Ketting ervan en zot gedraait...
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
laurens
- forum gebruiker
Ketting ervan en zot gedraait...
Ik was vandaag aan het rijden en mijn ketting was er af gevlogen en hij begon zot te draaien... nu wil hij niet meer starten... Er is dus iets kapot, maar wat is er kapot en wat moet ik vervangen??
Laatst gewijzigd door laurens op di 12 apr 2011, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
minipower
- Beheerder

- Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
-
laurens
- forum gebruiker
Re: Ketting ervan en zot gedraait...
ik weet het niet... de ketting lag ervan en hij begon gewoon vanzelf te draaien zonder dat ik gas gaf... dan heb ik heb stilgelegt, ketting erop gelegt (die zat wel veel te los maaarja) en dan wou ik weer rijden maar hij startte niet... zal eens gaan testen of hij nog vonkt, ik laat wel iets weten;)minipower schreef:gek.. vonkt hij nog ?
-
laurens
- forum gebruiker
Ik wil nu de moter ervan halen... ik heb dit al wel nog gedaan maar ik sukkel altijd met die benzinetank... hoe moet ik dat er afhalen... ik weet wel hoe maar er komt dan altijd nog benzine uit... iemand een goeie manier om die eraf te halen zonder al te veel benzine te morsen?laurens schreef:ik weet het niet... de ketting lag ervan en hij begon gewoon vanzelf te draaien zonder dat ik gas gaf... dan heb ik heb stilgelegt, ketting erop gelegt (die zat wel veel te los maaarja) en dan wou ik weer rijden maar hij startte niet... zal eens gaan testen of hij nog vonkt, ik laat wel iets weten;)minipower schreef:gek.. vonkt hij nog ?
-
Kikiracing
- Moderator

- Minibike:: ZPF 207 BZM 5p
- Contacteer:
slangetje ff dubbel knikken en daarna slangetje gewoon in een jerrycan doen met tank er op.
of als je bezine kraantje heb die dicht draaien.
gr
of als je bezine kraantje heb die dicht draaien.
gr

Bikes:
Suzuki GSXr 600 2011
ZPF 207 Midi bzm 40cc 5p 2t
-
laurens
- forum gebruiker
Ja, hij vonkt nog... maar mijn broer zegt dat de piston waarschijnlijk geplooid is... kan dat? ik heb nu de cilinderkop ervan gehaald maar ik zie niets dat geplooid is ofzo... ?? Kan het aan nog iets anders liggen?laurens schreef:ik weet het niet... de ketting lag ervan en hij begon gewoon vanzelf te draaien zonder dat ik gas gaf... dan heb ik heb stilgelegt, ketting erop gelegt (die zat wel veel te los maaarja) en dan wou ik weer rijden maar hij startte niet... zal eens gaan testen of hij nog vonkt, ik laat wel iets weten;)minipower schreef:gek.. vonkt hij nog ?
-
minipower
- Beheerder

Piston pennen etc blijven altijd wel heel bij die dingen.. Is altijd of carburateur of ontsteking
Niels
Niels
Keep the forum alive 
-
bram_015
- forum gebruiker
zuig je tank leeg, dmv een plastic buisje,en laat het zo overlopen in een jerrycan of zo,zie wel dat de jerrycan lager staat dan de tank,of ja gewoon een knik in de benzineleiding maken en dan in de jerrycan kan ook
en id,zie of hij nog vonkt,vonkt hij nog,kuis dan maar je carburator uit.. meestal is het wel 1 van die 2 dingen
Hardstyle is Lifestyle!
-
laurens
- forum gebruiker
Ligt waarschijnlijk aan de ontsteking... maar wat is er dan precies kapot aande ontsteking en hoe moet ik dat vermake?minipower schreef:Piston pennen etc blijven altijd wel heel bij die dingen.. Is altijd of carburateur of ontsteking![]()
Niels
-
laurens
- forum gebruiker
Heb geprobeert met een andere ontsteking.. ging ook niet. Maar hoe kan dat nu aan de carburateur liggen?? het kan toch niet dat er iets met de carburateur is omdat de ketting ervan gevlogen is en de moter is zot gedraaid?laurens schreef:Ligt waarschijnlijk aan de ontsteking... maar wat is er dan precies kapot aande ontsteking en hoe moet ik dat vermake?minipower schreef:Piston pennen etc blijven altijd wel heel bij die dingen.. Is altijd of carburateur of ontsteking![]()
Niels
-
minipower
- Beheerder

Kan puur toeval zijn
gooi maar eens benzine in je cilinder 
Keep the forum alive 
-
laurens
- forum gebruiker
is gelukt... was wel raar, ik heb een andere bougie op gestoken en ik trok heel zachtjes aande trekstarter en het deed Boem vanbinnen endan trok ik hard en hij startte op eens?? ik vond het raar maarja nu draait hij weer hé:)minipower schreef:Kan puur toeval zijngooi maar eens benzine in je cilinder
-
laurens
- forum gebruiker
hij draait wel weer maar hij valt stil... de stationair vijs zit er helemaal in anders start hij helemaal niet... dan kanje even rijden en vanaf je je gas lost valt hij na een tijdje stil... en wat ook gebeurt: soms heeft hij vanzelf gas... in schokjes endan schiet je vooruit... niet echt leuk.... heb carburateur helemaal uitgekuist enzo... aan wat kan het nog liggen?laurens schreef:is gelukt... was wel raar, ik heb een andere bougie op gestoken en ik trok heel zachtjes aande trekstarter en het deed Boem vanbinnen endan trok ik hard en hij startte op eens?? ik vond het raar maarja nu draait hij weer hé:)minipower schreef:Kan puur toeval zijngooi maar eens benzine in je cilinder