koppeling minibike

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
peterv30
nieuwe gebruiker

koppeling minibike

Bericht door peterv30 »

Sinds kort hebben we een watergekoelde minibike 39CC. Hij heeft nog twee probleempjes.

1e probleem, hij start met een ruk, maar vol gas gaat hij "viertakten" , wanneer je dan de choke gebruikt, verandert er nagenoeg niets. Wanneer je het luchtfilter verwijderd, en je komt met je hand in de buurt van de carburateur, dan wil hij al afslaan (vol gas). Er zit een sproeier in met de maat 100, het is een dellorto PHVA 175. Tevens komt er benzine? uit de uitlaat, en ook bij het koppelstuk tussen het spruitstukje en de uitlaat. Krijgt hij teveel benzine??

2e probleem, we hebben de oude koppeling (met twee schoentjes) uit voorzorg vervangen door een nieuwe met 3 schoentjes. Ook het koppelingshuis met het tandwieltje is nieuw. Nu moeten we erg veel toeren maken voordat de koppeling aangrijpt. Wij weten niet hoe hij gereden heeft, want wij hebben hem defect gekocht en hebben hem tot nu toe weer goed aan de gang. Het blok heeft nieuwe pakkingen, nieuwe waterpomp met lagers en keerring, cilinder voet- en koppakingen zijn nieuw. Hij start ook goed, maar alleen nog bovenstaande probleempjes. :roll:

Laurens en Peter
Icelitz
forum gebruiker

Bericht door Icelitz »

veel toeren maken voor dat hij aangrijptmaakt niks uit dat hoort. Zolang hij maar goed aangrijpt en niet slipt. Anders moet je hem afstellen door hem op een lager toerental te zetten.

Dat viertakten bij een hoger toerental lijkt mij dat hij te rijk staat, dat betekend dus een kleinere sproeier monteren (kunnen ook vele andere dingen zijn). Als er ook heel veel rook uit de uitlaat komt staat hij dus wel echt te rijk.

Met watvoor mengesmering rijd je?
Performance is our mission
Afbeelding
peterv30
nieuwe gebruiker

Bericht door peterv30 »

[quote="Icelitz"]veel toeren maken voor dat hij aangrijptmaakt niks uit dat hoort. Zolang hij maar goed aangrijpt en niet slipt. Anders moet je hem afstellen door hem op een lager toerental te zetten.

Dat viertakten bij een hoger toerental lijkt mij dat hij te rijk staat, dat betekend dus een kleinere sproeier monteren (kunnen ook vele andere dingen zijn). Als er ook heel veel rook uit de uitlaat komt staat hij dus wel echt te rijk.

Met watvoor mengesmering rijd je?[/quote]

We hebben brommix erin zitten met een smering van 1:50. Inderdaad rookt hij ook uit de uitlaat een blauwe rook

Peter
peterv30
nieuwe gebruiker

Bericht door peterv30 »

[quote="minibikerheerhugowaard"]Brom mix is een mengsel van benzine met een vaak echt waardeloze olie. Je kunt beter zelf mengen en dan zou ik met een 39cc meteen euro 98 pakken..[/quote]

Ik was juist blij af te zijn van het zelf mengen. Begint het toch weer. Welke olie is goed??
pasini-ernie
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

peterv30 schreef:
minibikerheerhugowaard schreef:Brom mix is een mengsel van benzine met een vaak echt waardeloze olie. Je kunt beter zelf mengen en dan zou ik met een 39cc meteen euro 98 pakken..
Ik was juist blij af te zijn van het zelf mengen. Begint het toch weer. Welke olie is goed??
Alle vol syntetische olieen wel.. (Castrol RS, Motul 800 etc. etc.)

Gr,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
peterv30
nieuwe gebruiker

Bericht door peterv30 »

[quote="pasini-ernie"][quote="peterv30"][quote="minibikerheerhugowaard"]Brom mix is een mengsel van benzine met een vaak echt waardeloze olie. Je kunt beter zelf mengen en dan zou ik met een 39cc meteen euro 98 pakken..[/quote]

Ik was juist blij af te zijn van het zelf mengen. Begint het toch weer. Welke olie is goed??[/quote]

Gr,[/quote]

Welke verhouding?
pasini-ernie
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

peterv30 schreef:
pasini-ernie schreef:
peterv30 schreef: Ik was juist blij af te zijn van het zelf mengen. Begint het toch weer. Welke olie is goed??

Gr,
Welke verhouding?
Ik rij 1:30.
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
peterv30
nieuwe gebruiker

Bericht door peterv30 »

[quote="minibikerheerhugowaard"]ik zou 1:40 doen. 30 is net te veel.

Ernie moet dat doen omdat anders ze blok vastloopt door al die pk's[/quote]

Wat vinden jullie van de sproeier, welke maat zou geschikt zijn?
minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Bericht door minipower »

voor een repje zou het met 100 a 110 prima moeten lukken :wink:

dat er trouwens benzine uit je uitlaat komt zou waarschijnlijk komen omdat je carb dan doorloopt :wink: dus even een benzine kraantje kopen, een teken hier van is trouwens dat de bike niet lekker op toeren wil komen en slecht start :wink:

niels
Keep the forum alive =D>
peterv30
nieuwe gebruiker

Bericht door peterv30 »

[quote="minipower"]voor een repje zou het met 100 a 110 prima moeten lukken :wink:

dat er trouwens benzine uit je uitlaat komt zou waarschijnlijk komen omdat je carb dan doorloopt :wink: dus even een benzine kraantje kopen, een teken hier van is trouwens dat de bike niet lekker op toeren wil komen en slecht start :wink:

niels[/quote]

Hij start wel heel goed, maar komt inderdaad niet op volle toeren, want dan gaat hij viertakten. Maar die carburateur moet dan toch te "herstellen"zijn dt het niet meer doorloopt. Kun je bij deze Dellorto PHVA 175 de gasnaald ook verstellen??? En zo ja, hoe
minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Bericht door minipower »

en gewoon puur combinatie vd maat sproeier en gasnaald setting in dat geval :wink:
Keep the forum alive =D>
peterv30
nieuwe gebruiker

Bericht door peterv30 »

[quote="minipower"]en gewoon puur combinatie vd maat sproeier en gasnaald setting in dat geval :wink:[/quote]

Naald in alle standen geprobeerd. Brengt niet veel verbetering. Het verhaal van de brandstof uit de uitlaat heeft toch niets te maken met een benzinekraan. De vlotter werkt prima, de carburateur verzuipt ook niet. Alleen bij vol gas gaat hij viertakten. Ook wanneer je er op zit wil hij moeizaam weg trekken.
Plaats reactie