Minibike loopt slecht na half jaar stil gestaan.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- VinnyHuizinga
- forum gebruiker
heb net ff een andere bougie erin gezet, waarvan ik zeker weet dat hij goed werkt.
ik start de bike, laat hem 5/10min warm lopen, geef wat gas, laat gas terug vallen, valt hij uit.
ik start hem weer, til de achterkant op, geef vol gas, veel rook, veel herrie, maar geen kracht, heb 1:25 gemengt, dus teveel olie kan het niet zijn.
wat nu?
ik start de bike, laat hem 5/10min warm lopen, geef wat gas, laat gas terug vallen, valt hij uit.
ik start hem weer, til de achterkant op, geef vol gas, veel rook, veel herrie, maar geen kracht, heb 1:25 gemengt, dus teveel olie kan het niet zijn.
wat nu?
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=349458#349458
Mijn Minibike
Mijn Minibike
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Contacteer:
- VinnyHuizinga
- forum gebruiker
hahahahahah 
lol ernie
k maak dalik een filmpje met me mobiel , want me camera van me mobiel werkt weer naar 4maanden
dus dan alleen ff kijke of k ook geluid heb, want daar gaat het eigk om, want hij maakt echt een ander geluid als normaal
lol ernie
k maak dalik een filmpje met me mobiel , want me camera van me mobiel werkt weer naar 4maanden
dus dan alleen ff kijke of k ook geluid heb, want daar gaat het eigk om, want hij maakt echt een ander geluid als normaal
Mijn Minibike
Mijn Minibike
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
- VinnyHuizinga
- forum gebruiker
is er misschien iemand met een 14MM Del Lorto immi carburateur, die mij kan uitleggen hoe ik deze precies terug in elkaar moet monteren?
met namen, de bovenkant, want ik heb gister me luchtfilter eraf gehaald, vlotterbak eronderuit, carb van het spruitstuk af, en toen de bovenkant los gedraaid.
was toen de carb aan het schoon maken, maar toen ik de carb draaide schoot de gas kabel+gas schuif eruit.
laterna sprong me gas schuit ook van de gaskabel af, dus nu weet ik niet meer hoe het zat.
heb nu de gas kabel door de veer heen lopen, en toen vast gemaakt op de gas schuif, maar dit is niet goed want de stationair bout moet normaal gezien die veer iets naar boven draaien als ik het goed heb, maar of ik de stationair bout nou helemaal in, of helemaal uit heb gedraaid , de bike wil met geen mogelijkheid meer starten.
heb de carb verkeerd in elkaar gedraaid, weet ik zeker, maar k zou begod niet weten hoe hij terug in elkaar moet
en de vlotter schoot op het begeven moment ook los, toen heb k hem terug vast gemaakt, met dat pinnetje, maar er was ook zo'n ding op de grond gevalle, wat k nu in het gat heb gedaan waar de vlotter aan die pin vast zit, weet niet of dit zo hoort, weet het nu echt niet meer met die carb, help plz.
met namen, de bovenkant, want ik heb gister me luchtfilter eraf gehaald, vlotterbak eronderuit, carb van het spruitstuk af, en toen de bovenkant los gedraaid.
was toen de carb aan het schoon maken, maar toen ik de carb draaide schoot de gas kabel+gas schuif eruit.
laterna sprong me gas schuit ook van de gaskabel af, dus nu weet ik niet meer hoe het zat.
heb nu de gas kabel door de veer heen lopen, en toen vast gemaakt op de gas schuif, maar dit is niet goed want de stationair bout moet normaal gezien die veer iets naar boven draaien als ik het goed heb, maar of ik de stationair bout nou helemaal in, of helemaal uit heb gedraaid , de bike wil met geen mogelijkheid meer starten.
heb de carb verkeerd in elkaar gedraaid, weet ik zeker, maar k zou begod niet weten hoe hij terug in elkaar moet
en de vlotter schoot op het begeven moment ook los, toen heb k hem terug vast gemaakt, met dat pinnetje, maar er was ook zo'n ding op de grond gevalle, wat k nu in het gat heb gedaan waar de vlotter aan die pin vast zit, weet niet of dit zo hoort, weet het nu echt niet meer met die carb, help plz.
Mijn Minibike
Mijn Minibike
-
Jesse van Sprang
- forum gebruiker
- Icelitz
- forum gebruiker
Kijk naar het FAQ gedeelte, staat een heel stuk over hoe je je carb moet schoonmaken... en dus ook in elkaar moet zettenVinnyHuizinga schreef:is er misschien iemand met een 14MM Del Lorto immi carburateur, die mij kan uitleggen hoe ik deze precies terug in elkaar moet monteren?
heb de carb verkeerd in elkaar gedraaid, weet ik zeker, maar k zou begod niet weten hoe hij terug in elkaar moet![]()
![]()
- VinnyHuizinga
- forum gebruiker
FAQ staat het uitgelegt met een standaard carb, met een standaard carb weet k het wel, maar die 14mm immi is anders.
k heb hem nu in elkaar, denk dat hij nu goed is, want als k aan de stationair bout draai dn gaat me gas schuif ein klein stukje open staan , zoals het normaal gezien ook hoort, maar hij start niet.
standaard bougie vonkt, champion bougie vonkt, cilinder krijgt benzine, carb krijgt benzine, heb compressie, wat kan het nog zijn?
schoke blijft niet meer naar onder staan (bij mij is naar onder dat de choke voor het grote gat gaat zitten, dus dan gaat de lucht door het kleine gaatje)
k heb hem nu in elkaar, denk dat hij nu goed is, want als k aan de stationair bout draai dn gaat me gas schuif ein klein stukje open staan , zoals het normaal gezien ook hoort, maar hij start niet.
standaard bougie vonkt, champion bougie vonkt, cilinder krijgt benzine, carb krijgt benzine, heb compressie, wat kan het nog zijn?
schoke blijft niet meer naar onder staan (bij mij is naar onder dat de choke voor het grote gat gaat zitten, dus dan gaat de lucht door het kleine gaatje)
Mijn Minibike
Mijn Minibike
- VinnyHuizinga
- forum gebruiker
ik heb gedaan wat god verboden heeft, heb een standaard 12mm carburateur eronder gedraaid.alexke007 schreef:probeer eens aan je bougie een beetje benzine te doen en dan erin te draaien choke op en dan aantrekken het kan zijn dat hij niks aanzuigt of je moet eens probeeren gewoon een klijnbeetje gas geven onder het aantrekken
alles goed gemonteerd, vanalles geprobeert, benzine in de cilinder, bougie nat maken met benzine, anders bougie, vol gas proberen te starten, met choke, zonder choke, hij wil niet starten.
weer een paar keer vol gas geprobeert, en toen ging hij, voor 5sec
nu krijg k hem weer niet gestart, maar k ga morgen verder met proberen, misschien dat de sproeier verstopt zit, en anders probeer ik nog een andere bougie als de 2 die ik al probeerde
Mijn Minibike
Mijn Minibike
- VinnyHuizinga
- forum gebruiker
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
als cilinder nat is dan zit het qua benzine toevoer wel goed en moet je het in deontsteking gaan zoeken probeer nou eens de ontsteking opnieuw af te stellen als dat neit werkt andere boegie en als dat nog niet werkt tjek je of je spie van je vliegwiel nog goed zit ofzo.
ga gewoon een beetje prutsen want zo word dit topic onnodig lang
niels
ga gewoon een beetje prutsen want zo word dit topic onnodig lang
niels
Keep the forum alive