Nieuwe minibike start niet.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
Nieuwe minibike start niet.
Hallo gisteren kreeg ik mijn nieuwe ongebruikte minibike binnen met wat moeite startte hij maar daarna starte hij ineens bijna niet meer en als hij startte sloeg hij weer af en nu start hij helemaal niet meer .
Ik gebruik mengsering 1op25 2 takt brommerolie.
Gechocket.
Beetje gas ingehouden bij starten.
Benzinekraantje open.
Kan ht niet zijn dat hij is verzopen heel het benzine slangetje (dat goud gele slangetje) Zit helemaal vol .
En als we nu aan de trekstarter trekken doet hij gewoon niks een ding weet ik wel bijna uit te sluiten en dat is dat de benzine niet goed door stroomt want dat doet hij zo te zien wel.
Wat zouden jullie doen eerst evn kijken of hij is verzopen? zoja hoe zou je dit dan verhelpen ?
EN wat zou ik anders kunnen doen ik moet wel zeggen dat mijn verstand niet ver reikt hierover en ik nog voorzichtig met dat ding wel doen omdat hij letterlijk een dag oud is.
Alsvast bedankt
Philippe
Ik gebruik mengsering 1op25 2 takt brommerolie.
Gechocket.
Beetje gas ingehouden bij starten.
Benzinekraantje open.
Kan ht niet zijn dat hij is verzopen heel het benzine slangetje (dat goud gele slangetje) Zit helemaal vol .
En als we nu aan de trekstarter trekken doet hij gewoon niks een ding weet ik wel bijna uit te sluiten en dat is dat de benzine niet goed door stroomt want dat doet hij zo te zien wel.
Wat zouden jullie doen eerst evn kijken of hij is verzopen? zoja hoe zou je dit dan verhelpen ?
EN wat zou ik anders kunnen doen ik moet wel zeggen dat mijn verstand niet ver reikt hierover en ik nog voorzichtig met dat ding wel doen omdat hij letterlijk een dag oud is.
Alsvast bedankt
Philippe
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
Re: Nieuwe minibike start niet.
ik was vergeten te zeggen dat de uitlaat van binnen heel vochtig is van benzine en er best wel een benzinelucht van het brommertje af komt wat ik doe als ik hem start´
1.contactsleutel om
2.benzinekraantje open
3.laat de choke fftjes open staan
4.indien nodig gas open houden bij aan trekstarter trekken.
5. trek en de trekstarter en geen effect?
Dag oud en letterlijk pas 100 meter gereden en 5 minuutjes aan gestaan
Heb hem vna
www.mini-bike-webshop.nl en dan diegene bij minibikes
1.contactsleutel om
2.benzinekraantje open
3.laat de choke fftjes open staan
4.indien nodig gas open houden bij aan trekstarter trekken.
5. trek en de trekstarter en geen effect?
Dag oud en letterlijk pas 100 meter gereden en 5 minuutjes aan gestaan
Heb hem vna
www.mini-bike-webshop.nl en dan diegene bij minibikes
hallo,
als je uitlaat vol zit is die zeker verzopen ik denk dat je vlotter blijft hangen.
groetjes harm.c
als je uitlaat vol zit is die zeker verzopen ik denk dat je vlotter blijft hangen.
groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
Bedankt en hoe verhelp je dat als hij verzopen is? is een nachtje de benzine laten verdampen genoeg?
En ja de uitlaat zit niet echt vol maar als je je vinger er zeg maar in stopt
komt hij er nat~vochtig uit 
En ja de uitlaat zit niet echt vol maar als je je vinger er zeg maar in stopt
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
Ook toen ik gister het gas inhielt bij het proberen te starten starte hij niet deed ik dat even niet starrte hij wel ook had ik vandaag nog cechoket en toen deed hij niks meer´
Maar hoe verhelp ik die verzopenheid?
Maar hoe verhelp ik die verzopenheid?
- bram_015
- forum gebruiker
als hij verzopen is moet je hem gewoon een tijd gerust laten(niet meer proberen te starten dus) maak je carb eens schoon en controleer of je vlotter niet blijft hangen.
Hardstyle is Lifestyle!
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
Oke bedankt wat is de carbarateur
hoe maak je die het beste schoon
en als ik aan de trekstarter trek dan hoor ik niks net alsof ik gewoon aan een touwtje zit te trekken 
het vlotterbakje heb ik al na gekeken en leeg gegoten ook heb ik toen ik de schroef van het vlotterbak ding afhaalde ff het benzinekraantje open gezet om alles er ff uit de laten lopen hij is verzopen omdat ik per ongeluk in de nacht de choke vol open had laten staan
alvast bedankt
het vlotterbakje heb ik al na gekeken en leeg gegoten ook heb ik toen ik de schroef van het vlotterbak ding afhaalde ff het benzinekraantje open gezet om alles er ff uit de laten lopen hij is verzopen omdat ik per ongeluk in de nacht de choke vol open had laten staan
alvast bedankt
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Je carburateur is dat onderdeel waar je benzine kraan op zit.
Niels
Niels
Keep the forum alive 
- bram_015
- forum gebruiker
of gewoon hetgeen waar je je de vlotter vanaf gehaald hebt 
Hardstyle is Lifestyle!
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
wat wil vlotter vastzitten zeggen?
en als ik hem weer ga proberen te starten hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
Alvast bedankt
en als ik hem weer ga proberen te starten hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
Alvast bedankt
- bram_015
- forum gebruiker
als je vlotter blijft steken kan je een paar keer je minibike laten stuitere,door je achterwiel een stuk van de grond te doen en hem dan neer te laten "vallen" zo een paar keer,ofwel,als het niet helpt kan je die pinnetjes bij de vlotternaald een beetje verbuigen,test het ook even zo:duw je vlotter naar boven (met bijv je vinger) en dan te blazen op de nipel waar je je benzineslang op aansluit,als hij goed is,komt er geen lucht doorheen,als er lucht doorheen komt,sluit hij niet goed genoeg af(vuiltje bij de naald,of gewoon versleten),waardoor het telkens overstroomt of blijft je vlotter hangen,,. als hij makkelijk op en neer gaat,en mooi afsluit blijft hij dus niet hangen.
Hardstyle is Lifestyle!
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
dankje en hoe kan ik het het beste aan pakken om hem weer te starten ben van plan het van het weekend te doen dan is alle overtollige benzine denk ik wel verdampt en is het normaal dat het lijkt of er niks gebeurt als je hem probeertje te starten terwijl hij verzopen is.
even de boegie er uit draaien, droog maken. en even trekken aan het koord, zodat de overtollige benzine er uit komt.
succes!
succes!
-
minibikebreda
- nieuwe gebruiker
waar zit de bougie ? maar om daar te komen moet ik wel een paarr andere onderdelen eraf halen denk ik moet ik die er dan ook af laten zitten als ik aan de trekstarter trek harstikke bedankt voor alle hulp! ik laat van het weekend wel met al deze opties(behalve carb schoonmaken is pas eendag oud nog een vraag hoe kan ik het het beste aanpakken als ik hem weer ga starten .
Met choke of zonder choke
Met of zonder gas bij het starten d weten of die gestart is!
Met choke of zonder choke
Met of zonder gas bij het starten d weten of die gestart is!
Laatst gewijzigd door minibikebreda op vr 11 mar 2011, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
Je hebt Pb