ik heb laatst een 2de handse minicrosser gehaalt hij doet het heel goed enzo en ik ging gisteren alles uit elkaar halen en alles helemaal schoonmaken en weer alles in elkaar zetten maar nu zit denk ik mijn koppeling vast want mijn wiel die wilt niet meer draaien hij zit nu echt helemaal vast de motorblok doet het nog hij gaat wel aan maar komt niet vooruit, maar als jullie weten wat ermee aan de hand is zeg het maar hier.
Gr. Huseyin
Laatst gewijzigd door Huseyin01 op di 01 dec 2009, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
koppeling niet goed vastgedraaid?hij start wel maar je achterwiel draait niet mee.
je achterwiel draait mee als je hem start:dan zijn je koppelings veren kopot?of van de blokjes afgeschoten.
weet niet of er bij jou een spietje in zit,anders ben je die vergeten.
grt tonny
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen
ik heb net nieuwe veringen gekocht voor mijn koppeling en toch draait die niet die tandwiel die draait helemaal niet de wiel ook niet ik snap het niet en morgen ga ik weer crosser ergens hier en nu doet die het niet meer.
mischien als jullie nog wat weten /??
Is het de koppeling ( wat in jou gaval niet zo is, denk ik ) dan loopt je wiel mee wanneer de motor loopt en je het achterwiel natuurlijk optilt.
Is het het achterwiel? Dan laat je het wiel precies zo zitten en haal je de ketting eraf. Doe dit door middel van het koppelingshuis eraf te halen dan kan je gelijk je koppeling inspecteren. Dan draai je aan het wiel. Beweegd deze nog steeds niet dan zit het puur in het wiel.
Draai dan de remklauw los. Is hij dan gangbaar dan is het dus de remklauw. Is dat niet zo dan zijn het je lagers. Dan moet je de achteras losdraaien en dan moet hij wel weer wat bewegen maar de lagers zijn dan niet goed.
ik weet het niet hij wilt niet draaien als ik gas geef maar hij wilt wel aan dus de krukas zit niet vast ofzo maar wat is een spiebaan of een spietje ofzo ?
Lg tweewielers schreef:Wiel vast lijkt eerder op een lager kapot.
Het is heel makkelijk...
Is het de koppeling ( wat in jou gaval niet zo is, denk ik ) dan loopt je wiel mee wanneer de motor loopt en je het achterwiel natuurlijk optilt.
Is het het achterwiel? Dan laat je het wiel precies zo zitten en haal je de ketting eraf. Doe dit door middel van het koppelingshuis eraf te halen dan kan je gelijk je koppeling inspecteren. Dan draai je aan het wiel. Beweegd deze nog steeds niet dan zit het puur in het wiel.
Draai dan de remklauw los. Is hij dan gangbaar dan is het dus de remklauw. Is dat niet zo dan zijn het je lagers. Dan moet je de achteras losdraaien en dan moet hij wel weer wat bewegen maar de lagers zijn dan niet goed.
Beetje nadenken kan geen kwaad. Logisch nadenken is de beste optie.
Succes,
mijn wiel die draait ook niet als ik hem op til ik heb de kopelinghuis eraf gehaalt en ik heb er nieuwe veertje ingezet om dat eentje kapot was maar als ik aan die kopelling draai dan draai die maar bij een kleine stukje loopt die vast
Het kan dan e.v.t wel aan het wiel liggen of remmen en al die dingen,
maar hij zegt net toch een paar posts geleden dat zijn tandwiel ook niet draait? :
Huseyin01 schreef:ik heb net nieuwe veringen gekocht voor mijn koppeling en toch draait die niet die tandwiel die draait helemaal niet de wiel ook niet
als je je bikje vooruit duwt sleept het achterwiel?
gaat je motor voledig in toeren als je gas geeft of houdt hij zich in.
ik denk dat het aan je achterwiel ligt
Haal je koppelingskom er gewoon eventjes af, daarna je koppeling en zet hem er opnieuw op.. Maar dan goed! En ik weet niet watvoor koppeling je hebt maar misschien is het ook een idee om die veertjes iets strakker te zetten. Terwijl je dit doet kijk je ook even of je achterwiel goed draait zonder ketting en zonder rem.
Gewoon even dingen ondernemen!
Dit is je namelijk al de heletijd geprobeert te vertellen