Blata Ultima's winnen op de Harz-ring

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Stastny
forum gebruiker

Blata Ultima's winnen op de Harz-ring

Bericht door Stastny »

De nieuwe Blata Ultima laat verpletterende indruk achter in Duitsland

In het weekend van 15 augustus heeft het Blata Igol Racingteam deelgenomen aan het Minibike Fun Weekend op de Harz-ring in Duitsland http://www.harzring.de

Dit vooral vanwege de mogelijkheid om te meten aan de duitse competitie en het uittesten van de nieuwe Blata Ultima 40CC en 50CC wat volgens de rijders Cas van Dorth en Tim van der Willik zeer geslaagd is.

Cas had zich ingeschreven voor de 40CC klasse(open) en Tim voor de 50CC klasse(open) maar wegens koelingsproblemen met de 50CC, werd door Tim in de 50CC klasse met een 40CC Ultima gereden zodat Tim kon wennen aan het nieuwe model en manier van sturen wat een compleet anders gevoel is in tegenstelling tot de B1 Origami waar hij voorheen op reed.
Na een dag zorgvuldig trainen en afstellen, gingen Tim en Cas op zondag met vol vertrouwen de wedstrijd in en dit was niet misplaatst, beiden behaalde de 1ste plaats in hun eigen klasse. Cas had hierbij gelijk een voorsprong behaald door goed weg te komen met de start en deze werd naarmate de wedstrijd verliep alleen maar groter waardoor er nog vrij weinig fout kon gaan. Tim startte van een 3de startplaats maar wist dit na anderhalve ronde al zo bij te trekken dat hij de hele wedstrijd op kop heeft gereden.
Al met al was het een mooie dag met mooi weer en een schitterende wedstrijd met een mooie baan van ruim een kilometer lang waardoor er veel bochttechniek en snelheid kwam kijken. Duitsland heeft een goede en mooie competitie geleverd maar kon het niet trekken tegen de nieuwe Ultima's van Cas en Tim.

Afbeelding

Afbeelding
poeria
forum gebruiker

//

Bericht door poeria »

netjes gedaan jongens. koelings problemen hoe dat? maargoed hoor heel goed over de ultima, ben trots op blata :lol: :lol: :lol:
[url=http://img706.imageshack.us/i/blatalogo.jpg/][img]http://imageshack.us/thumbnmail.png[/img][/url]
royal
forum gebruiker

Bericht door royal »

Wel gaaf, een wedstrijd in de 50cc klasse winnen met een 40cc blok!
Blata Ultima W50 2010
Kefien#17
forum gebruiker

Bericht door Kefien#17 »

Mooi gedaan,Ik heb ook gehoord dat die bike's (blok) erg hard lopen standaard,

Gr
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

GM Phantom schreef:Mooi gedaan,Ik heb ook gehoord dat die bike's (blok) erg hard lopen standaard,

Gr
geen verschil met bizeta hoor :wink:
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
joeyvg
forum gebruiker

Bericht door joeyvg »

die blata zijn wel snel vergelen met de b1 :lol:

gefeliciteerd met de overwining :lol:

gr joey #16
ßlata ß1

mijn bike
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29277
Kefien#17
forum gebruiker

Bericht door Kefien#17 »

ruud schreef:
GM Phantom schreef:Mooi gedaan,Ik heb ook gehoord dat die bike's (blok) erg hard lopen standaard,

Gr
Ja en dat weet jij weer,Het is toch zelf gebleken uit een test in wilrijk.
Aikido gast
forum gebruiker

Bericht door Aikido gast »

idd, verschil tussen bizeta en blata is er zeker wel! Blata blokjes zijn sowieso een stuk sterker onderin. (dat idee had ik wel toen ik overstapte van mijn WRS naar RR)
Laatst gewijzigd door Aikido gast op vr 28 aug 2009, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
GRC RR #17 Senior standaard
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

GM Phantom schreef:
ruud schreef:

Gr
Ja en dat weet jij weer,Het is toch zelf gebleken uit een test in wilrijk.
jha en hoe ik dat weet omdat ik er zelf was :wink:
En dat daniel en ik langere tijd sneller waren als tim op de 50cc blata :wink: met een 40cc bizeta 3 poorter..
zo weet ik het dus nu jij weer :wink:
Kefien#17
forum gebruiker

Bericht door Kefien#17 »

Wilrijk is een kort baantje voor een laag toerental,Maar als nog ik heb vernomen dat die nieuwe blokken erg hard lopen standaard :wink:
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

GM Phantom schreef:Wilrijk is een kort baantje voor een laag toerental,Maar als nog ik heb vernomen dat die nieuwe blokken erg hard lopen standaard :wink:
jij verneemt veel volgens mij :P
als die blokken supersnel waren zouden ze ook in wilrijk wegrijden van de bizeta blokken!
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

ik vond de blokken in italie op het EK niet overtuigend.(de 50ccers)
beetje jammer dat het nivo in duitsland wat lager is ,
(mirthe reed vorig jaar buiten de top 10 in nederland en in de top 3 van duitsland)

ben benieuwd naar hoe het op lelystad gaat.
GM-Phantom
forum gebruiker

Bericht door GM-Phantom »

kleine_duivel schreef:ik vond de blokken in italie op het EK niet overtuigend.(de 50ccers)
beetje jammer dat het nivo in duitsland wat lager is ,
(mirthe reed vorig jaar buiten de top 10 in nederland en in de top 3 van duitsland)

ben benieuwd naar hoe het op lelystad gaat.
Ik heb afgelopen dinsdag de 40cc versie zien (jarno) gaan en voor een standaard blok loopt het goed hard! Na zondag(race)zullen we meer weten maar ik voor spel dat ongeveer hetzelfde gaat gebeuren als in duitsland!
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

40cc versie is in mijn ogen flink anders dan de 50 versie.

de 40 loopt goed (radek sokol ging er hard mee) , maar de 50ccers waren maar wat slappe hap bocht uit en op het rechte stuk.

blijkbaar vinden ze een 40cc belangerijker dan een 50cc..

buiten dat vind ik jarno het hele jaar al veel beter rijden dan tim in de 50cc NMC rijd.maarja wie weet is dat met de ultima wel helemaal anders, maar eerst zien dan geloven.

wilrijk (zondag) vind ik trouwens zoiezo niet een baan waar je veel vermogen kan gebruiken het vermogen zit mij op die baan continu in de weg..

ik denk dat we na spa francorchamps conclusie's kunnen gaan trekken over de blokken. ik hoop dan ook dat kuster tim,cas en terrel meeneemt om daar deel te nemen. als er 1 baan is om te bewijzen dat die blokken hard lopen is het spa wel.

gr,
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

kleine_duivel schreef:40cc versie is in mijn ogen flink anders dan de 50 versie.

de 40 loopt goed (radek sokol ging er hard mee) , maar de 50ccers waren maar wat slappe hap bocht uit en op het rechte stuk.

blijkbaar vinden ze een 40cc belangerijker dan een 50cc..

buiten dat vind ik jarno het hele jaar al veel beter rijden dan tim in de 50cc NMC rijd.maarja wie weet is dat met de ultima wel helemaal anders, maar eerst zien dan geloven.

wilrijk (zondag) vind ik trouwens zoiezo niet een baan waar je veel vermogen kan gebruiken het vermogen zit mij op die baan continu in de weg..

ik denk dat we na spa francorchamps conclusie's kunnen gaan trekken over de blokken. ik hoop dan ook dat kuster tim,cas en terrel meeneemt om daar deel te nemen. als er 1 baan is om te bewijzen dat die blokken hard lopen is het spa wel.

gr,
idd Tim zoiets moet toch op de baan uitgevochten worden !
En niet allemaal praten op het forum,ik heb de blata gezien en hem met tim enz staan praten en ik vindt de machine wel apart moet ik zeggen..Heb er ook op gezeten en vondt het wel lekker zitten erg smal ook.Maar het gaat natuurlijk om degene die erop zit die moet het doen !! veel succes in ieder geval op wilrijk :wink:
Plaats reactie