Niels
Minibike start niet
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Re: Minibike start niet
Dat is een veel voorkomend probleem
maar start hij ook niet als je benzine in cilinder doet en evt de kill-switch / uit knop kabel los haalt??
Niels
Niels
Keep the forum alive 
minipower schreef:Dat is een veel voorkomend probleemmaar start hij ook niet als je benzine in cilinder doet en evt de kill-switch / uit knop kabel los haalt??
Niels
Hey
Precies de zelFde probleem had ik ook met me bami met bigbore kiT.
Ik reed zette hem uit en de overloop liep over.
Carberateur 10x schoongemaakt helpt niet bij mij.
Wat bleek is dat ik een warmloper had.
Hij starte effe en toEn had ik geen power
Emre
-
matthias007
- nieuwe gebruiker
Hij start ook niet als ik benzine in de cilinder doe en de kabel los haal.minipower schreef:Dat is een veel voorkomend probleemmaar start hij ook niet als je benzine in cilinder doet en evt de kill-switch / uit knop kabel los haalt??
Niels
Daarnet de cilinder er even af willen halen, om te kijken of daar iets mis was, moest ik eerst de trekstarter loshalen anders kon ik er niet makkelijk aan. Die trekstarter bleef weer klem steken, dus ik eens losdraaien, zit opeens die 1,5m lange veer rond mijn nek.
Word dat een nieuwe trekstarter of krijg je dat nog opgerolt? Want ben er ongeveer een half uur mee bezig geweest maar zonder succes.
"Nieuw" vliegwiel heb ik succesvol kunnen monteren.
Je kunt je trekstarter opnieuw oprollen.
begin aan de buitenkant van het deel waar het touw aan vast zit, zet daar het haakje in. je kunt dan van buitenaf oprollen. als je dat eenmaal hebt gedaan kun je het haakje wat in het eind zit iets naar binnen buigen zodat hij hapt op het vaste deel van de trekstarter. het touw kun je later er nog om heel rollen (tussen de randen door duwen).
suc6!
begin aan de buitenkant van het deel waar het touw aan vast zit, zet daar het haakje in. je kunt dan van buitenaf oprollen. als je dat eenmaal hebt gedaan kun je het haakje wat in het eind zit iets naar binnen buigen zodat hij hapt op het vaste deel van de trekstarter. het touw kun je later er nog om heel rollen (tussen de randen door duwen).
suc6!
-
matthias007
- nieuwe gebruiker
't is me niet gelukt om hem te repareren, maar ga een nieuwe kopen, deze keer een aluminium, had een plastieke.
Heb gisteren ook andere carburateur erop gezet, die ik nog liggen had en ander spruitstuk.
Alleen gaat mijn vliegwiel bij bepaalde punten stroef rond, maar dit komt doordat hij bij een bepaald draaipunt tegen de bobine komt. Ze zeggen bobine afstellen, maar hoe kan je die nu 35mm boven je vliegwiel doen? Dan kan je de schroeven er niet meer insteken.
Ik denk dat ik hem zo niet kan starten als hij tegen die bobine blijft slepen. Heb er al wat smeer aangedaan maar dat helpt ook niet.
Btw; op ebay vind je al een aluminium trekstarter (nieuw, ook met alu kartelring) voor ongeveer 12 euro inc. verzenden, dus als je een zoekt, zeker eens kijken daar.
Heb gisteren ook andere carburateur erop gezet, die ik nog liggen had en ander spruitstuk.
Alleen gaat mijn vliegwiel bij bepaalde punten stroef rond, maar dit komt doordat hij bij een bepaald draaipunt tegen de bobine komt. Ze zeggen bobine afstellen, maar hoe kan je die nu 35mm boven je vliegwiel doen? Dan kan je de schroeven er niet meer insteken.
Ik denk dat ik hem zo niet kan starten als hij tegen die bobine blijft slepen. Heb er al wat smeer aangedaan maar dat helpt ook niet.
Btw; op ebay vind je al een aluminium trekstarter (nieuw, ook met alu kartelring) voor ongeveer 12 euro inc. verzenden, dus als je een zoekt, zeker eens kijken daar.
Ey
Over de vliegwiel die aanloopt tegen de bobine is heel belangrijk
Je pakt een lege wc rol knipt een strook in de karton want dat is namelijk 0.35mm dik
Je schroeft de bobine los en zet deze strookje karton tussen de vliegwiel en de bobine contacten in.
Druk nu op de bobine en draai de boutjes vast.
Haal de karton er uit en je bobiine staat perfect.
Emre
Over de vliegwiel die aanloopt tegen de bobine is heel belangrijk
Je pakt een lege wc rol knipt een strook in de karton want dat is namelijk 0.35mm dik
Je schroeft de bobine los en zet deze strookje karton tussen de vliegwiel en de bobine contacten in.
Druk nu op de bobine en draai de boutjes vast.
Haal de karton er uit en je bobiine staat perfect.
Emre
- minipower
- Beheerder

eeh emre.. lijkt me sterk dat dat de goede dikte is
ik doe het tegenwoordig altijd met voelermaatjes maar voorheen deed ik het altijd met een 3-4 dubbel a4 papiertje 
Keep the forum alive 
-
matthias007
- nieuwe gebruiker
Heb bobine afgesteld.
Trekstarter ook ontvangen vandaag, gemonteerd, maar hij wil echt niet starten.
Heb al 2 vonkende bougies geprobeerd. Al mengsel in het bougiegat gedaan, dan heeft hij de neiging om aan te gaan maar hij gaat niet aan.
Heb ook al andere carburateur erop gezet, ook zonder resultaat.
hij krijgt denk ik ook gewoon benzine, want er komt benzine in de vlotterbak als ik het benzinekraampje opendraai.
Maar volgens mij moet hij toch ook gewoon starten als er mengsel in het bougiegat komt
Iemand raad?
Trekstarter ook ontvangen vandaag, gemonteerd, maar hij wil echt niet starten.
Heb al 2 vonkende bougies geprobeerd. Al mengsel in het bougiegat gedaan, dan heeft hij de neiging om aan te gaan maar hij gaat niet aan.
Heb ook al andere carburateur erop gezet, ook zonder resultaat.
hij krijgt denk ik ook gewoon benzine, want er komt benzine in de vlotterbak als ik het benzinekraampje opendraai.
Maar volgens mij moet hij toch ook gewoon starten als er mengsel in het bougiegat komt
Iemand raad?
-
matthias007
- nieuwe gebruiker
Weet iemand nog wat?
-
matthias007
- nieuwe gebruiker
Eergisteren mijn carburateur en spruitstuk er nog eens afgehaalt, en dan zitten er zo 2 stalen (?) klepjes, maar die zitten gewoon potvast, dus er kan eigenlijk geen benzine meer in de cilinder.
Heb gehoort dat zoiets membraanklepjes ofzo noemt.
Maar hoe krijg je dat er in godsnaam uit? Moet je dan heel de cilinder er niet afhalen en gewoon alles openhalen?
Want denk dat ik heel die membraan moet vervangen.
Heb gehoort dat zoiets membraanklepjes ofzo noemt.
Maar hoe krijg je dat er in godsnaam uit? Moet je dan heel de cilinder er niet afhalen en gewoon alles openhalen?
Want denk dat ik heel die membraan moet vervangen.
-
sjaakslinger
- nieuwe gebruiker
Mijn 'China Bike' heeft anderhalf jaar geleden kort na aanschaf 2 keer gelopen, toen wilde 'ie niet meer en begaf de plastic trekstarter het. Na anderhalf jaar eindelijk ertoe gekomen er wat tijd in te steken.
Heb er een alu trekstarter op gezet, maar toen wilde 'ie nog niet aanslaan. Vonken deed 'ie, compressie was er ook, brandstof zat ook in de tank.
Toen maar voor een stevige aanpak gegaan: de carburateur eraf en alles checken. Veel werk, uiteindelijk bleek het eigenlijk niet nodig de hele bike te demonteren: De vlotterkamer was volgelopen en de chokehevel bleek al vanuit de fabriek verbogen, waardoor die niet volledig open en dicht kon. De vlotterkamer heeft onderin een schroef, die bij losdraaien ook de kamer leeg laat lopen. Tevens was de brandstofslang vanuit de tank geknakt en uitgedroogd in die stand. Er kwam dus zeer waarschijnlijk geen/te weinig peut door.
Lang verhaal kort: hij loopt weer. Wellicht heeft iemand wat aan deze info...
Dennis
Heb er een alu trekstarter op gezet, maar toen wilde 'ie nog niet aanslaan. Vonken deed 'ie, compressie was er ook, brandstof zat ook in de tank.
Toen maar voor een stevige aanpak gegaan: de carburateur eraf en alles checken. Veel werk, uiteindelijk bleek het eigenlijk niet nodig de hele bike te demonteren: De vlotterkamer was volgelopen en de chokehevel bleek al vanuit de fabriek verbogen, waardoor die niet volledig open en dicht kon. De vlotterkamer heeft onderin een schroef, die bij losdraaien ook de kamer leeg laat lopen. Tevens was de brandstofslang vanuit de tank geknakt en uitgedroogd in die stand. Er kwam dus zeer waarschijnlijk geen/te weinig peut door.
Lang verhaal kort: hij loopt weer. Wellicht heeft iemand wat aan deze info...
Dennis
je zegt dat de uitlaat eraf licht
denk zelf dit hij hierdoor niet genoeg druk kan opbouwen
mvg kevin
denk zelf dit hij hierdoor niet genoeg druk kan opbouwen
mvg kevin
blata b1 rep
-
matthias007
- nieuwe gebruiker
Ik moet er ook nieuwe pakkingen tussen doen als ik de membraan vervang zei iemand me.
Ik had al eens iets gehoort over vloeibare pakkingen. Ik heb even gekeken op een site, is dit misschien wat:
http://www.dealextreme.com/p/high-tempe ... -100g-5404
want €3,89 is best goedkoop, daar heb je bij minibikestunter 2 pakkingen voor ;P
Ik had al eens iets gehoort over vloeibare pakkingen. Ik heb even gekeken op een site, is dit misschien wat:
http://www.dealextreme.com/p/high-tempe ... -100g-5404
want €3,89 is best goedkoop, daar heb je bij minibikestunter 2 pakkingen voor ;P
- minipower
- Beheerder

of het goed is maar ik heb al diverse keren bij DX besteld en het duurde altijd minimaal een maand voordat je het hebt
je moet trouwens wel normale pakking gebruiken want anders gaat je membraam tegen je krukas aan
heb hier trouwens ook nog wel pakkingen liggen die ik je voor minder als stunter etc kan geven
niels
je moet trouwens wel normale pakking gebruiken want anders gaat je membraam tegen je krukas aan
heb hier trouwens ook nog wel pakkingen liggen die ik je voor minder als stunter etc kan geven
niels
Keep the forum alive 
-
matthias007
- nieuwe gebruiker
Heb je een PM gestuurd.