiaste minibikers aan op een baan die uitgelegd is in de layout zoals die gebruikt gaat worden voor de kampioensrace.Een pracht van een baan !

Rond kwart voor 7 komt er een bekend bussie het terrein op,het zijn Wassink en Wassink die samen met Zpf coureur Roy komen trainen voor ten eerste zaterdag [ Stadskanaal] en natuurlijk de wedstrijd in Staphorst.
Schugter kijkt Henk wassink me aan en fluistert: Is Andre er ook?
Ik kan hem geruststellen,hij is er niet.Henk wassink zucht: Gelukkig ! En ik begrijp direct wat hij bedoeld als de thermosfles met koffie tevoorschijn komt .......Je hebt nooit genoeg koffie bij je als Andre in de buurt is.

Als Barry aan Mark vraagt of die zijn spullen mee heeft en misschien eens een Zpf wil proberen zegt Mark geen nee en 5 minuten later stapt Mark op de Zpf .

Afbeelding

Ook Mark is dol op de minibike baan in Staphorst,Geline Dunnik is ook aanwezig,en gaat snoeihard rond.Aan Harm Dunnik vraag ik hoe de baan voor de Nsf cup er uit gaat zien,en geloof me dat komt helemaal goed!!!!

Na nog een sessie op de Zpf zit de snelheid er al goed in,met verbazing kijken Barry en Henk W.gereden te hebben hoe snel iemand al hard kan gaan na 3.5 jaar niet buiten op een minibike.

Ik denk dat de nsf cup wedstrijd in Staphorst een hoogte punt word in het seizoen,een prachtige baan en een heel mooie locatie.
Plaats reactie