Minibike rijdt moeizaam
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Minibike rijdt moeizaam
Hallo,
ik heb een minibike 50cc die eigenlijk best wel raar doet als ik hem start moet ik gas geven en als ik de gas loslaat valt hij uit of als ik erop zit komt die amper naar voren van de gene van wie ik hem gekocht heb zegt dat ik een powerfilter op moet zetten maar dat geloofde ik niet kunnen jullie mij misschien helpen.
ik heb een minibike 50cc die eigenlijk best wel raar doet als ik hem start moet ik gas geven en als ik de gas loslaat valt hij uit of als ik erop zit komt die amper naar voren van de gene van wie ik hem gekocht heb zegt dat ik een powerfilter op moet zetten maar dat geloofde ik niet kunnen jullie mij misschien helpen.
Icelitz schreef:Probeer het eens zonder filter kijken hoe die dan loopt, en in je andere topic geef je aan dat je normale motorolie van een auto gebruikt en dat zal weleens heel goed het probleem kunnen zijn.
Maar voor dat ik die auto olie gebruikte deed hjij ook al raar als ik hem optilde en gas geef rijd hij gewoon maar als ik erop zit dan doet hij best wel raar
koppeling versleten ? welke eh je ? std. 3 swchoens of "race"verstelbaar 2 schoens ?Runner schreef:Icelitz schreef:Probeer het eens zonder filter kijken hoe die dan loopt, en in je andere topic geef je aan dat je normale motorolie van een auto gebruikt en dat zal weleens heel goed het probleem kunnen zijn.
Maar voor dat ik die auto olie gebruikte deed hjij ook al raar als ik hem optilde en gas geef rijd hij gewoon maar als ik erop zit dan doet hij best wel raar
2 schoens is niet goed af te stellen door de te strakke veren die gebruikt worden , en daardoor slijt deze enorm , en grijpt i daarna helemaal niet meer aan.
kan het niet gewoon zijn dat je veel t eweinig smering hebt gehad door die 4t olie van je ?
dan zou ik ff nagaan of je nog wel normale compressie hebt.
sowiso altijd een luchtfilter als je gaat rijden , anders naait heel je blok vast door zand en andere rotzooi in de cylinder ,
want waar rij je nu mee als je geen power filter er op heb zitten ?
std. filter? Laat bij mij weten net zo veel door als zo 'n cross powerfiltertje.. en als dat ook maar een iniminiklein beetje verschilt zou t nog moeten rijden ook..
er zit een zwarte blokje op ik weet niet echt wat het is.TT schreef:koppeling versleten ? welke eh je ? std. 3 swchoens of "race"verstelbaar 2 schoens ?Runner schreef:Icelitz schreef:Probeer het eens zonder filter kijken hoe die dan loopt, en in je andere topic geef je aan dat je normale motorolie van een auto gebruikt en dat zal weleens heel goed het probleem kunnen zijn.
2 schoens is niet goed af te stellen door de te strakke veren die gebruikt worden , en daardoor slijt deze enorm , en grijpt i daarna helemaal niet meer aan.
kan het niet gewoon zijn dat je veel t eweinig smering hebt gehad door die 4t olie van je ?
dan zou ik ff nagaan of je nog wel normale compressie hebt.
sowiso altijd een luchtfilter als je gaat rijden , anders naait heel je blok vast door zand en andere rotzooi in de cylinder ,
want waar rij je nu mee als je geen power filter er op heb zitten ?
std. filter? Laat bij mij weten net zo veel door als zo 'n cross powerfiltertje.. en als dat ook maar een iniminiklein beetje verschilt zou t nog moeten rijden ook..
- Ramon
- forum gebruiker
- Contacteer:
?cooltwins schreef:je meot hem stajonar bij stelen het sroef je bij je carb en die wat naar binen starten en zow kloten mis walt die dna niet uit
--> Je moet hem stationair bij stellen met het schroefje bij je carburateur. Die wat naar binnen draaien en misschien valt hij dan wel niet uit.
Beetje nederlands kan ook geen kwaad?
als jij je gas open trekjt maakt je stationair bout niks meer uit ..cooltwins schreef:je meot hem stajonar bij stelen het sroef je bij je carb en die wat naar binen starten en zow kloten mis walt die dna niet uit
ik gok op koppelings probleempje?
schroef het kop.. huis er af , controleer eens of dat allemaal weg goed zit ..
en ga zelf eens op onderzoek uit .. is je cilinder nog wel goed? aangezien er moeilijk gedaanw erd over een luchtfilter , mischien is er ooit wel eens zonder luchtfilter mee gereden , je weet maar nooit.
Bedoel je dat ding waar de ketting na toe gaat? Maar dat heeft toch niks mee te maken dat die uitvalt ?TT schreef:als jij je gas open trekjt maakt je stationair bout niks meer uit ..cooltwins schreef:je meot hem stajonar bij stelen het sroef je bij je carb en die wat naar binen starten en zow kloten mis walt die dna niet uit
ik gok op koppelings probleempje?
schroef het kop.. huis er af , controleer eens of dat allemaal weg goed zit ..
en ga zelf eens op onderzoek uit .. is je cilinder nog wel goed? aangezien er moeilijk gedaanw erd over een luchtfilter , mischien is er ooit wel eens zonder luchtfilter mee gereden , je weet maar nooit.
dat "ding"waar je kleine tandwiel op zit heet je koppelingshuis , hierin zit een schaal , waar de koppeling op aan moet grijpen.
het kan zijn dat als i bijna niet vooruit komt je koppeling gewoon versleten is, en dus neit goed aangrijpt .. dus daarom even controleren of er nog materiaal op je koppelingschoenen zit . en hoe dik .
dat als je geen gas geeft als je m start dat i dan uitvalt , moet je dat boutje aan de zijkant , met die veer om de bout heen , verder indraaien , tot dat i loopt zonder gas te geven . dit moet je alleen wel op een warme motor afstellen.
dat moet 'm wel doen denk ik ..
snap je t nog een beetje? =p
het kan zijn dat als i bijna niet vooruit komt je koppeling gewoon versleten is, en dus neit goed aangrijpt .. dus daarom even controleren of er nog materiaal op je koppelingschoenen zit . en hoe dik .
dat als je geen gas geeft als je m start dat i dan uitvalt , moet je dat boutje aan de zijkant , met die veer om de bout heen , verder indraaien , tot dat i loopt zonder gas te geven . dit moet je alleen wel op een warme motor afstellen.
TT schreef:dat "ding"waar je kleine tandwiel op zit heet je koppelingshuis , hierin zit een schaal , waar de koppeling op aan moet grijpen.
Maar soms als ik ermee wil rijden gaat hij ineens wel vooruit maar valt hij toch uit als ik gas loslaat is dat door wat jij zei net.