Red Bull Rookies Cup

Informatie over NMC, en andere races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

jakobie
nieuwe gebruiker

Red Bull Rookies Cup

Bericht door jakobie »

Ik las op racesport dat 5 Nederlanders uitgenodigd zijn om deel te nemen aan de Red Bull Rookies Cup selectie op 13 september a.s. op circuit Monteblanco Spanje!

Terrel Bivens
Scott Deroue
Wayne Tessels
Ricardo van Duijn
Leon Pfalzer

Dit zijn volgens mij allemaal ex minibikers. De selectie procedure was aardig gewijzigd ten opzichten van alle andere jaren. Dit keer moesten geinteresseerde alle uitslagen per race kunnen overhandigen zodat de jury vooraf al kon zien als de jongens progressie maakte, de zogenaamde "Road to the Rookies Cup". Zoals ook vermeld op de Red Bull site met korte beschrijving rijder + foto. Ik wens alle jongens succes en hoop dat wij ze hier kunnen volgen.
deroue
forum sponsor
Contacteer:

Re: Red Bull Rookies Cup

Bericht door deroue »

Dank je wel voor je leuke bericht!!!! ( JACOBI)

Scott en Terrel vliegen aanstaande zaterdag na Seville,
waar ze zondag avond om 6 uur verwacht worden op het Monte Blanco circuit.
Maandag is de 1e trainingsdag,
en natuurlijk reuze spannend voor de hollandse rijders.
Of men de 2e ronde haalt is voor een ieder afwachten,deze word gereden op woensdag.
Donderdag avond vliegen ze weer terug na huis.
Het is er in ieder geval super mooi weer.
En het zal weer een hele belevenis worden voor de jongens en ouders!!!

Wij wachten allemaal in spanning af.

gr.Wilma Deroue
GRC Minibike en Mini GP Import Nederland
BZM en D-race kleding import
mark#41
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door mark#41 »

Ik wens de heren veel succes en hoop op dat er nu toch eindelijk volgend jaar een nederlander of een reserve nederlander deelnemer word aan de RBRC
DiStefano
forum gebruiker

Bericht door DiStefano »

Ook van onze kant alle succes gewenst aan deze kanjers.
Want dat het kanjers zijn dat weten we als geen ander, Bo heeft met alle 5 de mogelijkheid gehad ermee te strijden op de baan , of het nu in competitieverband was of een training/race of zoals afgelopen zaterdag een 8hrs race @Spa Francorchamps waarin Wayne ook van de partij was, met Scott,Terrel en Ricardo op de minibike en de laatste jaren op de Honda NSF en Leon en Wayne waren de mannen ,die op het moment dat Bo begon met racen, De toon zetten op de Pasini's.
Met een ieder dus wel een band... en we hopen van jullie ervaringen die jullie gaan opdoen mee te kunnen liften, want ook voor Bo is de RBRC een droom om in te mogen rijden en wie weet hebben we over een aantal jaren ook een uitnodiging voor deze mooie Cup.
Nu nog even afwachten of Bo 1 van de 4 rijders is die in de herfstvakantie mag deelnemen aan de WK Honda NSF 100 trophy in Spanje Albacete, daar waar alle toppers vanuit de hele wereld bij elkaar gaan komen ook leuk dat je legendes als Wayne Gardner kan ontmoeten want zijn zoon zal ook 1 van deze (st)rijders zijn net als ook ,half broertje van Valentino Rossi, Luca Marini
Steven
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

Bedankt voor de Reacties :D!

We vertrekken zaterdag samen met Wayne vanuit Maastricht naar Faro, en dan in een bungelow park met Terrel en Scott!
Ik ga Alles eruit halen en kijken waar we kunnen eindigen! We hebben er zin in!

Groetjes Ricardo
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
ruud
forum gebruiker

Bericht door ruud »

eerste update over scott deroue

Een deskundige jury zal van de ongeveer 60 rijders uit alle hoeken van de wereld een tiental coureurs selecteren die volgend seizoen een permanente start krijgen in deze prestigieuze klasse die verreden wordt voorafgaand aan de GP‘s.

De selectie kent een disciplinair karakter waarbij behalve naar het rijden gekeken wordt naar uitstraling en motivatie terwijl een redelijke beheersing van de Engelse taal wordt gezien als een must. Na de eerste eerste dag zal de jury bestaande uit o.a Auinger en Clifford, beiden met veel GP ervaring, een schifting maken waarna de helft naar huis kan. De overgeblevenen mogen de dagen erop hun kunsten nogmaals vertonen waarna een definitieve beslissing genomen wordt wie er volgend seizoen een permanente Rookie rijder wordt. De winnaar van deze Cup overigens maakt kans op plaatsing op de race-academy van Puig terwijl uitzonderlijk talenten, conform het reglement, rechtstreeks in een GP-team geplaatst kunnen worden.

Voor Deroue betekent dit zijn tweede selectie. In 2008 kwam hij, geselecteerd op basis van 3 NK-titels pocket -bike, ervaring tekort. Nu, met een Honda 100-cc NSF titel en de ervaring van een 125-cc ONK en IDM seizoen, ziet Deroue deze uitdaging ondanks dat er weinig zicht is op de concurrentie met meer vertrouwen tegemoet maar realiseert zich tegelijk dat het niet makkelijk wordt. Wordt vervolgt.

Bron: racesport.nl

Hopen dat het wat wordt voor scott.er moeten toch echt wat anderen landen mee gaan doen in de gp,s want het is alleen maar italie en spanje.

Heel veel succes scott en de andere deelnemers doe je best =D>
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
wassink
forum gebruiker

Bericht door wassink »

Wij hopen net zoals de rest van Nederland dat er iemand door gaat, geniet er van, veel plezier,en laat zien wat je kunt

groeten barry wassink
aron
nieuwe gebruiker

Bericht door aron »

hey heren heel veel succes
wij zullen ´´smorgens om 6.40 de radio aanzetten op radio gelderland
en om 18.40 uur
daar gaan scott en angelica verslag uit brengen van de dag =D>
en de 22ste zijn ze te zien op tv gelderland om 18.00
een goede vlucht morgen vroeg ( wij draaien ons nog een keer om)
heel veel succes en veel plezier
groetjes fam vd dam :lol:
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Contacteer:

Hallo hier ben ik dan vanuit spanje! hier het verslagje van vandaag:

Zaterdag: We zijn vanochtend vetrokken naar de luchthaven van maastricht en hebben daar ingecheckt. Naar een paar uur konden we gaan vliegen richting Faro in portugal. De reis was goed verlopen en in Portugal kwamen we er achter dat de temperaturen er niet om liegen. 29 graden. Maar zodra we naar ons verblijf rijden met de huur auto komen we er achter dat de temperaturen oplopen tot zelfs 34-35 graden. We zitten in een bungelow park met een mooie verblijf plaats. Het zwembad is 50 meter van ons vandaan en de omstandigheden in de staancaravan zijn optimaal! Er zit ook op dit park een restaurant en een minimarket. Morgen hebben we om 6 uur in de avond een gesprek op het circuit voordat we maandag beginnen.

Word vervolgd :D Morgen weer.
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

deroue
forum sponsor
Contacteer:

Bericht door deroue »

Goed nieuws voor Wayne en Scott uit het zonnige Spanje!!!!!!

Na maandag 2x gereden te hebben,
de nederlanders zaten bij 3 Fransen ingedeeld,ongeveer 50 rijders aanwezig,
kregen ze rond 7 uur het verlossende woord.
Wayne en Scott zijn door na de 2e ronde!!
Jammer genoeg voor Ricardo,Terrel en onze duitse vriend Leon ,zaten zij niet bij de groep van 20 rijders,
die woensdag weer mogen laten zien wat ze in hun mars hebben.
Vandaag rustdag voor de jongens,
en er rijdt vandaag een 2e groep,bestaand uit oa. Engelsen,Amerikanen.( deze zullen ze waarschijnlijk ook halveren tot 20)en zal er woensdag zo 40 rijders aan de 2e selectie ronde meedoen.
Bij de maandag groep ook veel Italianen,
natuurlijk ook altijd weer bekende bij uit het mini bike wereldje.

Ik wens ,uit het regenachtig Holland, Wayne en Scott heel veel succes morgen!!!!
geniet er allebei van en hopelijk een goed resultaat.
gr.Wilma Deroue
GRC Minibike en Mini GP Import Nederland
BZM en D-race kleding import
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Contacteer:

Maandag: De dag begon met een kleine brieving en toen moesten we omkleden. Na het omkleden kwam Peter Clifford nog even naar ons toe en toen konnen we beginnen op de Red Bull geprepareerde Metrakits! Het was me toch wel even wennen maar ronde naar ronde ging het steeds een stukje beter en vond ik het erg leuk om op deze motor te rijden. Alleen de grip was niet zo goed dus we deden nog rustig aan. Toen moesten we smiddags onder hele warme omstandigheden de volgende sessie rijden. Het ging wel een stuk beter als de vorige en kwam goed in me ritme het rijden werd steeds leuker en ik kon de rest goed volgen en de grip was ook een stuk beter. Na de sessie heb ik de monteurs bedankt en toen was het afwachten. Uiteindelijk werden de namen van deelnemers die door zijn omgeroepen en ik hoorde een tal duitsers, en toen Scott Deroue.. Wayne Tessels.. en toen was er geen nederlander meer te horen. Jammer en teleurgesteld. Maar uiteindelijk heb ik toch een leuke selectie gehad. Ik heb gedaan wat ik kon doen. Maar het was blijkbaar net niet genoeg. Ik bedankt mijn team die mij geholpen heeft: Vader Roger, Glenn, Nigel. En mijn felicitaties naar Wayne en Scott hopelijk komt het woensdag goed!

Nu op naar hockenheim en dan zullen we daar vrijdag avond aankomen voor de qualificaties en de race op zaterdag.

racefanaat
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door racefanaat »

Live vanaf het circuit Monte Blanco

Wayne en Scott hebben rond half 10 drie ronde mogen rijden om het circuit te verkennen. Maandag reden de jongens een gedeelte van het circuit maar vandaag rijden zij het volle circuit . Onder zeer warme omstandigheden (38c) ging het hun deze eerste sessie goed af.

Om 11.20 uur was het weer tijd voor hun eerste echte selectie ronde van 20 min. Zowel Wayne als Scott hebben super gereden! Wij denken hier nog steeds dat ze goed op weg zijn om een kans te maken om een Red Bull Rookie te worden. Zij rijden in groep C met 1 Frans man, 1 Spanjaard, 3 Engelse en natuurlijk onze twee Nederlanders. De sfeer is goed en ondanks dat Terrel, Ricardo en Leon niet door zijn, genieten zij hier met volle teugen van het geweldige evenement. Wij allen en natuurlijk de vaders van onze helden zullen hier de jongens steunen en aanmoedigen.

Om 14.55 uur zal de laatste selectie ronde gereden worden en om 16.30 zijn alle rijders klaar en dan is het afwachten.

Wordt vervolgd......................
Stephanie
nieuwe gebruiker
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Wij kregen net bericht vanuit Spanje, dat Scott als eerste Nederlander bij de Red Bull Rookie Cup zit :D :D :D
Scott en Bert konde het zelf nog niet helemaal geloven, en moesten gelijk na de uitslag, allerlei foto's maken met de 11 nieuwe Red Bull Rookies! We zijn natuurlijk apentrots op hem :D !!

Groetjes Wilma en Stephanie Deroue
#13 Modifeid 2007
andries
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door andries »

Eindelijk een Nederlander =D> =D> =D>
ruben4takt
forum gebruiker
Contacteer: