HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc.)

Technische vragen in het algemeen. -Technical questions in general

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Bosnialove
nieuwe gebruiker

HELP! Veel beginnersvragen (sproeier,verzuipen, etc. etc.)

Bericht door Bosnialove »

Hallo,

Ik heb een Lucky 7 bike, namelijk deze: http://www.tweedehands.nl/brommers-scoo ... 93023.html

Op deze site zie ik veel dingen die ik niet snap. Dus ik heb ff dit topic geopend om achter de antwoorden te komen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen? :P

1. Ik lees vaak dat de sproeier te groot is. Wat is de sproeier en waar ligt hij dan? Hoe kan een probleem aan de sproeier liggen aangezien de bike helemaal standaard is?

2. De motor verzuipt. Wat houdt dit in en wat is de oorzaak hiervan?

3. Waar is mijn staionairschroef?

En er zijn nog een paar problemen met mijn bike (sinds vandaag).

a. Mijn trekstarter werkt erg moeilijk. Hij blokt vaak bij het starten en je moet heel hard aan die trekker trekken om de bike aan te krijgen.

b. Tijdens het trekken aan de trekstarter hoor ik de zuiger in de cilinder een vreemd geluid maken. Het is een zuigend-achtig geluid, ongeveer hetzelfde geluid wat zo'n wc-ontstoppper maakt. Heb ik misschien te weinig 2-takt olie gebruikt bij het mengen met benzine?

c. Ik ben de schroeven van het begin van mijn uitlaat verloren. Daarom heb ik wat dunnere schroeven met boutjes eraan bevestigd en die heb ik zo hard mogelijk vastgezet, maar telkens als ik de motor aan doe, die heel erg trilt, komen doe schroeven los en vallen ze op de grond waarodoor die uitlaat aan het begin open is. -> Moet dat deel luchtdicht vastzitten? Ik heb af en toe dat de motor uitvalt als ik hem aandoe of gas geef, ligt dat misschien doordat er lucht naar binnen komt omdat de uitlaat los ligt?

Zo dat was het! Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen, want dat heb ik echt nodig.. :P

Ltrz,

Aldin
Plaats reactie