Ketting te kort ?!?!!?!?!?!?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Mrkva
- forum gebruiker
Ketting te kort ?!?!!?!?!?!?
Door het plaatsen van een 14mm dollerto imi kit op een nieuwe standaard minibike model 2010 is nu mijn gaskabel en ketting te kort. Ik heb al meerdere berichten gestuurd naar *geen sponsor*.nl dat ze een te korte gaskabel hebben gestuurd, maar die man stuurt geen berichten meer terug. :S -> Ik haal gewoon bij de brommerzaak een andere. Dat is dus opgelost.
Maar het tweede probleem is dat de standaard 25h ketting, door dat hele lange spruitstuk van de dollerto carburateur, nu tegen mijn achterband aan drukt. Ik zie dat de ketting één schakel tekort is. Hoe kan ik dit oplossen? Gewoon naar een brommerzaak gaan en vragen of zij een schakel erbij kunnen plaatsen?
gr mrkva
Maar het tweede probleem is dat de standaard 25h ketting, door dat hele lange spruitstuk van de dollerto carburateur, nu tegen mijn achterband aan drukt. Ik zie dat de ketting één schakel tekort is. Hoe kan ik dit oplossen? Gewoon naar een brommerzaak gaan en vragen of zij een schakel erbij kunnen plaatsen?
gr mrkva
-
bram_015
- forum gebruiker
Re: Ketting te kort ?!?!!?!?!?!?
zo lang/veel langer is het niet tov het originele hoor,.. nuja,Mrkva schreef:Door het plaatsen van een 14mm dollerto imi kit op een nieuwe standaard minibike model 2010 is nu mijn gaskabel en ketting te kort. Ik heb al meerdere berichten gestuurd naar *geen sponsor*.nl dat ze een te korte gaskabel hebben gestuurd, maar die man stuurt geen berichten meer terug. :S -> Ik haal gewoon bij de brommerzaak een andere. Dat is dus opgelost.
gr mrkva
je kan of te wel een schakel laten opsturen ofwel bij een brom/fietszaak gaan ja
Hardstyle is Lifestyle!
-
xDanielsendai
- forum gebruiker
Huh?
hoe kan de ketting opeens te kort zijn omdat je een ander spruitstuk + carb hebt ge installeerd
dat heeft er toch niks mee te maken?
hoe kan de ketting opeens te kort zijn omdat je een ander spruitstuk + carb hebt ge installeerd
Groeten Daniel

-
bram_015
- forum gebruiker
jepxDanielsendai schreef:Huh?
pak nu bijv jou ada 4 kleps.
bij mij was het zo,dat er dan geen plaats meer was voor de carb+luchtfilter. wat doe je dan? blokje meer naar voren plaatsen. gevolg:ketting word te kort;)
maar bij gewoon spruitstuk zie ik ook niet echt het probleem,heb der nooit last van
Hardstyle is Lifestyle!
-
xDanielsendai
- forum gebruiker
ahaaa 
ja dan wordt het een langere ketting of een schakeltje kopen
ja dan wordt het een langere ketting of een schakeltje kopen
Groeten Daniel

-
Mrkva
- forum gebruiker
Ik hoef niet de motor naar achteren te verplaatsen; ik verplaats het achterwiel gewoon 1 a 2 cm naar achteren.
Zo ziet het spruitstuk eruit:
Zo ziet het spruitstuk eruit:

-
xDanielsendai
- forum gebruiker
huh ik snap het nog niet
dat heeft er toch niks mee te maken
je carb en spruitstuk zit niet in de weg voor de ketting toch?
en je kan je ketting toch wel gewoon aanspannen?
dat heeft er toch niks mee te maken
je carb en spruitstuk zit niet in de weg voor de ketting toch?
en je kan je ketting toch wel gewoon aanspannen?
Groeten Daniel

-
Mrkva
- forum gebruiker
Damn, denk een beetje na.
De ketting is al strak aangespannen bij de normale carburateur met een kort spruitstuk. Na het monteren van die langere spruitstuk kan ik de ketting er niet meer omheen leggen.
De ketting is al strak aangespannen bij de normale carburateur met een kort spruitstuk. Na het monteren van die langere spruitstuk kan ik de ketting er niet meer omheen leggen.
-
Harladesh
- forum gebruiker
- Minibike:: chinese rommel.
nooit aan beginnen! - Locatie: Alphen Aan Den Rijn
Of je koopt een korter luchtfilter.
lijkt me ook een goede optie.
en anders begrijp ik je niet.
lijkt me ook een goede optie.
en anders begrijp ik je niet.
Gas met die zooi!
-
Mrkva
- forum gebruiker
Dit is al de kortste luchtfilter van het model UFO. Een andere wil ik niet. En verder lijkt mij dat een duurdere oplossing van gewoonweg 1 schakel erbij doen bij de ketting.
-
Harladesh
- forum gebruiker
- Minibike:: chinese rommel.
nooit aan beginnen! - Locatie: Alphen Aan Den Rijn
Kun je mischien even een foto plaatsen want ik vind het maar een raar probleem.
Zelf had ik het probleem niet maar ik had ook een spruitstuk waarbij carb gelijk aansluit en zonder een stuk ertussen.
dan is het makkelijkst even naar de brommer of fietsen maker met je ketting en dan een schakel tussen laten plaatsen.
Suc6!
Zelf had ik het probleem niet maar ik had ook een spruitstuk waarbij carb gelijk aansluit en zonder een stuk ertussen.
dan is het makkelijkst even naar de brommer of fietsen maker met je ketting en dan een schakel tussen laten plaatsen.
Suc6!
Gas met die zooi!
-
Mrkva
- forum gebruiker
Ik plaats morgen wel ff een foto. Bedankt he ;p
-
Icelitz
- forum gebruiker
jawel ik snap het wel, bij fabrieks bikes enz en bij tai chi's loopt de carb altijd OVER het achterwiel heen en je luchtfilter zit dan op je spatbord weetjewel. Maar bij die chinese gaan ze gewoon recht tegen het wiel aan..
En als je spruitstuk oid nou te lang is dan komt je luchtfilter tegen je wiel aan en moet je je wiel dus wat meer naar achter zetten. Met als gevolg dat je ketting te strak komt te staan en je een langere ketting nodig hebt;)
En als je spruitstuk oid nou te lang is dan komt je luchtfilter tegen je wiel aan en moet je je wiel dus wat meer naar achter zetten. Met als gevolg dat je ketting te strak komt te staan en je een langere ketting nodig hebt;)
Performance is our mission

-
dj-orbit
- forum gebruiker
heej ik had dit ook maar heb de slang waar de gaskabel in loopt een 1cm verkort nu doet hij het goed
blata b1 rep
-
Richard
- forum gebruiker
- Contacteer:
Buitenkabel heet zoiets.dj-orbit schreef:heej ik had dit ook maar heb de slang waar de gaskabel in loopt een 1cm verkort nu doet hij het goed
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]