2 minibikes's met startprobleem

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
tharonny
nieuwe gebruiker

2 minibikes's met startprobleem

Bericht door tharonny »

Allereerst, hallo allemaal, ik ben hier nieuw op het forum. Ik heb een paar dagen geleden 2 minibikes gekocht, maar deze startte beide niet bij aankoop.

Verhaal van de eerste:
Deze minibike wil wel starten wanneer er gas word gegeven anders is die niet aan te krijgen. Carb is schoongemaakt, heb een redelijk tot goeie vonk en er zit nieuwe benzine in. De carb krijgt dus gewoon benzine Waar kan dit aan liggen?

Verhaal van de tweede:
Deze minibike wil af en toe aanslaan wanneer de shoke aanstaat. Zodra de shoke eraf word gehaald of er gas word gegeven hoor ik al een ander geluid met aantrekken en wil die echt niet starten. Deze heeft een race carb (denk 14mm ofzo?) Ook deze is al uit elkaar geweest en schoon gemaakt. Vonkt ook goed en de vlotterbak word gewoon gevuld. Ook hier zit nieuwe benzine in (misschien iets te rijk gemengt bij bijde maar daar zou die iig even mee moeten kunnen lopen.

Verder hebben de minibikes (volgens de vorige eigenaar) een jaar ofzo stil gestaan dus kan het ook ene kwestie van blijven proberen zijn?

Verder vroeg ik me af of ik de trekstart er makkelijk af kon halen om hem te starten met een boormachine?

Alvast bedankt allemaal!

Ron
Lorenzo82
forum gebruiker

Re: 2 minibikes's met startprobleem

Bericht door Lorenzo82 »

Maak de sproeier eens schoon en niet alleen de carb. Daarnaast geef je aan dat je een redelijk tot goede vonk hebt!! Hoe ziet de bougie eruit als je hem eruit haalt..?? droog of klets nat...?? (heeft te maken met de hoveelheid benzine die hij krijgt!!) Ik zou een nieuwe bougie erin doen als deze niet goed vonkt en daarnaast kijken naar de sproeier (ondanks dat je er nieuwe benzine erin doet wil niet zeggen dat de leidingen / carb en de sproeier als nog vervuilt zijn!!). En kijk beide naar de luchttoevoer (luchtfiler)! Miscchien staat deze verkeerd afgestelt..?? Wil ook wel eens het probleem zijn!!
tharonny
nieuwe gebruiker

Bericht door tharonny »

Ik ben niet nieuw met brommers dus ik maak uiteraard alles schoon. Zodra ik carb schoonmaak is natuurlijk het eerste wat je doet de sproeier. En hoe is het mogenlijk om je luchtfilter af te stellen :?
raceboy95
nieuwe gebruiker

Bericht door raceboy95 »

als hij alleen start met volgas, en ook alleen aan blijft met het gas dan moet je de gaskabel wat strakker zetten en eventueel aan de stationarschroef draaien.

succes ;)
Laatst gewijzigd door raceboy95 op di 17 aug 2010, 16:34, 2 keer totaal gewijzigd.
ruben4takt
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door ruben4takt »

raceboy95 schreef:Als hij alleen start met volgas, en ook alleen aan blijft met het gas dan moet je de gaskabel wat strakker zetten en eventueel aan de stationarschroef draaien.

succes :wink:
Gaskabel strakker zetten??? #-o
Afbeelding
DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.

Groet,
Ruben.
raceboy95
nieuwe gebruiker

Bericht door raceboy95 »

ruben4takt schreef:
raceboy95 schreef:Als hij alleen start met volgas, en ook alleen aan blijft met het gas dan moet je de gaskabel wat strakker zetten en eventueel aan de stationarschroef draaien.

ja, bij je gashendel en bij de carburateur kun je deze spannen ;)
ruben4takt
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door ruben4takt »

raceboy95 schreef:
ruben4takt schreef:

ja, bij je gashendel en bij de carburateur kun je deze spannen ;)
nooit doen dus.
dat is levens gevaarlijk.
Afbeelding
DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.

Groet,
Ruben.
minipower
Beheerder
Beheerder
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.

Bericht door minipower »

jongens reageer alleen als je echt ervaring heb !! dit keer laat ik het even gaan maar de volgende keer volgen er maatregelen [-X

probeer de spoeiers nog een keer schoon te blazen en evt nog even in een bakje benzine te laten weken zoadat al het vet er af is, gooi de benzine uit de vlotterbak trouwens ook maar weg, misschien zat er nog wat oude benzine in namelijk :wink:

als dit het niet is even een andere boegie testen en evt onder elkaar even uitwisselen, meer kan het gewoon niet zijn :|

en uhm, luchtfilter kan je neit afstellen alleen maar schoonmaken #-o + deze carburateurs hebben geen luchtschoef dus over de lucht toevoer hoef je je niet zo druk te maken :roll:

niels
Keep the forum alive =D>
tharonny
nieuwe gebruiker

Bericht door tharonny »

Bedankt niels, volgens ben jij een van de weinige die wat nuttige info heeft gegeven :P

Toch is het probleem al opgelost.
bij me 1e minibike is de carb weer ff schoongemaakt en er weer onder gegaan. Hij startte toen na 3x trekken ofzo alleen bleef hij benzine lekken. Weer los geschroefd van vlotter bleef wss hangen. daarna weer vast en volgens mij is het nu verholpen.

Bij mijn 2e minibike met die 14 imi dell was het een ander probleem. De membraamkleppen waren helemaal naar binnen gebogen :shock: Gewoon die plaatjes omgedraaid en kijken of het nu opgelost is.
iig bedankt voor alle reacties.

Verder wil ik die 14mm weer in mekaar zetten maar ik snap ff niet hoe dat ijzere nippeltje in die plastic schijf moet?
raceboy95
nieuwe gebruiker

Bericht door raceboy95 »

tharonny schreef:
Verder wil ik die 14mm weer in mekaar zetten maar ik snap ff niet hoe dat ijzere nippeltje in die plastic schijf moet?
hier een how-to: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=30571

mvg ;)
Laatst gewijzigd door raceboy95 op di 17 aug 2010, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Danny
forum gebruiker

Bericht door Danny »

minipower schreef:jongens reageer alleen als je echt ervaring heb !!
niels
daar heb je gelijk in, jammer dat jij je er zelf niet aan houd.
Plaats reactie