eigenlijk vrijwel meteen begonnen met demonteren en frame verstevigen en na de hand volledig opnieuw gelast waar ik helaas geen foto's van heb
hier igg wat foto's van na het lassen vd verstevinging van de achterbrug ) die trouwens van origineel blata is nagemaakt:

en frame daarna oranje gespoten ( later evt poedercoaten )

Ook van ik in de tussentijd verder gegaan met het blok..
het zag er allemaal netjes uit alleen had ik nog een nieuwe getunede cilinder liggen en heb die er dus maar opgezet...
Eenmaal bij het testen bleek dat de krukas + lagers niet goed waren doordat deze in water hadden gestaan, dus heb ik ook maar vervang.
De krukas is trouwens van v-race dit zijn na lang testen echt de beste krukassen, dus een dikke aanrader als je en nieuwe krukas nodig heb voor je tai chi/b1 rep/wrs rep...
Verder zat er geen uitlaat bij de bike dus heb ik maar een originele blata wrs gekocht die het qua prestaties erg goed blijkt te doen .
verder zat er nog het een en ander pretspul in dus een setup lijstje van het blok nu:
- skf lagers
- blata kit keeringen ( bruine )
- 3 schoens koppeling met beter voering
- ngk platinum boegie ( draai er denk ik toch een iridium in omdat deze niet ontstoord is )
- chapion boegie dop
- originele blata koppelings kom zodat ik dr teminste normale tandwielen in kan draaien.
- carbon membraam kleppen
- getunede carters/cilinder/kop
- dellortho phva14
- blata wrs uitlaat
Toen ik weer verder wou gaan met het monteren vd wielen etc. bleek dat door de aanpassingen aan het frame de achtervelg niet meer te passen, toevallig kwam er net een ser 5 spaaks velgen binnen die eigenlijk voor mn b1 rep bedoeld was omdat daar al een 5 spaaks voor op zat alleen die velg bleek 1 of 2 cm smaller te zijn dus ik ben die gaan gebruiken met de andere 5 spaaks voorvelg inc. de bijbehordende smalle pmt voorbanden met skf lagers in de velgen.
toen ik verder ging met de voorvork vond ik deze dr ook niet zo goed uit zien, zowel qua uitelijk als qua ontwerp ( as zat niet in het midden vd poten ) dus ik ben een voorvork van een bami gaan gebruiken die ik nog had, alleen toen ik deze monteerde bleek dat hij een stuk te groot was en dus 9 cm moest worden ingekort.....
toen dit eenmaal allemaal gedaan was was hij klaar voor de test vandaag, hij bleek goed snel te zijn, ( hij trok randy zijn hoog getunede blata jr en r dr zowel onderin als boven in uit ) dus erg goede prestaties, stuur gedag was gewoon goed zoals ik had verwacht het enige probleempje was dat de runner radiateur toch niet genoeg bleek te koelen..
deze word dus vervangen door een originele blata of een normale rep radiateur
verder moet ik alleen nog de zitting spuiten en andere stapjes dr op zetten en dan is hij klaar
dit was het wel een beetje qua omschrijving van het hele project dus nu maar een hele waslijst met foto's omdat ik te lui ben om ze tussen de tekst te gaan plakken...:

vd week ofzo volgt er wel een update met dat de zitting gespoten is en dat hij evt. nog even op de testbank is geweest
niels