Heb blok uit elkaar nu, de resultaten:P

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
KalkRaveR
forum gebruiker

Heb blok uit elkaar nu, de resultaten:P

Bericht door KalkRaveR »

eeeej luitjes,

heb men blokkie uit elkaar en gesplitst. Krukas, zuiger, cilinder etc alles eraf.

De cilinder (kon geen echte krassen vinden, opzich nog wel netjes glad):

Afbeelding

De zuiger (had wel een kras/snee of hoort die daar te zitten?)

Afbeelding

Krukaslager aan koppelingskant was kapot (het plaatje over de kogeltjes was aan 1 kant afgebroken, op de foto de rechtse kant.) Andere lager zag er normaal uit.

Afbeelding

Hier zie je ook wat troep en zat ook wel een beetje zand hier en daar.

Afbeelding

En de krukas nog.

Afbeelding

Ohja waar is dat halve maantje voor die op de krukas zit bij het vliegwiel?
Afbeelding

Nu zit ik te denken van wat zal ik doen? Ik kan toch net zo goed alles vervangen en er een leuk blokkie van maken (bigbore ofzo). Want dan is in principe ook alles weer net zo mooi. Wat denken jullie ervan?
demet
forum gebruiker

Bericht door demet »

dat halve maantje zoals jij dat noemt ook wel genoemd een spie
is ervoor dat het vliegwiel goed zit en blijft zitten anders staat de ontsteking niet goed
als je een bigbore haalt koop dan ook meteen een betere carburateur en koppeling dan is het echt merkbaar
*Nieuw* sendai Nunchaku
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=27787
KalkRaveR
forum gebruiker

Bericht door KalkRaveR »

ohh oke, ja dat doe ik dan wel. Maar zo'n bigbore past toch gewoon op zo'n blokkie? En zijn er nog andere leuke cilinders want heb er echt geen idee van. En moet ik dan ook andere krukas met lagers? Of is deze sterk genoeg?

Ohja hoe krijg ik die krukaslagers en oliekeeringen eruit? Met de hamer? Ze zitten nog in de carterhelften, niet op de krukas zelf.
demet
forum gebruiker

Bericht door demet »

er zijn verschillende soorten big bore kits (cilinders)
de standaard cilinder 47/49cc
big bore kit met extra spoelpoorten
big bore kit met hoge druk kop
big bore kit met extra spoelpoorten en hoge druk kop
je hebt dan ook een andere zuiger nodig ik dacht dat die er bij zat
je hebt geen andere krukas nodig alleen je moet wel even kijken welke piston pen je hebt 10 of 12 mm
*Nieuw* sendai Nunchaku
Raytje192
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Dat krasje in je zuiger hoort niet, maar weet wel hoe dat komt hoor waar denk je dat dat stukje van je lager naar toe gaat? Heb wss even tussen je zuiger en je wand gezeten voor dat het in de uitlaat poort verdween, heb je geluk dat ie niet is vast gelopen :wink: (Zo zie je maar top chinese lagers...)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

Raytje192 schreef:Dat krasje in je zuiger hoort niet, maar weet wel hoe dat komt hoor waar denk je dat dat stukje van je lager naar toe gaat? Heb wss even tussen je zuiger en je wand gezeten voor dat het in de uitlaat poort verdween, heb je geluk dat ie niet is vast gelopen :wink: (Zo zie je maar top chinese lagers...)
:lol:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
KalkRaveR
forum gebruiker

Bericht door KalkRaveR »

Kheb de lagers er al uit, gewoon de carterhelften verhit en toen kon ik ze er zo uit tikke gelukkig, maar die olie keerringen, jesus wat zijn die stug zeg maaja wel eruit gelukkig.

Heb trouwens dat stukje lager niet meer gezien, die is pleite :lol: Maarja die zal wel die schade aangericht hebben ja :evil:

Maar als ik het goed begrijp dan is de krukas dus sterk genoeg? En hoe weet ik welke pistonpen ik heb 10/12mm? dat gat opmeten ofzo.
demet
forum gebruiker

Bericht door demet »

jah gewoon opmeten
*Nieuw* sendai Nunchaku
KalkRaveR
forum gebruiker

Bericht door KalkRaveR »

gaat van de zuiger is zo'n beetje 12 mm waar de pistonpen ingaat.
minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Bericht door minipower »

daar past wel een big bore kit op maar kijk eens of de krukas niet versleten is ( dit kan je weten door de krukas vast te houden en dan het stuk krukas te bewegen waar je zuiger normaal aan zit, als hij wiebeld dan is je krukas versleten )
en die lagers zou ik door skf lagers vervangen en die keeringen door blata 2.5 keeringen die de krukas wat minder aanraken zodat je sneler op toeren bent en ook meer toeren kan maken.
mocht je nog onderdelen zoeken dan kan je me pben want ik heb nog heel erg veel onderdelen liggen waar ik niks mee doe en nog een stuk of 10 bloken waar dr wel een paar van weg mogen.

niels
Keep the forum alive =D>
Barry
forum gebruiker
Minibike:: Grc RRz 12

Bericht door Barry »

Drijfstang van krukas beweegt altijd wel een beetje van links naar rechts.
Alleen als er speling inzit als je hem zeg maar duwt dan is het niet goed :wink: .
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Bericht door minipower »

dat ook maar ik heb het met de krukas uit mn eerste blok zo ver geschopt dat ik die drijfstang 4 a 5 cm kon bewegen :lol:
Keep the forum alive =D>
KalkRaveR
forum gebruiker

Bericht door KalkRaveR »

Krukas heeft wel axiale speling wat dus normaal is ja en heeft geen radiale speling, en als ik em duw ook geen speling, maaja als ik geen risico wil nemen doe ik gewoon nieuwe is alles ook weer goed dus.

Ik moet nog ff een setupje maken met dingen die ik wil bestellen, dat doe ik als er weer tijd voor is, heb namelijk ook nog een scooter die verzorging nodig heeft :oops: Ik pm je wel als ik onderdelen van je wil kopen:wink:

Trouwens vind dat zo'n chinees blokje wel slecht gebouwd is, als ik de 2 carterhelten tegen elkaar druk klopt het bij de inlaatkant niet helemaal kwa maten :lol:
Plaats reactie