Junioren A en B wedstrijd stadskanaal
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- dragonfly
- forum gebruiker
- Contacteer:
uitlaat helemaal dicht lassen, dan blijven bo en livio nog snel gaan. het zijn nu eenmaal talentjes ook in het bk bewijzen ze dat. wat voor een bike ze ook rijden pitbike 4tak 2takt maak niet uit al zolang het maar 2 wielen heeft en een motor, ze blijven snel gaan maar vergeet niet die mannekes gaan dan ook wel slapend met de bike na bed en trainen zicht suf en dat merk je.ze zijn super snel helaas voor de andere dus meer trainen lijkt mij 
groetjes roger
3de in Belgiës kampioenschap 2010 pitbike light klasse tot 160cc
3de in Belgiës kampioenschap 2011 amx minigp cup
3de in Belgiës kampioenschap 2010 pitbike light klasse tot 160cc
3de in Belgiës kampioenschap 2011 amx minigp cup
- mark#41
- forum gebruiker
- Contacteer:
Duwen Andre,volgens de regelementen moet je MET motor over start/finish komen.andries schreef:er mag nog wel benzine inDiStefano schreef:Voor Bo en Livio betekent dit weer een 0,5mm kleiner van 10,2 naar 9,7.
Als ik me nu maar niet ga vergissen in een hoofdsproeier en een restrictie.![]()
Maar ik hoop dat het hierbij blijft en niet dat "wanneer deze jongens nog vooraan rijden" er weer krapper moet worden gereden....
Pfff hoe moet dat straks in Italie , wanneer de jongens met 15mm mogen rijden in de Junioren B... ik ben bang dat de koninklijke luchtmacht straks voor de deur staat, want ze zochten nog testpiloten voor de JSF.of moeten ze hard gaan lopen
En Steven: die goud kleurige is de sproeier
- mark#41
- forum gebruiker
- Contacteer:
Hier vind je de motivatie van de RAP,dit is een aanvulling op het geen Rossifumi geplaatst heeft:
http://www.rap-holland.nl/Documenten/Re ... ijking.pdf
- Bertus
- forum gebruiker
- Contacteer:
Even een vraagje aan de 4takt mannen/ouders die laatst met 2 takt hebben gereden. Is het de bedoeling dat jullie vaker met de 2 takt gaan rijden? Of was dit 1 malig?
Verder is het natuurlijk moeilijk een balans te vinden tussen 2 takt en 4 takt. Ik bedoel, een 4 takt is sneller onderin. Verschillen blijven er altijd zjin. Maar naar mijn idee worden alleen de 4 takten in het nadeel gezet. Hoe word dit in het BK geregeld?
Verder is het natuurlijk moeilijk een balans te vinden tussen 2 takt en 4 takt. Ik bedoel, een 4 takt is sneller onderin. Verschillen blijven er altijd zjin. Maar naar mijn idee worden alleen de 4 takten in het nadeel gezet. Hoe word dit in het BK geregeld?
Pasini 2010!
Heren, dames,
voor 2010 zal er door Pasini een nieuw model worden uitgebracht...
dit model is weer een revolutie verder dan het voorgaande model.
middels deze wijzigingen in de aandrijving van de machine word getracht de tractie op het achterwiel NOG beter over te brengen naar het asfalt.
te topsnelheid van de machine zal aanzienlijk lager liggen dan de voorgaande modellen, maar zal wel veel makkelijk in omgang zijn...
er is al volop getest op deze nieuwe machines en de prototypes zijn zojuist omgezet naar productiemodellen zoals op de foto te zien is...
voor meer info kan je kontakt opnemen met MPR Gerry Verhoeven.

voor 2010 zal er door Pasini een nieuw model worden uitgebracht...
dit model is weer een revolutie verder dan het voorgaande model.
middels deze wijzigingen in de aandrijving van de machine word getracht de tractie op het achterwiel NOG beter over te brengen naar het asfalt.
te topsnelheid van de machine zal aanzienlijk lager liggen dan de voorgaande modellen, maar zal wel veel makkelijk in omgang zijn...
er is al volop getest op deze nieuwe machines en de prototypes zijn zojuist omgezet naar productiemodellen zoals op de foto te zien is...
voor meer info kan je kontakt opnemen met MPR Gerry Verhoeven.

- Rainman51
- forum gebruiker
- Contacteer:
we zullen zien wat dit geeft in Staphorst....mark#41 schreef:Hier vind je de motivatie van de RAP,dit is een aanvulling op het geen Rossifumi geplaatst heeft:
En zoals Bertus al schreef, de 4takt-motor is sneller onderin... (koppel)
Inderdaad, en net die eigenschap van de motor moet er nu aan geloven.
Maar ik denk/hoop dat door deze maatregel we terug lachende gezichten op de wedstrijd zullen zijn !
@ deejee : Gerry zal nog veel moeten werken om deze 2010 bikes !CENCUUR! te krijgen voor RAP... Ik zie namelijk geen enkel ventieldopje op de velgen !!!
Laatst gewijzigd door Rainman51 op vr 29 mei 2009, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
[b]PASINI the bike to beat![/b]
4x Belgisch Kampioen 2000-2001-2003-2004
1x Nederlands Kampioen 2003
www.jarno51.tk
[img]http://users.telenet.be/jarno51/afbeeldingen-site/update-pic.jpg[/img]
www.jarno51.tk
Bertus schreef:Even een vraagje aan de 4takt mannen/ouders die laatst met 2 takt hebben gereden. Is het de bedoeling dat jullie vaker met de 2 takt gaan rijden? Of was dit 1 malig?
Bertus. ik kan je melden dat er een tweetakt op dit moment is, welke MEER vermogen heeft dan de 4takt! de keuze zal nu bij de rijders zelf liggen.
er was al een balans tussen de twee machines, echter word er teveel naast de baan gekeken naar snelheidsverschillen! maar niet nagedacht over bochtensnelheid en hellingshoeken!
als je harder een bocht in kan.. kom je er ook harder uit, hierdoor langere gearing zetten,.... en... t gezeik begint!
even twee foto's als voorbeeld mbt hellingshoek van Ryan en Victor
zoek t verschil!
hier hoef je geen geleerde voor te zijn om dit uit te vogelen!

kosten noch moeite worden gespaard om een 4T door een rietje te laten ademen.rap holland schreef: We hebben voor de vergelijking de gedetailleerde
gegevens van de GPS-dataloggers gebruikt, omdat
die meer vertellen dan alleen de rondetijden of
een blik op de baan.
Na wat aanloopproblemen met de dataloggers in
Zwolle, hebben we in Lelystad en Stadskanaal
metingen kunnen doen. De nieuwe dataloggers
hebben zich daarbij bewezen.
Het moraal van het verhaal: de pasini boys worden er alleen maar beter door.
- Rainman51
- forum gebruiker
- Contacteer:
en nog een foto van Ryan...
dit is een extreme hellingshoek! kan je wel gebruiken op Lelystad....

dit is een extreme hellingshoek! kan je wel gebruiken op Lelystad....

Rainman51 [2e plaats Senior A 4Takt 2006]
www.jarno51.tk
www.jarno51.tk
- mark#41
- forum gebruiker
- Contacteer:
Bertus. ik kan je melden dat er een tweetakt op dit moment is, welke MEER vermogen heeft dan de 4takt! de keuze zal nu bij de rijders zelf liggen.
er was al een balans tussen de twee machines, echter word er teveel naast de baan gekeken naar snelheidsverschillen! maar niet nagedacht over bochtensnelheid en hellingshoeken!
als je harder een bocht in kan.. kom je er ook harder uit], hierdoor langere gearing zetten,.... en... t gezeik begint!
zoek t verschil!
Hmmm, dus hoe groter de hellingshoek hoe sneller je een bocht door komt volgens Deejee,ik deel zijn mening absoluut niet,kijk naar het volgende voorbeeld:

Wat de heer Stoner elke bocht opnieuw probeert is om zijn motor zo rechtop mogelijk in een bocht te houden zodat hij zo veel mogelijk rubber en druk op het asfalt heeft om zo snel mogelijk zoveel mogelijk gas te kunnen geven.
Een coureur die vreselijk hard een bocht ingaat hoeft er echt niet altijd hard uit te komen,hij moet langer door remmen en kan daardoor pas later op het gas.
je ziet dit vaak gebeuren bij inhaal acties,een coureur remt zijn tegenstander uit maar door het lange door remmen en corrigeren in de bocht levert het vaak net niet genoeg op want zijn tegenstander gaat eerder op het gas omdat hij niet hoeft te corrigeren.
Een flinke hellingshoek kan je wel wat brengen als je bijvoorbeeld lang[ iets langer dan wat de bedoeling was] staat gegeard,nadeel van een motor die lang staat is dat ie meer werk heeft om opgang te komen [ uitgaande van het zelfde motor vermogen]
iedere coureur kan dit iets ondervangen door zijn /haar motor in een kortere bocht [ dus langzamere bocht] zo ver en zo lang mogelijk plat te houden bij het uitkomen/accelereren.
Je band heeft naar de buiten zijden toe een kortere omtrek . die kortere omtrek kun je gebruiken als een groter achtertandwiel zeg maar,dus een snellere acceleratie .
BIJV:
Ga in Assen tijdens motorraces maar eens op het stuk tussen de stekkenwal en de bult staan ,zodra je een motor schuin door het rechtse knikje ziet gaan hoor je de motor heel snel in toeren klimmen.
Petje af voor Ryan van de Lagemaat, de man heeft een mooie stijl en stuurt hard.
Heel anders dan 4 jaar geleden op stadskanaal,als ie dan ging stoppen moest Henry hem opvangen ,wel prachtig om hem nu weer te zien.
als je harder een bocht in kan.. kom je er ook harder uit], hierdoor langere gearing zetten,.... en... t gezeik begint!
zoek t verschil!
Hmmm, dus hoe groter de hellingshoek hoe sneller je een bocht door komt volgens Deejee,ik deel zijn mening absoluut niet,kijk naar het volgende voorbeeld:

Wat de heer Stoner elke bocht opnieuw probeert is om zijn motor zo rechtop mogelijk in een bocht te houden zodat hij zo veel mogelijk rubber en druk op het asfalt heeft om zo snel mogelijk zoveel mogelijk gas te kunnen geven.
Een coureur die vreselijk hard een bocht ingaat hoeft er echt niet altijd hard uit te komen,hij moet langer door remmen en kan daardoor pas later op het gas.
je ziet dit vaak gebeuren bij inhaal acties,een coureur remt zijn tegenstander uit maar door het lange door remmen en corrigeren in de bocht levert het vaak net niet genoeg op want zijn tegenstander gaat eerder op het gas omdat hij niet hoeft te corrigeren.
Een flinke hellingshoek kan je wel wat brengen als je bijvoorbeeld lang[ iets langer dan wat de bedoeling was] staat gegeard,nadeel van een motor die lang staat is dat ie meer werk heeft om opgang te komen [ uitgaande van het zelfde motor vermogen]
iedere coureur kan dit iets ondervangen door zijn /haar motor in een kortere bocht [ dus langzamere bocht] zo ver en zo lang mogelijk plat te houden bij het uitkomen/accelereren.
Je band heeft naar de buiten zijden toe een kortere omtrek . die kortere omtrek kun je gebruiken als een groter achtertandwiel zeg maar,dus een snellere acceleratie .
BIJV:
Ga in Assen tijdens motorraces maar eens op het stuk tussen de stekkenwal en de bult staan ,zodra je een motor schuin door het rechtse knikje ziet gaan hoor je de motor heel snel in toeren klimmen.
Petje af voor Ryan van de Lagemaat, de man heeft een mooie stijl en stuurt hard.
Heel anders dan 4 jaar geleden op stadskanaal,als ie dan ging stoppen moest Henry hem opvangen ,wel prachtig om hem nu weer te zien.
- Bertus
- forum gebruiker
- Contacteer:
Inderdaad, er blijven verschillen.. Dit houd juist de wedstrijd spannend (vind ik, iemand die de NMC in de gaten houd) , en zo is op de ene baan de ene rijder in het "voordeel" en dan weer een ander.Rainman51 schreef:we zullen zien wat dit geeft in Staphorst....mark#41 schreef:Hier vind je de motivatie van de RAP,dit is een aanvulling op het geen Rossifumi geplaatst heeft:
En zoals Bertus al schreef, de 4takt-motor is sneller onderin... (koppel)
Inderdaad, en net die eigenschap van de motor moet er nu aan geloven.
Maar Livio en Ryan (rian
Dat is lang geleden dat de heren: Fred Merkel,Randy Mamola,Kevin Schwantz , Freddie Spencer, Stoner en Spies in de Junioren A en B reden..... Zo zal een ieder toch zijn eigen rijstijl moeten ontwikkelen.
Waar ik me meer zorgen om maakt , is dat met de nieuwe restrictie (9,7mm)de 4 takt het flink moet afleggen t.o.v. de 2t. het lijkt wel of we de boel niet meer gevuld kunnen krijgen. Naar mijn mening hadden ze "als ze toch wat wilden veranderen"de 2t iets meer kunnen geven ipv de 4t te knijpen. Ook is de restrictie bepaald op het niveau van de beste rijders die er op dit moment rond rijden, zij kunnen nog enigzins met dit kruipvermogen rond komen. Maar een middelmatige rijder zal na enkele rondes zijn 4t weer willen inleveren (zou er dan toch een boodschap achter zitten
We hebben Livio en Bo op beiden motoren laten rijden, en ze waren het unaniem over eens dat ze met de 4t geen schijn van kans zouden maken.
de rest van het seizoen word dus afgemaakt op de 2t. Nu nog wat optimaliseren en Bo nog wat meer gevoel krijgen en dan komt het wel goed dit seizoen.
Ryan en Livio Klasse gereden
Super goed gedaan , net als jullie grote racebroer Mattia Pasini ...die weer eens "na een bloedstollend gevecht" op het hoogste plekje stond in de 250cc
Waar ik me meer zorgen om maakt , is dat met de nieuwe restrictie (9,7mm)de 4 takt het flink moet afleggen t.o.v. de 2t. het lijkt wel of we de boel niet meer gevuld kunnen krijgen. Naar mijn mening hadden ze "als ze toch wat wilden veranderen"de 2t iets meer kunnen geven ipv de 4t te knijpen. Ook is de restrictie bepaald op het niveau van de beste rijders die er op dit moment rond rijden, zij kunnen nog enigzins met dit kruipvermogen rond komen. Maar een middelmatige rijder zal na enkele rondes zijn 4t weer willen inleveren (zou er dan toch een boodschap achter zitten
We hebben Livio en Bo op beiden motoren laten rijden, en ze waren het unaniem over eens dat ze met de 4t geen schijn van kans zouden maken.
de rest van het seizoen word dus afgemaakt op de 2t. Nu nog wat optimaliseren en Bo nog wat meer gevoel krijgen en dan komt het wel goed dit seizoen.
Ryan en Livio Klasse gereden
Steven
- mark#41
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik denk dat het polder model van Steven DE oplossing is,voor de 4 takt de restrictie van voor Staphorst en iets meer vermogen [lees grotere restrictie ] voor de 2 takt rijders en iedereen is blij.
Is er ooit door de betrokkenen aan een dergelijke oplossing gedacht?
Er is in de loop van de jaren veel data verzameld mbt. 2 en 4 takt verschillen,Ab v.G zou hier eenvoudig een herberekening voor de 2 takt voor kunnen maken.
Ik ga even bukken, zoooo, en laat het schieten maar beginnen.
[geen poldermodel zonder dat er eerst op geschoten kan worden
]
Is er ooit door de betrokkenen aan een dergelijke oplossing gedacht?
Er is in de loop van de jaren veel data verzameld mbt. 2 en 4 takt verschillen,Ab v.G zou hier eenvoudig een herberekening voor de 2 takt voor kunnen maken.
Ik ga even bukken, zoooo, en laat het schieten maar beginnen.
[geen poldermodel zonder dat er eerst op geschoten kan worden
-
Mini-blooper
- nieuwe gebruiker