benzine meter
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
benzine meter
eeh,
ik zat een beetje rond te kijken naar benzine meters van o.a. stage 6 omdat mij dit wel handig leek, na een beetje zoek werk kwam ik dr achter dat je voor dat soort metertjes een tankvlotter nodig heb die wij dus niet hebben...
nu is dit bij de meeste tankjes wel pas te maken verwacht ik van een scooter tankvlotter.
maar ik zou het graag op mn B1 willen hebben, maar aangezien die nogal platte tankjes hebben word dat moeilijker verwacht ik.
heeft iemand hier ervaring mee?
niels
ik zat een beetje rond te kijken naar benzine meters van o.a. stage 6 omdat mij dit wel handig leek, na een beetje zoek werk kwam ik dr achter dat je voor dat soort metertjes een tankvlotter nodig heb die wij dus niet hebben...
nu is dit bij de meeste tankjes wel pas te maken verwacht ik van een scooter tankvlotter.
maar ik zou het graag op mn B1 willen hebben, maar aangezien die nogal platte tankjes hebben word dat moeilijker verwacht ik.
heeft iemand hier ervaring mee?
niels
Keep the forum alive 
- Remco
- forum gebruiker
- Contacteer:
Re: benzine meter
ik denk dat zo,n vlotter te lang is voor je tank een scooter of brommer tank is veel groter
ik heb er zelf ook 1 op mijn brommer en die gaat best diep de tank in.
ik heb er zelf ook 1 op mijn brommer en die gaat best diep de tank in.
Weet je wat het is?? > Bier is dikker dan pis en er is meer water dan vis!
waarom wil je uberhout benzine meter op je bike man;) elke keer voor rijden gewoon eff bijtanken nooit geen gezijk.. allemaal nuttelose kilo's
ßlata ß1
mijn bike
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=29277
mijn bike
- BERT#31
- forum gebruiker
ik sluit me helemaal aan bij de wijze man hierboven!
Onzin om zoiets erop te zetten...
Je merkt het ook wel als je tank ver leeg is!
Onzin om zoiets erop te zetten...
Je merkt het ook wel als je tank ver leeg is!
- minipower
- Beheerder

1. voor jullie dr weer over gaan zeuren het is niet een vraag van mij alleen
2. ik vraag niet om jullie mening,
enige antwoord wat ik wil is of iemand er ervaring mee heeft of een oplossing weet....
is het nou zo moeilijk om nou een reactie te plaatsen waar we wat aan hebben....
niels
2. ik vraag niet om jullie mening,
enige antwoord wat ik wil is of iemand er ervaring mee heeft of een oplossing weet....
is het nou zo moeilijk om nou een reactie te plaatsen waar we wat aan hebben....
niels
Keep the forum alive 
- BERT#31
- forum gebruiker
Nou oke,
1. Gaat lastig worden omdat je een meetsysteem in dat kleine tankje moet plaatsen.
Voor zover ik weet is er geen vlotter voor die het stabiel houdt..
2.Iedereen is altijd vrij om een mening te geven zoals jij dat ook doet. Wat men hiermee doet is aan het persoon zelf
3. Blijkbaar is het toch lastig om een reactie te plaatsen waar jij wat aan hebt.
gr,
1. Gaat lastig worden omdat je een meetsysteem in dat kleine tankje moet plaatsen.
Voor zover ik weet is er geen vlotter voor die het stabiel houdt..
2.Iedereen is altijd vrij om een mening te geven zoals jij dat ook doet. Wat men hiermee doet is aan het persoon zelf
3. Blijkbaar is het toch lastig om een reactie te plaatsen waar jij wat aan hebt.
gr,
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
Naast dat ik het nutteloos idee vind voor op een minbike, denk ik dat het niet gaat werken.
Ten eerste zijn de b1 tankjes zodanig plat, dat de bezine inhoud (vol-leeg) moeilijk aan te geven is door zo'n metertje. Daarnaast moet je, zoals je al zei, een vlotter hebben die erin past en een vlotter van bv een scooter is vele malen te groot (niet gek,ze hebben een veel diepere tank etc.). Zoieso hebben die b1 tankjes geen reuze-inhoud, dus met een vlotter erin zal de benzineinhoud alleen maar kleiner worden.
Bovendien schud de benzine erg tijdens het rijden. Een nauwkeurig meting zul je dus niet krijgen.
Ten eerste zijn de b1 tankjes zodanig plat, dat de bezine inhoud (vol-leeg) moeilijk aan te geven is door zo'n metertje. Daarnaast moet je, zoals je al zei, een vlotter hebben die erin past en een vlotter van bv een scooter is vele malen te groot (niet gek,ze hebben een veel diepere tank etc.). Zoieso hebben die b1 tankjes geen reuze-inhoud, dus met een vlotter erin zal de benzineinhoud alleen maar kleiner worden.
Bovendien schud de benzine erg tijdens het rijden. Een nauwkeurig meting zul je dus niet krijgen.
- minipower
- Beheerder

klopt, dit probleem had ik ook al in gedachten
is er toevallig geen oplossing voor tussen de benzine leiding ??
iets in de vorm van bijv. een sensor die meet of dr wel/geen benzine in de leiding zit
niels
iets in de vorm van bijv. een sensor die meet of dr wel/geen benzine in de leiding zit
niels
Keep the forum alive 
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
Maar dan weet je nog niet hoeveel benzine er nog in de tank zitminipower schreef:klopt, dit probleem had ik ook al in gedachtenis er toevallig geen oplossing voor tussen de benzine leiding ??
iets in de vorm van bijv. een sensor die meet of dr wel/geen benzine in de leiding zit![]()
niels
Tegen de tijd dat de meter iets aangeeft, sta je al stil langs de baan...
Bike na elke heat gewoon even bijvullen, een meter is totaal overbodig als je het mij vraagt.
- Remco
- forum gebruiker
- Contacteer:
daar is je antwoord: te lang, past hij dan: denk het nietminipower schreef:klopt maar daarom vraag ik het ook
(weet wel zeker van niet
Weet je wat het is?? > Bier is dikker dan pis en er is meer water dan vis!
als je problemen al weet jij bent hier tenslotte "de slimme man" dus je weet je antwoord al gewoon elke heat tanken zoals ik zij en meerderen en je hebt geen problemen;)
ßlata ß1
mijn bike
mijn bike
- ruben4takt
- forum gebruiker
- Contacteer:
buiten dat ik het ook onzin vind om een branstofniveaumeter op een minibike te monteren zou je zoals ik uit je verhaal opmaak ook een niveauschakelaar kunnen monteren zoals bij Yamaha motoren het olieniveau in het carter wordt gemeten en weergegeven op het dashbord.
je kunt ook met een vlotter werken zoals een scooter/brommer met gescheiden smeersysteem die in de mengolietank zit, en doormiddel van een LED op je balhoofd als indicatorlampje en als spanningsbron een 9V batterij.

nu heb je genoeg info om iets te beunen.
je kunt ook met een vlotter werken zoals een scooter/brommer met gescheiden smeersysteem die in de mengolietank zit, en doormiddel van een LED op je balhoofd als indicatorlampje en als spanningsbron een 9V batterij.

nu heb je genoeg info om iets te beunen.

DM 2fast4you
NK 2010, Open 4takt 1ste.
NK 2011, Senioren+ 1ste.
Groet,
Ruben.
- Lg tweewielers
- Moderator

- Contacteer:
Belachelijk makkelijk te maken...
Gewoon een olie senor zoals hierbovenstaat pakken. Pijpje inkorten en klaar. + pool op een lamp zetten en de - door het tankvlottertje laten gaan en dat is het. IS de brandstof bijna op dan gaat hij aan. Je hebt er alleen niks aan.
Een tankmeter zal heel onstabiel wezen. De moet je aansluiten met weerstanden om een globale inschatting te hebben van je tankniveau zoals het bij de betere scooters en motoren ook zit. Zonder weerstand gaat de meter alle kanten op haha.
Gr,
Gewoon een olie senor zoals hierbovenstaat pakken. Pijpje inkorten en klaar. + pool op een lamp zetten en de - door het tankvlottertje laten gaan en dat is het. IS de brandstof bijna op dan gaat hij aan. Je hebt er alleen niks aan.
Een tankmeter zal heel onstabiel wezen. De moet je aansluiten met weerstanden om een globale inschatting te hebben van je tankniveau zoals het bij de betere scooters en motoren ook zit. Zonder weerstand gaat de meter alle kanten op haha.
Gr,
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]