Bocaboy schreef:ivm tunen??
tunen kan op verschillende manieren gebeuren natuurlijk!!
Moet niet zozeer naar de factoryspullen grijpen!!
Mijn vriend heeft mijn 40cc bzm blok bewerkt,en als we deze op testbank plaatsen gaat onze grafiek over de meeste 50cc die rondrijden!!
deze motor werd opgebouwt met originele stukken,zelfs krukas is nog origineel,
ken geen enkel 40cc blok met zo een vermogen !!!Zeker van
dus jij haalt meer dan 19 pk ?met een 40 ?
dream on...mooi lulverhaal geen prijs.
zoiezo dream on, ik weet HEEL zeker dat als je een STANDAARD 50cc bizeta 6poorter pakt je NOOIT over dat vermogen heen gaat komen met wat voor tuning @ een 40cc dan ook. simpelweg omdat je 20 procent cilinderinhoud mist, wat in de praktijk minimaal op 20 procent vermogenverschil neerkomt.
kleine_duivel schreef: simpelweg omdat je 20 procent cilinderinhoud mist, wat in de praktijk minimaal op 20 procent vermogenverschil neerkomt.
Neem aan dat je nou het verschil pakt tussen een standaard 40cc en standaard 50cc?
En om hier ff bij te blijven...ik ken(de) wel degelijk iemand die +/- 16 tot 17 pk uit een 40cc heeft kunnen persen
en praten we dan over een geijkte bank of een (om maar wat te noemen) deroue bank ?
ik heb nog nooit een 40cc gezien die ook maar in de buurt kwam kwa vermogen van een 50. op het NK niet, op het BK niet en op het EK niet.
Bocaboy schreef:ivm tunen??
tunen kan op verschillende manieren gebeuren natuurlijk!!
Moet niet zozeer naar de factoryspullen grijpen!!
Mijn vriend heeft mijn 40cc bzm blok bewerkt,en als we deze op testbank plaatsen gaat onze grafiek over de meeste 50cc die rondrijden!!
deze motor werd opgebouwt met originele stukken,zelfs krukas is nog origineel,
ken geen enkel 40cc blok met zo een vermogen !!!Zeker van
dus jij haalt meer dan 19 pk ?met een 40 ?
dream on...mooi lulverhaal geen prijs.
zoiezo dream on, ik weet HEEL zeker dat als je een STANDAARD 50cc bizeta 6poorter pakt je NOOIT over dat vermogen heen gaat komen met wat voor tuning @ een 40cc dan ook. simpelweg omdat je 20 procent cilinderinhoud mist, wat in de praktijk minimaal op 20 procent vermogenverschil neerkomt.
een standaart 50 cc die goed afgesteld is geeft een 15 pk en een goed getunede 40 cc die dus de 16 pk benaderd gaat dus wel degelijk over de pk's van de 50 cc
maar het koppel blijft hoger liggen van de 50 cc
geloof je me niet kom dan maar af met uw machine en we gaan testen
heb runs genoeg
kleine_duivel schreef:hm dan kan ik mijn conclusie's wel trekken tussen de bank waar ik altijd testte en jouw bank
de uitdraai van jan (hitman) heb ik mogen zien en zien er goed uit
die van de karters van martin nog niet dus is moeilijk te vergelijken
en om nu tezeggen dat ze zoveel meer vermogen geven zie ik er op de baan ook nog niet uitkomen of het moet aan roy liggen (wat ik eigelijk niet geloof).
kleine_duivel schreef:hm dan kan ik mijn conclusie's wel trekken tussen de bank waar ik altijd testte en jouw bank
en om nu tezeggen dat ze zoveel meer vermogen geven zie ik er op de baan ook nog niet uitkomen of het moet aan roy liggen (wat ik eigelijk niet geloof).
't gaat hier helemaal niet om martin carters ( die wel VOL voorbij de oren van maikel gouw vlogen @ het rechte stuk spa/juvaincourt ?) maar om de bijna 16 pk uit een 40cc. hier bij mij in het dorp heb ik een geijkte tovami bank tot mijn beschikking en daar zal hoogstwaarscheinlijk MAXIMAAL 17 pk uit wat voor 50 dan ook komen. getunede 40cc blata (niet die ultima blokken maar die oudere) kwam niet eens over de 11.5 pk..standaard kwam 'r krap 10 uit...
dat zijn HELE andere waarden dan hitman's bank eruit haalt
heb ooit (toen ik net minibike-te) eens gebankt bij iemand anders, kwam er gewoon structureel bijna 20 pk uit....da's gewoon een verdubbeling van wat dat ding had
't gaat hier helemaal niet om martin carters ( die wel VOL voorbij de oren van maikel gouw vlogen @ het rechte stuk spa/juvaincourt ?) maar om de bijna 16 pk uit een 40cc. hier bij mij in het dorp heb ik een geijkte tovami bank tot mijn beschikking en daar zal hoogstwaarscheinlijk MAXIMAAL 17 pk uit wat voor 50 dan ook komen. getunede 40cc blata (niet die ultima blokken maar die oudere) kwam niet eens over de 11.5 pk..standaard kwam 'r krap 10 uit...
heb ooit (toen ik net minibike-te) eens gebankt bij iemand anders, kwam er gewoon structureel bijna 20 pk uit....da's gewoon een verdubbeling van wat dat ding had
dus de meer dan 19 pk uit een 50cc gaat niet over de carters van martin ( want dat hoor ik iederekeer roepen dat dit er bij roy uit zou komen) en dat hij dan maikel voorbij rijd lijkt meer dan normaal als je met een standaard blok rijd en circuit bestaat uit meer dan alleen maar een rechtstuk hoor tim anders zou het dragrace heten
mille schreef:
dus de meer dan 19 pk uit een 50cc gaat niet over de carters van martin ( want dat hoor ik iederekeer roepen dat dit er bij roy uit zou komen) en dat hij dan maikel voorbij rijd lijkt meer dan normaal als je met een standaard blok rijd en circuit bestaat uit meer dan alleen maar een rechtstuk hoor tim anders zou het dragrace heten
Het circuit bestaat blijkbaar uit nog veel meer dan een recht stuk en wat bochten. Tegenwoordig begint de race ook al rond het circuit.
De smerigste truks worden tegenwoordig bovengehaald om toch maar zoveel mogelijk concurentie uit te schakelen. Dit is niet meer racen. Hier haal je naar mijn gevoel weinig eer uit.
Het mentaliteitsverschil is groot.