ik ga een minicrosser halen die remmen heeft op olie druk.
dan heb ik even wat vraagjes :
Moet je die olie wel eens bijvullen / verversen?
Welke olie gaat erin? ik denk geen 2 takt olie
En remt het zo veel beter ?
Graag wat info
Groeten Daniel.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

welke remmen heb je?Subito schreef:thnx, weet ik ook weer gelijk hoe ik dat moet doen.
Toen ik namelijk van de week me nieuwe rem monteerde bleek dat de remleiding niet helemaal goed aangedraaid was, dus toen ik erin kneep kwam er een aanzienlijke hoeveelheid vloeistof uit.
Sindsdien remt ie voor geen ene meter meer ghehe.
Inmiddels al speciale remvloeistof besteld, en kan nu aan de slag.
M.v.g. Sven

ruben4takt schreef:welke remmen heb je?Subito schreef:thnx, weet ik ook weer gelijk hoe ik dat moet doen.
Toen ik namelijk van de week me nieuwe rem monteerde bleek dat de remleiding niet helemaal goed aangedraaid was, dus toen ik erin kneep kwam er een aanzienlijke hoeveelheid vloeistof uit.
M.v.g. Sven
Deze remmen hebben een ontluchtingsnippel in tegenstelling dan Formula.Subito schreef:ruben4takt schreef:welke remmen heb je?Subito schreef:thnx, weet ik ook weer gelijk hoe ik dat moet doen.
M.v.g. Sven
Voor: Magura Gustav M
Achter: Hope Tech X

Thnx.ruben4takt schreef:Deze remmen hebben een ontluchtingsnippel in tegenstelling dan Formula.Subito schreef:
Voor: Magura Gustav M
Achter: Hope Tech X
Slangetje monteren op de nippel.
Reservoirdeksel demonteren.
Knijp de remhandel nu in, en houd deze ingeknepen.
Draai nu de nippel een kwartslag open, zodat er vloeistof uitkomt (de remhandel zit nu tegen het handvat) houd de handel ingeknepen en draai de nippel dicht.
Herhaal deze aktie een aantal keren maar houd je reservoir in de gaten, zorg er voor dat deze gevuld blijft.
Na een keer of 10 zou de lucht eruit moeten zijn.
Je merkt dit door dat je steeds meer druk gaat krijgen op je handel.
Lukt dit niet zou je dit zelfde kunnen doen maar dan op de banjobouten ipv de nippel.
succes
ruben.