Icelitz, UPDATE! 30-11-2010! Rijklaar en getest op de baan!

Alle chinese bikes (dus ook V-racer en Sendai) - Chinese bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Bericht door minipower »

hee die power eagle blokke zijn helemaal niet anders.
ik heb hier ook een paar waterkoelers ( tekoop ) staan met power eagel blokken.
power eagle blokken zijn de alle eerste b1 rep blokken en mijn ervaring is dr mee dat ze als ze nog origineel zijn veel onderhoud nodig hebben etc,
( voor de mensen die reinier kennen, die had zo blok dr onder hange en had altijd probleme ( hij had geloof ik de oude rep van bert van het forum )
dus als je nog originele lagers keeringen krukas en zuiger in zitte zou ik dat zo snel mogelijk aanpakken zodra je problemen krijgt want dit zijn gewoon ouderdoms problemen waar power eagle aan te herkennen is.
Keep the forum alive =D>
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

Nou die van mij loopt perfect 1x trekken en hij start, maar tis wel zo dat als ik hard rijd en ik geef gas terug en ik laat hem uitrollen hoor ik iets gieren, klink niet heel slecht ofzo ik denk dat het de tandwielen zijn. Maargoed verder loopt hij toppie
Performance is our mission
Afbeelding
pasini-ernie
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

Icelitz schreef:Nou die van mij loopt perfect 1x trekken en hij start, maar tis wel zo dat als ik hard rijd en ik geef gas terug en ik laat hem uitrollen hoor ik iets gieren, klink niet heel slecht ofzo ik denk dat het de tandwielen zijn. Maargoed verder loopt hij toppie
laatst was er ook een jongen die da had.. en da bleken ze krukas lagers te zijn :?
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

Ja maar ik hoor het alleen op hoge snelheid, en dan laat ik hem uitrollen en dan hoor ik het nogsteeds terwijl de motor dan eigenlijk stationair loopt. Dus het moet wel de ketting zijn
Afbeelding
alexke007
forum gebruiker

Bericht door alexke007 »

ja dat is je koppelings huis wat nog rondraait met je achterwielmee
als je ketting op volle snelheid afloopt dan giert dat pas
blata B1 replica in paddock
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

alexke007 schreef:ja dat is je koppelings huis wat nog rondraait met je achterwielmee
als je ketting op volle snelheid afloopt dan giert dat pas
ja dat bedoel ik :wink:
Afbeelding
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

Vandaag wou ik er een 17,5mm carb opzetten die ik nog had liggen maar toen was het pinnetje gebroken in het vlotterbakje waar de vlotter mee vast zit en het veertje op de gasnaald is weg. Weet iemand hoe ik deze nieuw kan krijgen? Binnekort komen trouwens weer fotos ik heb de minibike namelijk helemaal opgepoetst met commandant en nieuw schuimrubber besteld voor het zitje. Ben ook nog van plan om een stuurdempert aan de schaffen en een ander vizier voor me helm.
Maar eerst die carb in orde krijgen!
Afbeelding
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

Hier nog een GROTE update
Ik wou vandaag gaan rijden bij de evmc dus ik alles snel in orde maken ik kon het achterwiel maar niet goed krijgenen moest het zitje nog afmaken. Nou was ik na bloed zweet en tranen eindelijk klaar en een half uurtje later zouden we naar de baan gaan. Alleen zat er een scheurtje in et rechter deel van mijn frame (dat stuk waar alle andere delen op samekomen) maar ik dacht dat dat niet erg zou zijn. Dus ik laat het aan mijn vader zien zegt ie dat het te risicovol is om daarmee te rijden :roll: dus ik baal als een stekker en ik moet dus nog een week wachten maargoed, dan heb ik wel mooi de tijd om de bike helemaal in orde te maken en sneller. Dus daarom wil ik de volgende dingen gaan doen:
De 17,5mm dellorto erop gaan zetten dus heb ik daarvoor het spruitstuk besteld ik heb nog race membraampjes van zicchi liggen dus die gooi ik er ook onder plus de uitlaat die niet goed afsluit wil ik gaan fixen. Dat ben ik van plan om met vloeibare pakking te doen alleen ik ben bang dat dat niet goed blijft zitten. De minibike is op het moment kaal en ik zal morgen foto's maken van het stuk waar de scheur in zit en nog meer foto's. Verder wil ik ook elk onderdeel dat ik er straks weer op zet eerst poetsen :D Dus het was jammer dak niet kan rijden vandaag maar nu heb ik strax wel weer een mooie frisse en snellere bike dan nu :D
Ik zet dan ook wel de setup van de bike in dit topic (nou ff geen zin om hellemaal te typen:P)
Maar mijn vraag is eigenlijk..
Weet iemand een handige manier om je ketting makkelijk te spannen?

Gr,
Afbeelding
Jules
nieuwe gebruiker

Bericht door Jules »

Oh, jij gaat dus ook rijden bij evmc, misschien treffen we elkaar daar nog wel :D
Ja, is wel jammer dat je het niet hebt gered, had ik de eerste keer ook, te veel dingen die je nog moet doen in te weinig tijd.
Minibike Project: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=343073#343073
cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

Bericht door cracy frog »

danny van westen schreef:Misschien had je beter t41 kunnen kopen?
aangezien t40 een redelijk hard compount heb :wink:
ligt eraan waar hij gaat rijden danny: binnen t41 buiten t40 zal goed gaan

grt tonny :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

Morgen spuitbussen halen van motip en dan maar spuiten. Ik hoop dat ik het voor vrijdag af heb anders komt er zaterdag of zondag een update met foto's. Hij word blauw met wit, kappen wit frame blauw.
Ik wou eigenlijk action spuitbussen gebruiken maar die lak is toch niet zo sterk en spettert een beetje, zie het andere topic.

Gr,
Afbeelding
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

Ik schuur mijn kappen trouwens eerst met grove korrel dan iets minder en dan 400 en daarna polijst ik hem nog met commandant hierin zitten zankorreltjes zodat de kleine krasjes van korrel 400 ook nog weg gaan. kap word dan echt spiegelglad echt een aanrader:P
Afbeelding
Minibike_J
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Minibike_J »

korrel 400 ? minstens door gaan tot korrel 1000
[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Gewoon beginnen met 400 en dan opwerken tot een hoge korrel. Kijk de Faq over het spuiten. Zo moet het anders is geen goed plan. Niet omdat ik het zelf heb gemaakt maar omdat dat de regels zijn van het spuiten. Blijkbaar heb je niet gehoord van verf dat kan gaan werken enz enz. Gewoon de faq's volgen.

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

Oke en is waterproof schuurpapier ook goed? ook hele fijne korrel.

Gr
Afbeelding
Plaats reactie