voortandwiel verwijderen minicrosser
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
voortandwiel verwijderen minicrosser
eehj,
ik heb een kleiner voor tandwiel gekocht voor mijn minicrosser.
er zit een soort van split pen voor het tandwiel maar om die er af te halen moet je hem helemaal open buigen. maar ik denk dat die split pen dan breekt.
heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
alvast bedankt ltr
ik heb een kleiner voor tandwiel gekocht voor mijn minicrosser.
er zit een soort van split pen voor het tandwiel maar om die er af te halen moet je hem helemaal open buigen. maar ik denk dat die split pen dan breekt.
heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
alvast bedankt ltr
gr job schepers
- pasini-ernie
- forum gebruiker
- Contacteer:
het gaat om een minicrosser en ik weet niet of dat het zelfde is als bij een minibike. en ik heb zeg maar een buisje waar het tand wiel om heen zit en dan die 'splitpen' dus volgens mij heeft het geen zin om er met een tandwielsleutel aan te gaan draaienernie schreef:die ''splitpen'' zit niet voor het voortandwiel maar voor de koppelingskom...
je zou een tandwielsleutel moeten bestellen of met een tang proberen maar dan loop je het risico dat je em beschadigt.
Gr,
ltr
gr job schepers
De juiste term is een borgveer 
Daar moet je een speciale tang voor kopen. die heeft over het algemeen ook al verschillende opzet stukjes erbij.
En ten 2e Als je gewoon zo'n speciale tang gebruikt gebreurt er niets meer hoor, Dan kun je hem ook gewoon weer gebruiken nadat je hem lost gemaakt hebt maar natuurlijk is het altijd beter als je een nieuwe koopt.
Gr Richard
Daar moet je een speciale tang voor kopen. die heeft over het algemeen ook al verschillende opzet stukjes erbij.
En ten 2e Als je gewoon zo'n speciale tang gebruikt gebreurt er niets meer hoor, Dan kun je hem ook gewoon weer gebruiken nadat je hem lost gemaakt hebt maar natuurlijk is het altijd beter als je een nieuwe koopt.
Gr Richard
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Die kun je ook gewoon bij de scooter winkel kopen ja, maar dan moet je wel de goede maat hebben.
en als jij denk.. ow ik laat de oude gewoon knappen/wegschieten, iig eraf...gaat dat niet werken... zon ding Erop zetten zonder zon tang.. is nogal een lastig karweitje
Gr Richard
en als jij denk.. ow ik laat de oude gewoon knappen/wegschieten, iig eraf...gaat dat niet werken... zon ding Erop zetten zonder zon tang.. is nogal een lastig karweitje
Gr Richard
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]