emmerick schreef:haha oke

maar die rode daaran zit dus een draadje die nergens naartoe lijdt die hangt gewoon los waaraan moet ik die maken dan? en ik zag dat er aan me frame ook nog een ander kabeltje zat die zit met een tapje aan me frame en daar zit een soort conectortje, moet er bij een minibike helemaal geen 1 kabeltje dan naar je frame leiden? ik heb een tomos en daarbij is dat wel zo namenlijk, en ja die gele knop zit aan me gashendel.
Nog even over dit:
Als je aleen de rode knop wilt gebruiken, Dan ben je geen los kabeltje naar je frame toe.
Want deze druk de kabel op het stuur als jij de knop indruk (bij wijze van spreken)
Bij jou gele knop moet je wel 2 draadjes hebben.
Daarvan kom er 1 uit je bobine, en 1 die gaat naar je frame. Dit is gewoon een normale drukschakelaar. (en dus niet 1 die contact maakt met het frame, maar met het andere kabeltje)
Er komen 2 draden uit je bobine, een grote zwarte dikke, en een dunnere.
De grote zwarte dikke is uiteraard je bougi kabel. En de dunne is je massa kabel.
Deze zit waarschijnlijk aan een stekkertje, en deze zit daarna dus weer aan een kabel die naar je schakelaar toe gaat ( deze kun je dus ook aan je rode uitknop doen.) En vanaf de schakelaar dus naar je frame
Mag toch hopen dat dit duidelijk genoeg is
Mvg

[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]