Beginnen met minibike rijden.

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Beginnen met minibike rijden.

Bericht door Lg tweewielers »

Een visje"? Je bedoelt zon ketting deel(de/montage) geval? Deze houden het prima!

Vliegwiel puch standaard heeft een spiebaan. Zonder spie zal deze vaak verlopen.

Hpi kan gebruikt worden zonder spie, sluit beter aan en de massa is kleiner. Noteer altijd wel over altijd na montage hoe alles afgesteld gemonteerd is. Hiermee kan je direct zien of alles nog op zijn plek is in één oog opslag mocht de bike een keer gek lopen.

Koppelingen hebben geen spie. Volgens mij zijn die er niet maar dat weer ik zo niet.

Bij montage gewoon alles goed schoonmaken en vetvrij maken, en goed vastzetten.

Mvg,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
guido jansen
forum gebruiker

Bericht door guido jansen »

ER KOMT GELUID UIT jHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Na een heleboel uurtjes heeft het hij voor het eerst gelopen, wat pikt dat lekker snel op zeg. Heb alleen een probleem met het starten. Een bekend probleem, maar weet nog niet hoe ik het kan oplossen. bij het starten met een boormachine draait de vliegwiel moer elke keer los. Wet iemand hoe ik dit kan oplossen? Kan je die moer borgen b.v. als die moer blijft zitten kan ik hem met een gerust hart laten draaien en gaan afstellen, maar zonder moer en dan maar afwachten tot je vliegwiel zijn eigen gang gaat mmm niet echt lekker. hoepelijk weet een van jullie hoe dit te verhelpen is.

Afbeelding

Afbeelding
Jack
forum gebruiker

Bericht door Jack »

ziet er super uit man ,

je moet geen gas geven als je aan het starten bent , dan scheelt al de helft (dus pas gas geven zodra je de boormachine van je krukas af haalt)
guido jansen
forum gebruiker

Afbeelding

Ja! en dit blijft er dan over van je koppeling. mmm gaaat dus wel tekeer daar in dat blokkie. Ik heb de koppeling nog niet aangepast en dacht dat het wel even goed zou gaan, maar blijkbaar toch niet. Niet alleen de voering is kapot, de grondplaad zelf is ook krom, daar zal die ring dan wel voor zij. #-o Zo zie je maar weer haastige spoed, had gewoon eerst de koppeling moeten verstevigen en andere veren moeten plaatsen, maar ja.

Afbeelding

Ik heb inmiddels van een oude ratel een vrijloop gemaakt voor het starten en dat gaat goed. Afstellen is nog wel lastig, met name omdat ik eigenlijk niet goed weet hoe ik het moet doen. Toch maar eens even googlelen. Wat me opviel tijdens het draaien is dat bij volgas uit bijde pijpjes op de carburateur brandstof komt. Het komt trouwens niet alleen uit de uitlaat, maar ook uit de inlaat richting het luchtfilter. Weet iemand waar dat door komt??
Dacht aan het inlaat membraan, maar die zie er wel schoon uit, dus waarom zou die niet sluiten.
Afbeelding

Afbeelding

Uitlaat toch niet helemaal dicht, valt zo wel mooi op.
Jack
forum gebruiker

Bericht door Jack »

heb je de veren van de koppeling heel ver in gedraait soms ?

maar je hebt een immitatie koppeling, als je een nieuwe gaat maken maar verstevinging en andere veren en voering neem dan een orginele die je gaat aanpassen :wink:

dat lekken met de carb had ik toen ook bij me nieuwe phbg 16 dat ik hem voor eerst starte , toen heb ik alles uit elkaar en in elkaar gezet en toen was het over en tot nu toe nooit meer problemen mee gehad :wink:

succes ermee
cracy frog
reclame makende gebruiker
Minibike:: zelfbouw/zpf replica

Bericht door cracy frog »

ja die imi koppelingen zijn heel slecht,zou ik maar even op puchforum kijken voor een org,zijn meestal uit 3 metalen plaaten geperst,en niet uit 1geheel

carbprobleem zou ik niet weten heb zelf ook een nieuwe 16mm phbn dellorto en die blijft ook lekken?zodra je de benz kraan los zet zit in de vlotter maar kan niet vinden waar,ga binnenkort even naar de brommerwinkel terug.

grt tonny

bike ziet er trouwens leuk uit :wink:
nu ook een zpf z1 replica
je moet nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Jack
forum gebruiker

Bericht door Jack »

cracy frog schreef:ja die imi koppelingen zijn heel slecht,zou ik maar even op puchforum kijken voor een org,zijn meestal uit 3 metalen plaaten geperst,en niet uit 1geheel

carbprobleem zou ik niet weten heb zelf ook een nieuwe 16mm phbn dellorto en die blijft ook lekken?zodra je de benz kraan los zet zit in de vlotter maar kan niet vinden waar,ga binnenkort even naar de brommerwinkel terug.

grt tonny

bike ziet er trouwens leuk uit :wink:
vlotternaald altijd bij phbn carbs
guido jansen
forum gebruiker

Hey hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de veren inderdaad ver ingedraaid. Had ik beter niet kunnen doen en de koppling gewoon moeten laten slippen, dan had het me alleen maar de voering gekost, maar ja aldoende leert me he. Toch maar eens kijken waar ik een originele koppeling vandaan haal. Ik heb de verstevegings ring al wel maar had de kop van een van de schroefjes verprutst :oops: dus vadaar zit hij er nog niet in. heel slecht ik weet het mmm haastige spoed...bijna klaar dan wil je graag he! Kan iemand me een beetje op weg helpen met het afstellen van de carburateur? hij start wel, maar de ene keer makkelijker dan de andere, als hij warm is weer moeilijk. Ben begonnen met de stellen van de luchtschroef(helemaal in en dan twee slagen uit) en dan met de stationair schroef stellen tot hij stationair rustig loopt. Er komt best veel rook uit de pijp dus hij zal wel te rijk staan. sproeier staad op een na bovenste groefje nummer weet ik even niet, maar zit standaard in een 19mm dellorto. smeer 1/40 lijkt me niet heel te vet. Zal hem morgen eens uit elkaar trekken en kijken of er iets te zien valt. O ja een 19mm dellorto, ik weet het, te groot voor nmc maar deze had ik nog liggen.
Sleutel
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Lekken van de carb kan ook komen omdat hij niet flexibel is opgehangen :wink:
Rubber spruitstukje monteren kan de oplossing zijn.

ps hoe werkt de start ratel? :wink:
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
guido jansen
forum gebruiker

Denk je dat het door trilling komt dan Cees? Het komt bij een hoog toerental uit bijde pijpjes(links en rechts) en de inlaat. Het luchtfilter was er vanaf getrilt dus ik kon het mooi zien. komt behoorlijk wat uitzetten niet alleen wat druppels. Er kwam trouwens ook olie uit het gaatje op het carter. ook alleen bij hoog toerental, maar kan die link niet echt leggen. De ratel/vrijloop/dop/doe het zelf constructie werkt goed. moet alleen m'n doppie 14 permanent opofferen (ff vast lassen) want die blijft nog wel op het vliegwiel zitten en die krijg je er draaiend niet vanaf.
Sleutel
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Dan is het veertje voor het kogeltje van je 1/2 duims vierkantje niet sterk genoeg om de dop vast te houden denk ik.

Maar als jij zegt dat hij benzine uit de overloop pijpjes gaat lekken bij hogere toerentallen,
dan weet ik haast wel zeker dat het door het trillen komt.
Gaat hij op dat moment niet inhouden?

Olie uit het gaatje komt door lekkage vanuit het gascarter naar het koppelingscarter.
Kan zijn een scheurtje in je carter, maar het kan ook een lekke keerring zijn.
Hierdoor wordt er druk op gebouwd in het koppelingscarter waardoor hij olie uit het ontluchtingsgaatje gaat gooien.
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
guido jansen
forum gebruiker

inhouden is me niet opgevallen, maar zou hij best gedaan kunnen hebben.Zou het onverstandig zijn om zonder koppeling te draaien? (krukas misschien te licht) dan kan ik morgen eens kijken of ik de fout kan reproduceren en een filmpje maken. Het komt ook uit de inlaat righting het filter. Zonder de binnenkant van een carburateur echt te kennen kan ik me voorstellen dat bv een vlotter gaat meetrillen, maar waar komt die luchtdruk in tegengestelde richting dan vandaan? ga ook nog maar eens naar het membraan kijken denk ik.
guido jansen
forum gebruiker

Hallo allemaal,

Heb vanmiddag de motor even laten lopen en ik ben bang dat er iets niet helemaal goed zit. Ik heb de koppeling eruit gehaald, wel het koppelingshuis laten zitten natuurlijk en wat gebeurt er tijdens het draaien?? achterwiel draaid mee. zou niet moeten kunnen. dan maar het blok uit elkaar halen want dit lijkt me niet goed. verder was de carburateur volledig los gekomen van het spruitstuk. |Heb gekeken of ik niet per ongeluk vergeten was om hem vast te zetten, maar daar lijkt het niet op, zat voldoende spanning op de bout. Zal starks kijken of ik wat foto's van het blok kan maken, misschien kunnen jullie iets ontdekken .
Jack
forum gebruiker

Bericht door Jack »

guido jansen schreef:Hallo allemaal,

Heb vanmiddag de motor even laten lopen en ik ben bang dat er iets niet helemaal goed zit. Ik heb de koppeling eruit gehaald, wel het koppelingshuis laten zitten natuurlijk en wat gebeurt er tijdens het draaien?? achterwiel draaid mee. zou niet moeten kunnen. dan maar het blok uit elkaar halen want dit lijkt me niet goed. verder was de carburateur volledig los gekomen van het spruitstuk. |Heb gekeken of ik niet per ongeluk vergeten was om hem vast te zetten, maar daar lijkt het niet op, zat voldoende spanning op de bout. Zal starks kijken of ik wat foto's van het blok kan maken, misschien kunnen jullie iets ontdekken .
als je achterwiel meedraait als je koppeling er niet in zit , is dus een teken dat je koppelingshuis niet vrij draait op de krukas , dan staat je koppelingshuis gewoon vast op de krukas

en je sproeier zou ik beginnen rond de 90 :wink:
rkpdude
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

hoi guido,

je benne lekker bezig, mooizo want er wordt dit jaar te weinig gepost over nieuwe projecten. maar gelukkig hebben we jouw topic nog. Als eerste over het meedraaien van het achterwiel. Daar moet je het bronzen busje in je koppelingshuis van verdenken. Het zit denk ik iets te strak om je krukas. deze kom mag best een beetje speling hebben bytheway..
Je carb en het lekken ervan, Zoals cees al zij, zijn dit trillingen, en misschien in kombinatie met een iets te hoog staande afstelling van je vlotter niveau. Die trillingen moet je wel serieus nemen, dit kan inhouden op top toeren veroorzaken, maar ook kan hierdoor je carb lostrillen zoals jij nu hebt. Ook niet onbelangrijk, omdat je spruitstuk vrij lang is, kunnen door deze trillingen je hele spruitstuk met opgelaste/gesoldeerde blok en al uit je carter scheuren. Dus de ervaring leert mij om een rubber spruitstuk te gebruiken, of een rubber slang ertussen. Maar misschien is het wat om je carb aan je frame vast te hangen om dit resoneren tegen te gaan.

succes, roel............
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..:shock:
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..