voortandwiel verwijderen minicrosser

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
jobie007
nieuwe gebruiker

voortandwiel verwijderen minicrosser

Bericht door jobie007 »

eehj,
ik heb een kleiner voor tandwiel gekocht voor mijn minicrosser.
er zit een soort van split pen voor het tandwiel maar om die er af te halen moet je hem helemaal open buigen. maar ik denk dat die split pen dan breekt.
heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
alvast bedankt ltr
gr job schepers
pasini-ernie
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

die ''splitpen'' zit niet voor het voortandwiel maar voor de koppelingskom...

je zou een tandwielsleutel moeten bestellen of met een tang proberen maar dan loop je het risico dat je em beschadigt.

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
jobie007
nieuwe gebruiker

Bericht door jobie007 »

ernie schreef:die ''splitpen'' zit niet voor het voortandwiel maar voor de koppelingskom...

je zou een tandwielsleutel moeten bestellen of met een tang proberen maar dan loop je het risico dat je em beschadigt.

Gr,
het gaat om een minicrosser en ik weet niet of dat het zelfde is als bij een minibike. en ik heb zeg maar een buisje waar het tand wiel om heen zit en dan die 'splitpen' dus volgens mij heeft het geen zin om er met een tandwielsleutel aan te gaan draaien
ltr
gr job schepers
Richard
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard »

De juiste term is een borgveer ;)

Daar moet je een speciale tang voor kopen. die heeft over het algemeen ook al verschillende opzet stukjes erbij.

En ten 2e Als je gewoon zo'n speciale tang gebruikt gebreurt er niets meer hoor, Dan kun je hem ook gewoon weer gebruiken nadat je hem lost gemaakt hebt maar natuurlijk is het altijd beter als je een nieuwe koopt. :)
Gr Richard
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
jobie007
nieuwe gebruiker

Bericht door jobie007 »

ooh okee
kan ik zo'n bergveer bij een gewonen scooter winkel kopen, of moet ik die op een minibike webshop kopen
ltr
gr job schepers
Richard
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard »

Die kun je ook gewoon bij de scooter winkel kopen ja, maar dan moet je wel de goede maat hebben.

en als jij denk.. ow ik laat de oude gewoon knappen/wegschieten, iig eraf...gaat dat niet werken... zon ding Erop zetten zonder zon tang.. is nogal een lastig karweitje ;)

Gr Richard
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
jobie007
nieuwe gebruiker

Bericht door jobie007 »

hoe moet ik dit topic sluiten.?
gr job schepers
Richard
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Richard »

Kan je niet, maar is ook niet pérse nodig.
Als jij het wél nodig vind, moet je de titel even veranderen naar ''Slotje, Graag.''.
Of gewoon een Mod even een pb'tje sturen.

Gr Richard
Plaats reactie