Ik heb vorig jaar een 49cc minibike 2dehands gekocht, werkte toen de eerste 2 weken dat ik hem had goed, maar had hem daarna in de garage gezet omdat hij soms raar deed.
Nu heb ik hem vandaag nog eens uit de garage gehaalt, nieuwe 2-takt benzine gaan halen bij het benzinestation, heb benzinetank eerst leeg laten lopen, en nieuwe benzine erin gedaan.
Maar hij wil gewoon niet starten, heb carburateur al uitgekuisd, sproeier doorblazen, gekeken of bougie vonkt (en dat deed ze). Maar als ik een beetje benzine in de cilinder giet, langs het gat waar de bougie in zit, heeft hij wel de neiging om aan te gaan. Als ik het benzinekraantje opendraai, loopt er wel soms benzine uit de afloop (bijna elke keer).
De uitlaat is er ook af, de schroefdraad in de cilinder is naar de vaantjes, en krijg er geen enkele schroef meer in, hittebestendige lijm helpte ook niet dus heb hem er maar afgelaten. maar dit is geen probleem lijkt me?
Heeft iemand raad? want ik weet het echt niet meer.
Btw; er is zo 1 ijzertje af van het vliegwiel, waar dat rondsel van die trekstarter aanzit, maar ik kan hem nog gewoon starten dus dat is ook geen probleem lijkt me.?
Alvast bedankt.